Slenger meg på her, hold deg her @mekkern650spleisn skrev: 19 feb 2025, 19:54 Nei Mekkern! Hold deg her. Dine kloke ord trengs for å ballansere litt av paranoian som enkelte lider av.

Slenger meg på her, hold deg her @mekkern650spleisn skrev: 19 feb 2025, 19:54 Nei Mekkern! Hold deg her. Dine kloke ord trengs for å ballansere litt av paranoian som enkelte lider av.
Må si jeg ble overrasket over at selveste mekkern ble krenket og kastet inn årene. Spesielt med tanke på at dette ikke var noe som helst personlig og kun var en åpen diskusjon uten noe som helst drittslenging.AJ skrev: 19 feb 2025, 21:36 Du verden...
Skal det virkelig ikke mer til for at folk takker for seg?
Noe av det samme skjedde mot slutten av 2021. Flere takket for seg da også pga. noen linker til saker på alternative medier.
Tåler man ikke mer, altså...?
Men for all, det er helt frivillig å ha brukerkonto på MCsiden.no.
Og sånn for ordens skyld og for å få det evt. endelig bekreftet; er dette takk oss fra dere to, som dere åpenbart gir uttrykk for @mekkern og @kgjersda i de siste innleggene deres her i tråden?
Svar mottas gjerne her i tråden, men kan like gjerne sendes som PM, om det heller foretrekkes.
Jeg har alltid forundret meg over slike som må dramatisere ved å tydelig annonsere sin avgang... det er jo ikke verre enn å stilt og rolig forlate forumet og dermed ha døra på gløtt for å komme tilbake...Bjerknez skrev: 19 feb 2025, 22:18 Ellers så blir vel dette med at enkelte gir seg er et fenomen som dukker opp fra tid til annen. Bør ikke være noe dramatikk i det :)
Jeg er fktisk delvis enig med deg.AJ skrev: 19 feb 2025, 23:43 De siste årene og spesielt under og etter koronapandemien har det vært snakk om denne kanselleringsiveren.
Flere og flere synes å bli såpass indignert og krenket at de "melder seg ut" og foretrekker heller å trekke seg tilbake til ekkokamre hvor de åpenbart finner det mer bekvemt å være. For der møter de jo ingen motstand, kun behagelig gjenkjennelig og hjemmekjære ekko av egen stemme og de som til forveksling er så og si helt lik sin egen.
Flere og flere synes å tåle og tolerere stadig færre av ytringer og meninger og virkelighetsoppfatninger som ikke samsvarer med deres egne.
Personangrep er noe ganske annet og noe det er all grunn til å reagere på. Noe jeg for øvrig selv til gangs har opplevd på flere forum i flere år med begrunnelse i hvordan jeg administerer det som nå, tross trakasseringen og uhyrlige personkarakteristikker, er Norges overlegent største uavhengige MC-forum her i landet.
Men at ulike meninger om ting som skjer i verden hvor den som ytrer meningen ikke samsvare med sine egne fører til at man faktisk kansellerer seg selv fra å delta med egne meningsytringer ved å takke for seg på f.eks. MCsiden.no og evt. diskusjon.no og andre forum, for å nevne et par, synes for meg å bare være veldig rart og ikke minst ganske umodent.
AJ skrev: 19 feb 2025, 21:36 Du verden...
Skal det virkelig ikke mer til for at folk takker for seg?
Noe av det samme skjedde mot slutten av 2021. Flere takket for seg da også pga. noen linker til saker på alternative medier.
Tåler man ikke mer, altså...?
Men for all, det er helt frivillig å ha brukerkonto på MCsiden.no.
Og sånn for ordens skyld og for å få det evt. endelig bekreftet; er dette takk for oss fra dere to, som dere åpenbart gir uttrykk for @mekkern og @kgjersda i de siste innleggene deres her i tråden?
Svar mottas gjerne her i tråden, men kan like gjerne sendes som PM, om det heller foretrekkes.
Ingen svar. Neivel...kggjersta skrev:mekkeren skrev:Kan forresten godt slette meg-nå er det litt vel mye alternative sanneheter her.
takk og farvel.
Hiver meg med på denne.
Som du sier, så er det jo bare å la være å engasjere seg.FredrikE24 skrev: 20 feb 2025, 15:47 Det er nok ikke noe tråden og diskusjonen som pågår akkurat her som er hele årsaken til at folk forlater forumet. Det har nok vært mange hevede øyebryn hos mange tidligere av ting som ytres og menes her. Meg selv inkludert. Jeg gidder bare ikke engasjere meg.
Det var det samme sist folk logget seg av her for siste gang. Hvorfor man skal diskutere politikk og verdensproblemer på et MC-forum er litt merkelig spør du meg.
Aktiviteten er synkende, og det hjelper ikke at forumet flommer av teite konspirasjoner.
Hva med å sjekke flere nyhetskilder, også utenlandske for å få et så komplett nyhetsbilde av situasjonen? Hvis man altså er interessert og opptatt av hva som skjer i nyhetsbildet.Når man snakker om "fake news".....
Hurra for Putin og Trumph som ønsker å dele landets ressurser mellom seg.
Når man snakker om at Ukrainas president ikke er lovlig kan man jo sammenligne ham med Franklin D Roosevelt som satt lengre enn sine perioder uten valg grunnet WW2.OG Putins grep for å beholde makten til evig tid.
Hurra for propagandakrigen-og nyttige idioter.
Etter Grønland skal Norges ressurser deles mellom supermaktene også for en skal vel ikke ha "uvennlige handlinger", så Svalbard ryker og mineralressursene i Norge er av "strategiske betydninger".
Bølla i skolegården ruler.
Faen...
Hvis ikke underforumet "Diverse & Off-topic" ikke interesserer så er det jo bare å holde seg unna og heller lese de andre underfora.FredrikE24 skrev: 20 feb 2025, 15:47 Det er nok ikke noe tråden og diskusjonen som pågår akkurat her som er hele årsaken til at folk forlater forumet. Det har nok vært mange hevede øyebryn hos mange tidligere av ting som ytres og menes her. Meg selv inkludert. Jeg gidder bare ikke engasjere meg.
Det var det samme sist folk logget seg av her for siste gang. Hvorfor man skal diskutere politikk og verdensproblemer på et MC-forum er litt merkelig spør du meg.
Aktiviteten er synkende, og det hjelper ikke at forumet flommer av teite konspirasjoner.
Ok, finnes der dokumentasjon på det eller er det bare en slags selvoppfyllende ønskedrøm? Det hjelper i alle fall ikke på min interesse å se på trykk at forumet er på vei ned... men det har vel med sesongen å gjøre, mindre MC aktivitet på veiene fører til at aktiviteten flytter seg midlertidig til andre arenaer...
Denne påstanden om at "Aktiviteten er synkende" er nok ganske upresis, nærmest som et skudd langt utenfor blinken å regne.SveinHa skrev: 20 feb 2025, 18:07Ok, finnes der dokumentasjon på det eller er det bare en slags selvoppfyllende ønskedrøm? Det hjelper i alle fall ikke på min interesse å se på trykk at forumet er på vei ned... men det har vel med sesongen å gjøre, mindre MC aktivitet på veiene fører til at aktiviteten flytter seg midlertidig til andre arenaer...
Ikke jeg heller...SveinHa skrev: 19 feb 2025, 22:40 Men at denne tråden skulle være årsak til noens avgang ser ikke jeg i alle fall...