Norges-treffet er historie, men MC-treffene lever videre!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Norges-treffet er historie, men MC-treffene lever videre!

Legg inn av AJ »

Selv om Norges-treffet som ble arrangert av NMCU og lokale klubber forskjellige steder i landet er historie arrangeres det fortsatt MC-treff her i landet, som langt på vei kjører samme opplegg som Norges-treffene om enn kanskje i litt mindre målestokk.
Mange synes dette er en god tradisjon å ta vare på og støtte opp om. Sosial der det jo selvfølgelig også :-) .

Så er det noen her på MCsiden, som har lagt opp til å delta på et eller flere av disse treffene?

Oversikten finner man i NMCU kalenderen

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Re: Norges-treffet er historie, men MC-treffene lever videre!

Legg inn av dypen »

Har veldig gode minner fra mc treff, masse sykler, masse hyggelige folk, sosialt, fellesturer, konkurranser som tautrekking / gå på stylter, øl og mat ved bålvarme, våkner av sola som varmer opp teltet :twothumbs:

Har også hatt turer i sprutende regnvær, alt er bløtt rått og kaldt og på toppen så kommer det vann inn i teltet på natta. Da er det godt å komme hjem :D

Vi vil ha fin vær :mc_p:
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 21 feb 2025, 19:27 Har veldig gode minner fra mc treff, masse sykler, masse hyggelige folk, sosialt, fellesturer, konkurranser som tautrekking / gå på stylter, øl og mat ved bålvarme, våkner av sola som varmer opp teltet :twothumbs:

Har også hatt turer i sprutende regnvær, alt er bløtt rått og kaldt og på toppen så kommer det vann inn i teltet på natta. Da er det godt å komme hjem :D

Vi vil ha fin vær :mc_p:
Husker et av de første Trollrally treffene jeg var på sammen med kona hvor det ble et voldsomt uvær første natta. Såpass kraftig vind at teltet holdt på å blåse overende og hvor måtte tviholde på telestengene til uværet roet seg.
Ble ikke mye søvn den natta...

Dagen etter flyttet vi teltplasseringen fra strandkanten til lenger inn i furuskogen og fikk en helt klart bedre natts søvn... :-)

Friske og gode minner :knegg .

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Har opplevd å våkne på natta regn / skybrudd med teltduken over ansiktet og vann over alt, rørte ingen ting lå helt stille og dagen etter var det sol igjen :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 21 feb 2025, 20:26 Har opplevd å våkne på natta regn / skybrudd med teltduken over ansiktet og vann over alt, rørte ingen ting lå helt stille og dagen etter var det sol igjen :D
Ubehagelig mens det står på, men man rister slike opplevelser av seg rimelig kjapt.
Uansett, gode opplevelser, tross alt :-).

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gode treffminner fra flere treff, men kanskje spesielt fra Norges-treffet i Gravdal i Lofoten hvor vi fikk oppleve midnattssolen for første gang i flott vindstilt oppholdsvær.
Veldig trivelig!

Brukeravatar
hansiver
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
Kontakt:

Legg inn av hansiver »

Her i Thailand er det mange treff, de kalles Bike Week men varer start sett aldr en hel uke, jeg deltar på noen i løpet av ett år. Lite telting på disse treffene siden det finnes gode og billige resorter/hoteller over alt. Her som i Norge treffer man likesinnede og det er øl og live musikk fra sene. Og ofte parade gjennom gatene. Var på ett treff forrige helg og det blir ett nytt 17.mai.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Eg skal lage treff, 30.5-1.6.
Osterøytreffet, Osterøy mc club er 30 år, då må det fest til, alle er velkommen dit

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Norgestreffet 2012, Gravdal i Lofoten.
Her er det jeg skrev da jeg kom hjem.
Flere innlegg om treffet i "Jompa, en mann I begynnelsen av 60årene" fra side 48.

Jeg kom hjem i ettermiddag fra Norgestreffet.
Det blei ei herlig helg, med masse artige folk og litt i overkant passelig mye øl.
Turen ned til Gravdal tok to dager, første økt gikk til Harstad med overnatting hos kjentfolk.
Under en lengre kafferast på Statoilstasjonen i Svolvær, kom jeg i snakk med en som kjørte V-Rod og skulle samme vei som meg.
Vi slo følge utover og da vi kom frem til treffet, viste det seg at han og Rogg var brødre.
Så jeg spurte pent om lov til å sette opp teltet ved ders leir, og svaret var ikke helt uventet "ja selvfølgelig".

Traff mange forumister, Maxtron, AJ med Bakpå, bikerider,SheDevil, Dexter og kommer ikke på alle i farta. Kjempetrivelig gjeng alle sammen.
Som å treffe gamle kjente.

Jeg måtte være hjemme søndag, så det ble å starte på hjemturen lørdag.
Slo følge med Rogg å Dexter et stykke på veien, men Dexter ble lei av å "lusekjøre" så han kjørte ifra oss. Men vi rakk å hilse på han enda en gang før vi skilte lag.
Rogg og jeg var enige om at hvis det ble regnvær, skulle ingen av oss skrive om det på forumet. For han har nemlig fortalt alle at i Nordnorge er det alltid fint vær.
Og jeg fikk strålende vær hele lørdagen, det strålte ned så halve Midtroms ble ramma av 50-årsflom.
Om kvelden tok jeg inn på hotell i Nordkjosbotn i lag med noen andre Altaværinger og en Hammerfesting.
I dag, søndag ble været bare bedre og bedre jo lengre nord jeg kom, og de siste 10 milene ble rene triumfferden i finværet.
Må skryte litt av Halvarssons-dressen min. Den holdt meg tørr og varm i
nesten 50 mil med konstant regnvær. Ble bare litt våt på knærne og
i ræva. Da var det verre med hyanskene og skoene.
Får komme tilbake senere med bilder fra turen og treffet, for nå skal
det pakkes på nytt. I morra tidlig reiser jeg og fruen til sørlandet, og Oslo neste helg.

Det blir forresten bare bilder fra treffet. På turen til Lofoten "glemte " æ
å fotografere, og på hjemturen var været så dårlig at det ikke var noen vits.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar