Nå bør noen sørge for å få Moto Morini til Norge!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Nå bør noen sørge for å få Moto Morini til Norge!

Legg inn av AJ »

Sjekker jevnlig sidene til italienske Moto Morini siden jeg bestemt mener de har hatt solide ting på gang de siste par årene etter å ha lagt bak seg mindre vellykkede modeller, ikke minst utseendemessig.

Men nå er det tydeligvis store endringer på gang! Bredere modellutvalg og modeller fra 350 til 1200 kubikk og, etter mitt skjønn, flott design :twothumbs: !

Her et par-tre eksempler:
Morini 1.jpg
https://www.motomorini.com/data/video/2 ... 1055161038
26051_p0uj_7057-1.pdf
Så hva tenker MCsiden folket, på tide med Moto Morini i Norge?

https://www.motomorini.com/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BC45
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800

Re: Nå bør noen sørge for å få Moto Morini til Norge!

Legg inn av BC45 »

Var inne på siden og tok meg en kikk. De hadde absolutt mange fine og spennende sykler. Utfordringen for en eventuell importør tror jeg at vi nordmenn kan være ganske sære og skeptiske til merker vi ikke kjenner så godt til. Vi liker gjerne å holde oss til det trygge og forutsigbare. Jeg synes uansett det hadde vært kjempefint om vi kunne se noen Moto Marini på norske veier etter hvert :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Royal Enfield er jo kommet som en komet på det norske markedet. Så Moto Morini burde også kunne slå fra seg. Men selvfølgelig avhengig av forhandlernett og merkekompetanse på service- og verkstedsiden.
Og ikke minst vil prisen bety mye.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Det er motorsykkel merke jeg ikke har hørt mye om men Royal Enfield er en motorsykkel som vi både hørte om og kunne se tidlig på -70 tallet, på den tiden demonterte vi totalt en flott Royal Enfield for å bruke deler og spesielt skruer på Tempo’n. I dag husker jeg ikke om demontering av donor sykkel’n var vellykket og om vi faktisk fikk brukt noe av det. Det hele var ren galskap slik jeg ser det i dag :[-(
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

@Misha , sist aktiv med innlegg her på forumet i 2017, hadde og har kanskje fortsatt en (og kanskje flere ?) Moto Morini.
Er litt usikker,men tror han faktisk kjørte Moto Morini'en på en forumfellestur for mange, mange år siden.

Kunne vært artig om han plutselig dukke opp igjen her inne for å komme med sine synspunkter på den nye Moto Morini modellrekka :-) .

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Er ganske sikker på at denne ville gjort det bra her i landet med rett pris og med godt og kompetent forhandlernett:

https://www.topspeed.com/reasons-to-pic ... ha-tenere/
xcape.jpg
Det eneste betenkelige er at den er... made in China... :-|

For ja, Moto Morini fikk dessverre kinesiske eiere i 2018.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar