politi forsøker avskilting uten grunn
politi forsøker avskilting uten grunn
i oktober i fjor ble jeg og 6 andre avskiltet på lagunen i bergen, dette er fair at han avskilta meg og de andre siden vi ikke hadde db, lærte av det. MEN, en vennine av meg hadde helt lovelig og orginal sykkel og sto parkert med oss, sykkelen er registrert på faren og hun har en bror som også har sykkel. Politi fyren gikk inn og så på kem som eide og barna hannes og begynte og rope etter broren. altså han antokk hvem som eide. han fikk jo ingen svar siden broren var jo ikke der også begynta han og si at vis ikke han kom bort til sykkelen umiddelbart ville sykkelen bli avskiltet?? jeg skjønta etterhvert at d va venninen min sin sykkel så jeg fikk hun bort og lyd og skiltlys og refleks og alt var ok, han såvidt beklaget at han bare antokk hvem som eide også gikk han videre. dette kan da umulig være låv?? å avskilta fordi vedkommende ikke er der og ivertfall når han bare antarr hvem som eide sykkelen?? Er så lei av politiet når de oppfører seg som at de kan gjøre akkurat hva de vill. IGJEN jeg er fullt forstått for hvorfor jeg selv ble avskiltet og det er 100% min egen feil og ikke relevant til dette. hva tenker dere?
YZF R125 RE06 = 
Rs 125 09 = ✔
07
VG2 Automasjon

Rs 125 09 = ✔
07
VG2 Automasjon
Re: politi forsøker avskilting uten grunn
Høres ikke bra ut. Anbefaler å levere en klage. Det gjør nok ikke mye, men man har i det minste gjort noe.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Ligner på junior sin opplevelse for snart 4 år tilbake. Han og noen kompiser var ute å kjørte, så hadde de blitt etterfulgt av politi i sivil.
Et par av de hadde ikke db-killer på stell, men det hadde junior. Det var heller ikke noe uttagbar del på potta som kunne reverseres.
Likevel tok den cowboyen av en betjent å bare skrev ut visning hos bililsynet for rubb og stubb uten å sjekke alle.
Junior kom litt betuttet hjem for han hadde alt på stell og ikke bråkte den heller.
Jeg ble ganske irritert over alt det styret som måtte til uten noe grunn, så jeg kontaktet politistasjonen cowboyen tilhørte å sa det som det var.
At sykkelen ikke har uttagbar db-killer og bråker ikke i det hele tatt.
Jammen meg ringte de og det kom innom en hel patrulje (som forøvrig var en hyggelig gjeng) å så/hørte på den, de konstanterte det jeg sa og tok med seg mangellappen/visningsbegjæret og annullerte det.
For dumt om man har alt på stell og opplever å bli behandlet på den måten, da er det lov å klage på det når man er sikker på at man har rett.
Et par av de hadde ikke db-killer på stell, men det hadde junior. Det var heller ikke noe uttagbar del på potta som kunne reverseres.
Likevel tok den cowboyen av en betjent å bare skrev ut visning hos bililsynet for rubb og stubb uten å sjekke alle.
Junior kom litt betuttet hjem for han hadde alt på stell og ikke bråkte den heller.
Jeg ble ganske irritert over alt det styret som måtte til uten noe grunn, så jeg kontaktet politistasjonen cowboyen tilhørte å sa det som det var.
At sykkelen ikke har uttagbar db-killer og bråker ikke i det hele tatt.
Jammen meg ringte de og det kom innom en hel patrulje (som forøvrig var en hyggelig gjeng) å så/hørte på den, de konstanterte det jeg sa og tok med seg mangellappen/visningsbegjæret og annullerte det.
For dumt om man har alt på stell og opplever å bli behandlet på den måten, da er det lov å klage på det når man er sikker på at man har rett.
- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Politiet har gått fra å være en fornuftig organisasjon til rene nazigreier. Klart der finnes jo mange folkelige folk der og men noen ødelegger for hele etaten. For min del så har jeg hatt veldig lite med Politiet å gjøre men så har jo Satans VegUvesen holdt helvete med meg i et halvt århundre og poden har også fått så det holder av de...Gammelsmurfen skrev: 19 mar 2025, 04:22 For dumt om man har alt på stell og opplever å bli behandlet på den måten, da er det lov å klage på det når man er sikker på at man har rett.
Akkurat nå har jeg en SVV sak som jeg ikke har orket å ta tak i på mange år. Bilen min har feil hengervekt og dekkdimensjon i vognkortet, jeg har papirer fra importøren at dette enkelt skal kunne rettes men jeg orker ikke å involvere meg med de folkene der om jeg ikke MÅ. Om jeg skulle bli tatt med liksom-overvekt eller feil dekk så har jeg papirene i bilen og det får være godt nok...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808