https://www.hagerty.com/media/maintenan ... 899aa409dd
Gjør det "alltid". Det har med å finne ut hvilket verktøy som gjør jobben her og nå og så får en heller rette opp "feilen" senere. Om nødvendig kan en godt hogge betong eller stein med øks...men da må en jo ta en slipejobb en gang senere...dypen skrev: 23 feb 2025, 14:47 Her er det sikkert mange som kjenner seg igjen, fort gjort å gripe til det nærmeste «skal bare» … problemet løst men det du sitter igjen med er dårlig verktøy eller i verste fall defekt verktøy![]()
Bruker ikke det, men for all del har flere på tavlaAJ skrev: 23 feb 2025, 16:57 Skiftenøkkel er vel blant verktøyene som antakelig har gjort mest skade. Eller...?
Rene skjære torturinstrumentet på mange muttere.
Helt klart, det blir en jobb eller kostnad i etterkantSveinHa skrev: 23 feb 2025, 16:21Gjør det "alltid". Det har med å finne ut hvilket verktøy som gjør jobben her og nå og så får en heller rette opp "feilen" senere. Om nødvendig kan en godt hogge betong eller stein med øks...men da må en jo ta en slipejobb en gang senere...dypen skrev: 23 feb 2025, 14:47 Her er det sikkert mange som kjenner seg igjen, fort gjort å gripe til det nærmeste «skal bare» … problemet løst men det du sitter igjen med er dårlig verktøy eller i verste fall defekt verktøy![]()
Ja, den momentskalaen som man selvfølgelig og selvsikkert har i armen er jo alltid til å stole påraster skrev: 24 feb 2025, 12:46 Inntil ganske nylig fikk jeg meg en momentnøkkel siden det har blitt noen ganger jeg har trekt til for hardt og også ødelagt gjenger..
Minst to, en for lav range og en der den stopper og den andre må overta (gjerne fra rundt 30+).
På jobb leverer vi 1 momentnøkkel hos Tools for kalibrering. Mener de sender den til en Tools avdeling på vestlandet / møre området for kalibrering der. Mener prisen har ligget på ca en tusing.AJ skrev: 24 feb 2025, 19:35 Hvor ofte og ikke minst hvor får dere momentnøklene kalibrert?
Og hva koster det?
Toalmar skrev: 24 feb 2025, 19:59 Så jeg ville hørt med Tools, Tess eller en annen god verktøy butikk.