Valget er tatt! Forumtreffet legges til Gjøra Camping 15. - 17. august!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Forum-treff i Vestland/Romsdal 15. - 17. august 2025. Men hvor?

Avstemmingen avsluttes 14 jul 2025, 20:06

Ørsta Camping
2
18%
Phillipshaugen
0
Ingen stemmer
Gjøra Camping
9
82%

Stemmer totalt: 11

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Forumtreff 2025 - Vestland/Romsdal - første forslag Ørsta Camping

Legg inn av Bjerknez »

Er tross alt mars enda... kjellv har ikke engang våknet og han har nevnt tidligere at han kommer tilbake til dette npr tiden er inne.

Må ha litt is i magan :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 02 mar 2025, 10:40 Er tross alt mars enda... kjellv har ikke engang våknet og han har nevnt tidligere at han kommer tilbake til dette npr tiden er inne.

Må ha litt is i magan :)
Sant nok.
Men likevel lurt, tror jeg, å begynne planleggingen tidlig pga. av turisttilstrømningen hit til landet som forventes å bli stor også i sommer. Og dermed kan det hende det ikke blir ledig overnatting der vi vil ha treff. Mulig ubegrunnet bekymring, men likevel...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Vi må bare beklage at det har vært lite engasjement fra oss to i vinter. For min egen del har det vært en utrolig hektisk vinter på mange plan, både i jobbsammenheng og privat. I tillegg har jeg blitt styreleder i NAF MC Møre og Romsdal og dette har også krevd mye av meg. Det vil det også i betydelig grad gjøre gjennom hele sesongen.
Men vi skal ha en prat på telefon i dag og gjøre et forsøk på å koke sammen våre ideer og komme med et forslag.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Sendte denne mailen til Ørsta Camping:
Hei!

Kort spørsmål om ledig overnatting nest siste helg i august:
Hvor mange ledige hytter og teltplasser?

Vi er en gjeng rolige og godt voksne motorsyklister som vurderer overnatting hos dere denne helgen.
I tillegg, er serveringsstedet deres åpent denne helgen, altså 22. til 24. august?

På forhånd takk for svar.

Med vennlig hilsen
Fikk dette svaret:
Hei
Kor monge personar er det snakk om? 😊

Rebecca,
Ørsta Camping
Sendte dett3e svaret:
Hei!

Vanligvis er vi en gjeng på fra 10 til 15 stykker og ønsker oss et overnattingssted med serveringsmuligheter på stedet.
Og sånn for ordens skyld, vi er ikke tilsluttet en enkelt MC-klubb, men er blitt kjent gjennom motorsykkelforumet www.mcsiden.no.
Vi snakker for øvrig ikke om en fellesbestilling, men at deltakerne bestiller og betaler hver for seg.

Mvh.
Så får vi se hva de svarer...

Og for ordens skyld, vi har ikke bundet oss til masten når det gjelder Ørsta Camping.
Gode alternativer er stadig vekk velkomne :prf !

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Hadde vært gøy og "feiget" ut og hengt meg med på det treffet, dog kommer jeg evt. med bil...

Så været spiller derfor,oiten trille for min del :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Da har vi to på Nordvestlandet omsider fått snakka seriøst sammen om dette, og har fått samordnet våre tanker.
Det vi begge er enige om er at i planlegging av et forumtreff så langt fram i tid, er været av essenisell betydning. Her hos oss med havet på yttersida, og trange daler med høye fjell lengre inn i landet er det store klimatiske forskjeller. Noen områder er mer utsatt for regn og dårlig vær, andre områder har mye mindre nedbørsmengder gjennom året. Havtåka kan også være plagsom på sensommeren ute ved kysten. Den kommer sigende inn over land på formiddagen og driver utover igjen når kvelden nærmer seg. Det eneste som er brennsikkert er at hvis vindretningen er fra sørvest til nord nordvest kommer det regn og vind. Det er derfor tryggere å planlegge treffstedet lengre inn i landet.

