Parkering i Asker
Parkering i Asker
...trodde jeg hadde lagt inn dette i formiddag, men jeg finner det ikke igjen...
Uansett,,noen som vet hvor det er smart å parkere for et par timer i Asker sentrum / Jernbanen på morgenkvisten :-)
Uansett,,noen som vet hvor det er smart å parkere for et par timer i Asker sentrum / Jernbanen på morgenkvisten :-)
"Do the right thing"
Re: Parkering i Asker
Det er en moped/MC parkering på oversiden av Trekanten men problemet med den er at den ofte er full av mopeder... Ellers går det an å passere bommen i selve parkeringshuset til Trekanten senter både inn og ut hvis man ikke har for bred sykkel og altså kjøre ned og stå inne på en bil-plass. (Var ihvertfall det forrige sommer når jeg tok en tur til Clas Ohlson). Hvis man forsøker å få billett står det noe sånt som "Ingen bil, ingen billett" - det må jo tolkes som at det ikke er nødvendig med billett hvis man ikke har bil
Men, seriøst, hvis den ene moped/MC parkeringen jeg vet om er den eneste i Asker så er det litt dårlig tilrettelagt...

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Parkeringshuset ved jernbanen, der hvor Snapdrive holder hus. På øverste plan er det normalt meget god plass, men ikke still deg i "kjøregården". Om du svinger til venstre når du kommer opp er det heis innerst i kroken, da kommer du ut ved jernbanen.
- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Jeg parkerte på sykkelparkeringen i Bankveien
Fattet ikke hvor jeg skulle sette den fra meg. Men trekker man parkeringslapp om man tar en bil parkerings plass??

Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
2011 Suzuki GSXR 1000
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Jeg vet ikke om det er likt i Asker, men her i Oslo parkerer jeg under Oslo City. Der er det sånn at bilistene skal ta med billetten ut og betale på vei tilbake. Dermed er det ingen mulighet til å kontrollere om du vil betale på vei ut eller ikke når du står i P-huset.
Og bommene er så korte at det er lett å komme forbi.
Ordningen er da sånn at det godtas at man står gratis med MC der det ikke er mulig å sette en bil, og hvor man ikke hindrer trafikken. Dette er jo meget gunstig for oss.
Jeg ser at noen setter sin MC på oppmerket bilplass. Det frykter jeg kan medføre at eierne av P-huset vil mislike at vi står gratis. Så det håper jeg færrest mulig gjør.
Ordningen er da sånn at det godtas at man står gratis med MC der det ikke er mulig å sette en bil, og hvor man ikke hindrer trafikken. Dette er jo meget gunstig for oss.
Jeg ser at noen setter sin MC på oppmerket bilplass. Det frykter jeg kan medføre at eierne av P-huset vil mislike at vi står gratis. Så det håper jeg færrest mulig gjør.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
Slik er det i parkeringshuset i Vika også. Spurte parkeringsvaktene der om hvordan jeg skulle parkere der, og fikk som svar; parker der det ikke kan parkeres biler og slik at du ikke sperrer for noen.Baron von Waffel skrev:Jeg vet ikke om det er likt i Asker, men her i Oslo parkerer jeg under Oslo City. Der er det sånn at bilistene skal ta med billetten ut og betale på vei tilbake. Dermed er det ingen mulighet til å kontrollere om du vil betale på vei ut eller ikke når du står i P-huset.
Baron von Waffel skrev:Jeg vet ikke om det er likt i Asker, men her i Oslo parkerer jeg under Oslo City. Der er det sånn at bilistene skal ta med billetten ut og betale på vei tilbake. Dermed er det ingen mulighet til å kontrollere om du vil betale på vei ut eller ikke når du står i P-huset.
Jeg har diskutert dette med parkeingsvakter og de sier at om man står på oppmerket plass for bil, da skal man betale, mens om det finnes steder å stå som ikke er oppmerket for bil, så kan man stå gratis. Tror også at det står på en del av skiltene at "avgift for parkiring på oppmerket område..osv osv.."
"Do the right thing"
Snill Vaffel skrev:Jeg parkerte på sykkelparkeringen i BankveienFattet ikke hvor jeg skulle sette den fra meg. Men trekker man parkeringslapp om man tar en bil parkerings plass??
Jeg trakk lapp og satte den på vanlig bilparkering i bankveien . Tok bilde av lappen på sykkelen " just in case"...
Så gikk jeg en liten tur mens jeg ventet og DA fant jeg parkering for MC...i Bankveiene hehehehe.
På høyre hånd når man kjører inn i Bankveien ligger en parkeing ,og på den delen mot Bankveier er det satt av parking for mc

