Valget er tatt! Forumtreffet legges til Gjøra Camping 15. - 17. august!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Forum-treff i Vestland/Romsdal 15. - 17. august 2025. Men hvor?

Avstemmingen avsluttes 14 jul 2025, 20:06

Ørsta Camping
2
18%
Phillipshaugen
0
Ingen stemmer
Gjøra Camping
9
82%

Stemmer totalt: 11

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Re: Forumtreff 2025 - Vestland/Romsdal - første forslag Ørsta Camping

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 03 mar 2025, 22:20
kjellv skrev: 03 mar 2025, 22:00 nordvest/listings-northwest/gj%C3%B8ra-camping/270438/[/url]
Den ligger midt mellom Sunndalsøra og Oppdal, godt tilbaketrukket fra veien og virker veldig idyllisk. Også med utgangspunkt herfra er det mange ideer i hodet mitt for spennende fellestur, værforholdene de siste dagene før treffet vil avgjøre hvor fellesturen vil gå.
Ingen servering på denne campingen, ser det ut som...
Hvor viktig dette er for de som vil på treff er jeg usikker på.

Men jeg husker godt hvor mye vi satte pris på dette i Bø og i Rystad (Sølvgarden).
Nei det er nok ikke mange campingplasser her i området med eget spisested. Men det hadde vi ikke på Dovretreffet, på Gaupne eller Gullvåg heller. Minnerike treff alle de tre.
Men mat skal vi finne en løsning på :prf

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Det beste er en campingplass men det må jo ikke være det bare det er overnatting …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 03 mar 2025, 22:25 Men mat skal vi finne en løsning på :prf
Lokal bacalao... :yeyeye :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes nå vertfall Gjøra Camping så virkelig bra ut. Om det ikke er servering der så kan man sikkert ta med seg litt grillmat. Om JEG hemger meg på som har den luksusen at jeg kjører bil så kan jegbta med noen engangsgriller og evt. handle litt mat hvis noen vippser meg noen kroner.

Jeg kan evt. også handle ØL.

Det kommer litt ann på datoen om jeg faktisk kan, men selvbrakt kan være like godt som servert da slike steder uansett sjelden har noen fekstjernes restauranter.

Merk at jeg ikke kommer til å kjlre verden rundt for å finne spesifikke matvarer. Det dem ikke har på Kiwi eller Rema gidder jeg ikke lete etter. Men jeg kan sikkert svinge innom polet som ligger i samme bygg som Rema her jeg bor.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 03 mar 2025, 22:25 Nei det er nok ikke mange campingplasser her i området med eget spisested. Men det hadde vi ikke på Dovretreffet, på Gaupne eller Gullvåg heller. Minnerike treff alle de tre.
Men mat skal vi finne en løsning på :prf
Stemmer ikke helt, siden vi benyttet oss av restauranten på Gaupnetunet, i kort gangavstand fra hyttene.spisested

Men for all del, serveringsmuligheter på stedet behøver slett ikke være noe krav. Men behagelig og praktisk er det jo, om standarden er på nivå :-) .

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

AJ skrev: 03 mar 2025, 22:27
kjellv skrev: 03 mar 2025, 22:25 Men mat skal vi finne en løsning på :prf
Lokal bacalao... :yeyeye :crazy:
Det blir i tilfellet av den kortreiste typen da :prf . Kortreist mat blir jo bare mer og mer populært uansett og vi som kjører mc slår gjerne et slag for klima og miljø.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flere forslag til treffsted?

Disse tre så langt:

Ørsta Camping

Phillipshaugen

Gjøra Camping

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Er vel bare å grille? Man MÅ vel ikke ha alle fasiliteter?

Jeg synes vertfall kjellv sitt forslag var bra. Det ligger også lettere tilgjengelig for folk som kommer langveisfra. Dessuten er været generelt bedre lenger inn i landet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Grilling er helt grei for meg, hvis dette blir aktuelt.
Tar gjerne med meg min velbrukte BarbIQ-grill, jeg :prf:

https://www.hektapatur.no/utstyr/tur-og ... q-turgrill

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Jeg har stilt spørsmål om de har eller kan få på plass en større fellesgrill eller noe lignende.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 05 mar 2025, 15:17 Jeg har stilt spørsmål om de har eller kan få på plass en større fellesgrill eller noe lignende.
Det hadde jo vært gull :)

Så kan vi bare kjøpe med ett par poser med grillkull eller noe. Hvis dem ikke har ved.

Noen fellestur blir jo jeg uansett ikke med på evt. av naturlige årsaker, hehe. Men jeg tar evt. turen for det sosiale sin del :)

Mens dere er ute å kjører lørdagen, så kan jeg ta en tur til Molde og besøke familie eller noe :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Og for oss som i utgangspunktet ikke ønsker å stresse med en fellesgrill kan jo lett lage et "herremåltid" på egen grill, evt. på kokeplate i egen hytte eller medbrakt gasskjøkken, for så å nyte måltidet i fellesskap med de øvrige treffdeltakerne.
Helt greit, det.

Men igjen, for meg er det veldig behagelig å enkelt bestille og bli servert på et spisested på treffplassen.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 07 mar 2025, 19:22 Og for oss som i utgangspunktet ikke ønsker å stresse med en fellesgrill kan jo lett lage et "herremåltid" på egen grill, evt. på kokeplate i egen hytte eller medbrakt gasskjøkken, for så å nyte måltidet i fellesskap med de øvrige treffdeltakerne.
Helt greit, det.

Men igjen, for meg er det veldig behagelig å enkelt bestille og bli servert på et spisested på treffplassen.
Jeg spiser for å overleve, så en engangsgrill, en pakke pølser og noen lomper gjør susen for min del. Evt. flotter jeg meg med en Pizza i Oppdal før ankomst :)

Så kan jeg heller se på dere andre diske opp med gourmemat mens jeg tar meg en pils på full mage :twothumbs:

Men snack er viktig, så jeg tar med nok av det :)

Brukeravatar
Erik_B70
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997

Legg inn av Erik_B70 »

Mye bra forslag her, og vi blir nok enige 👍 .
Jeg tenker at det viktigste , i alle fall for en del av oss, er å avklare hvilken helg det blir. Slik at det kan kan planlegges frem mot sesongens høydepunkt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ok, da gjør jeg beslutningsprosessen kort; årets MCsiden forum-treff legges til midthelga, 15. - 17. august i år etter avstemning og innlegg i annen tråd.

Så gjenstår å bestemme hvor treffet skal være...

Derfor ny poll i denne tråden med de tre alternativene som er foreslått:
  • Ørsta Camping
  • Philipshaugen
  • Gjøra Camping
Listet opp etter når forslagene kom.

Svar