Ørsta Camping er sikkert et flott sted det. Men ingen av oss to er kjent der, og det er så pass langt herfra at det føles lite aktuelt for oss å bidra noe ekstra for å arrangere noe der. Da kan det fort bli som i fjor når treffet ble lagt til et ukjent sted. Ørsta er et kjent sted det, men ingen av oss er kjent der. Tilgjengelighet for de som eventuelt kommer fra Østlandet på fredag er heller ikke det beste. Det er flere veier man kan kjøre, men kanskje er Strynefjellet mest naturlig, så kanskje inn til Nordfjordeid, over Stigedalen og ferge over til Volda og opp til Ørsta derfra.

Vi konsentrerer oss om to gode ideer vi skal kontakte og sjekke ut de nærmeste dagene. Finne ut litt mer om hva disse to konkrete plassene kan tilby, så legger vi eventuelt fram begge disse for avstemming dersom begge kan brukes. For begge disse er tilkomst mer tilgjengelig, og fergefritt for alle som ikke kommer nordover langs kysten lengre sør på Vestlandet.
Tidspunkt kan uansett allerede diskuteres her inne. Men jeg tror vi helst bør unngå juli måned pga turisttrykket.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Enig. Ørsta ligger litt "malplassert" i forhold til mange. Været på vestlandet er jeg godt kjent med siden jeg har vært på vestlandet minst en gang i året siden jeg var baby. I julimåned når jeg er der er det sjeldent veldig bra vær. En og annen dag med strålende solskinn, men veldig kortvarig som regel og det endres fort.

Nå er ikke været så viktig for min del denne gangen, å jeg skalmikke legge noen føringer eller bidra så kye vedrørende planleggingen siden jeg tross alt ikke kjører motorsykkel denne gangen, men lenger inn i landet er helt klart en god tanke å jeg kjøper argumentene der. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Veldig bra @kjellv :thumleft .

Venter i spenning :prf !

Foreslo Ørsta fordi jeg hadde en flott overnatting der for mange år siden med skikkelig bra og rolig vær.
Skikkelig bra plass slik jeg husker det.

Nineball
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800

Legg inn av Nineball »

Er tidspunket avklart, 3dje helg (15-17) eller nest siste helg(22-24)?
August har i år igjen 5 hele helger, akkurat som ifjor -da ble treffet en helg senere enn tidligere treff.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Nineball skrev: 03 mar 2025, 09:17 Er tidspunket avklart, 3dje helg (15-17) eller nest siste helg(22-24)?
August har i år igjen 5 hele helger, akkurat som ifjor -da ble treffet en helg senere enn tidligere treff.
Jeg mener dette ble avklart da vi var på Örnäs i fjor... :-k
Nest siste helg i august, altså 22. - 24.8.

For min den gjør det ingen forskjell om det flyttes til f.eks. 16. - 18. siden jeg ikke er avhengig av å ta hensyn til skolestart og ferieavvikling.
Og det var vel nettopp slike ting som var utslagsgivende for at vi falt ned på nest siste helg i august i sin tid.

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

Hei alle, travle dager og en kraftig influensa etter nyttår har satt meg litt offline i lange perioder selv om jeg har vært inne og fulgt litt halvveis med, men som Kjellv presiserte i sitt innlegg så er vi lite lokalkjent i den delen av fylket hvor Ørsta ligger og er det ønskelig i det området så må noen lokal fra sunnmøre melde seg og bistå. Vi har derfor tenkt at vi skal foreslå en litt annen lokasjon.
Det viktigste er at vi finner noen plasser vi kan stemme over.
Første forslag er dette: https://www.phillipshaugen.com/.
Flott plass som ikke nødvendigvis har alle våre kriterier men dog er innafor et prisnivå som er relativt hyggelig da prisen pr. rom er ganske hyggelig i pensjonat delen og den inkluderer frokost.
De har ikke mulighet for telt og det er ikke noen mulighet for bålplass som vi har hatt noen andre plasser og det er vel kanskje det som trekker ned for de som ønsker dette.

Svar fra driver her:
"Dessverre så har vi ikke camping hos oss, kun gjesterom på hotell
eller pensjonatet.
har ledig 2/3 eller 4-sengsrom i pensjonatet i hele august untatt 08-14.08"

Plassen ligger med lett adkomst og avkjøring fra E6 på Oppdal og ned til Sunndalsøra og derfra er det en kort svipp videre eller ned Romsdal fra Dombås til Åndalsnes videre over Vistdalsheia og gjennom Eresfjord. Vi tror dette ligger bedre til værmessig enn ute i havgapet. Innerste del av fjorden der er kjent for sine varme dager og er ofte i toppen på temperaturer selv om det kan slå andre veien også. Allikevel ligger det sentralt i forhold til en mulig lørdagstur som kan være over Aursjøen, Eikesdal og videre eller en tur langs en fjord utover mot kysten.

Vi kan jo starte med denne og høre om område kan friste før vi kommer med andre alternativer som treffer kanskje bedre med telt og camping forhold.

Kjør debatt.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 03 mar 2025, 15:02 Hei alle, travle dager og en kraftig influensa etter nyttår har satt meg litt offline i lange perioder selv om jeg har vært inne og fulgt litt halvveis med, men som Kjellv presiserte i sitt innlegg så er vi lite lokalkjent i den delen av fylket hvor Ørsta ligger og er det ønskelig i det området så må noen lokal fra sunnmøre melde seg og bistå. Vi har derfor tenkt at vi skal foreslå en litt annen lokasjon.
Det viktigste er at vi finner noen plasser vi kan stemme over.
Første forslag er dette: https://www.phillipshaugen.com/.

Kjør debatt.
Spennende forslag :thumleft !
Men vi drøyer vel med en avstemning i egen tråd i påvente av at det muligens kommer flere?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Jeg har studert det jeg har kommet over om campingplasser i Sunndal, som ligger ikke veldig langt fra Phillipshaugen som @Audi Mannen presenterte.
I utgangspunktet var det Furu Camping og Furu Camping og Laksevald vi snakket om i går. Disse ligger noen få km fra Sunndalsøra sentrum. Men jo mer jeg har studert disse, dess mindre frister de. Det er små campingplasser og ligger åpent til ganske nær hovedveien mellom Sunndalsøra og Oppdal. Men jeg kom over denne i kveld, og har sendt forespørsel om den til driver. https://www.visitnorway.no/reisemal/ves ... ng/270438/
Den ligger midt mellom Sunndalsøra og Oppdal, godt tilbaketrukket fra veien og virker veldig idyllisk. Også med utgangspunkt herfra er det mange ideer i hodet mitt for spennende fellestur, værforholdene de siste dagene før treffet vil avgjøre hvor fellesturen vil gå.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 03 mar 2025, 22:00 nordvest/listings-northwest/gj%C3%B8ra-camping/270438/[/url]
Den ligger midt mellom Sunndalsøra og Oppdal, godt tilbaketrukket fra veien og virker veldig idyllisk. Også med utgangspunkt herfra er det mange ideer i hodet mitt for spennende fellestur, værforholdene de siste dagene før treffet vil avgjøre hvor fellesturen vil gå.
Ingen servering på denne campingen, ser det ut som...
Hvor viktig dette er for de som vil på treff er jeg usikker på.

Men jeg husker godt hvor mye vi satte pris på dette i Bø og i Rystad (Sølvgarden).

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 24 BSA GoldStar 650 -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

kjellv skrev: 03 mar 2025, 22:00 Jeg har studert det jeg har kommet over om campingplasser i Sunndal, som ligger ikke veldig langt fra Phillipshaugen som @Audi Mannen presenterte.
I utgangspunktet var det Furu Camping og Furu Camping og Laksevald vi snakket om i går. Disse ligger noen få km fra Sunndalsøra sentrum. Men jo mer jeg har studert disse, dess mindre frister de. Det er små campingplasser og ligger åpent til ganske nær hovedveien mellom Sunndalsøra og Oppdal. Men jeg kom over denne i kveld, og har sendt forespørsel om den til driver. https://www.visitnorway.no/reisemal/ves ... ng/270438/
Dette her så jo veldig bra ut :twothumbs: og vi har jo flere mc turer som kan gjennomføres derifra som en lørdagstur.
Jeg sier det igjen, for meg spiller ikke treffstedet så veldig mye, for meg handler dette mest om at vi treffes. Så er det jo greit at det er noen fasiliteter der vi er, og muligheter for litt mc kjøring i området.
Gjøra / Sunndalsøra blir helt sikker veldig bra og vi har heller ikke hatt mcsiden treff i området før, ikke i min tid. :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118

Svar