"Do the right thing"
- Snill Vaffel
Det blir i enden ved inngangen av senteret nede i 1 egt.?
Snill Vaffel
2011 Suzuki GSXR 1000
2011 Suzuki GSXR 1000
Snill Vaffel skrev:Det blir i enden ved inngangen av senteret nede i 1 egt.?
Rett ovenfor Sparebank 1, mellom Jafs og Petra,,, det er kanskje ikke så nære senteret?
:-)
"Do the right thing"
Så at endel parkerer i Strøket mellom stolper og trær der biler ikke får stått - men om det er offisielt tillatt vites ikke...
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
- Snill Vaffel
Relax skrev:Snill Vaffel skrev:Det blir i enden ved inngangen av senteret nede i 1 egt.?
Rett ovenfor Sparebank 1, mellom Jafs og Petra,,, det er kanskje ikke så nære senteret?
Akuratt der ja.. Ser det er noen som står uten for kaffebaren på sykkel parkeringen der, men men det er jo bare til å prøve seg. Uansett for min del om jeg skal inn på senteret er det greit med bilen

Snill Vaffel
2011 Suzuki GSXR 1000
2011 Suzuki GSXR 1000
Snill Vaffel skrev:Relax skrev:Snill Vaffel skrev:Det blir i enden ved inngangen av senteret nede i 1 egt.?
Akuratt der ja.. Ser det er noen som står uten for kaffebaren på sykkel parkeringen der, men men det er jo bare til å prøve seg. Uansett for min del om jeg skal inn på senteret er det greit med bilen
HA!!
Jenter oghandlesenter,,,passer ikke med bike da nei;) Om du ikke har tilhenger på den da??
Den parkeringen er faktisk merket for MC!
"Do the right thing"
Parkering i Oslo over flere dager.
Ønsker å bruke sykkelen litt på kveldinga når jeg er der, noen gode parkeringsplasser?
Helst gratis.
Tenkte å sette den hos familiemedlemmer på lier, men må jo reise sånn hver gang jeg skal bruke den.
-mvh-
Kristian
Ønsker å bruke sykkelen litt på kveldinga når jeg er der, noen gode parkeringsplasser?
Helst gratis.
Tenkte å sette den hos familiemedlemmer på lier, men må jo reise sånn hver gang jeg skal bruke den.
-mvh-
Kristian
Oversikt over de gratis her
http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/parkering/mc/
Parkerte på den utenfor hovedinngangen til Aker Brygge i formiddag, men vet ikke hvor lysten jeg hadde vært på å la den stå ute om natten f.eks. - har ingen erfaring med om de får stå i fred da...
Ellers så er det vel mulig å stå i endel P-Hus på godvilje når det er utenom bilplasser og ikke til hinder - men bør da sjekkes med det enkelte P-Hus på forhånd.
http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/parkering/mc/
Parkerte på den utenfor hovedinngangen til Aker Brygge i formiddag, men vet ikke hvor lysten jeg hadde vært på å la den stå ute om natten f.eks. - har ingen erfaring med om de får stå i fred da...
Ellers så er det vel mulig å stå i endel P-Hus på godvilje når det er utenom bilplasser og ikke til hinder - men bør da sjekkes med det enkelte P-Hus på forhånd.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr