Høres ut som en solid løsning! Camping handler jo mest om stemningen, ikke om luksus. Litt grillmat og noe godt å drikke gjør susen, og så lenge det finnes en butikk i nærheten, ordner det meste seg.Bjerknez skrev: 03 mar 2025, 23:04 Jeg synes nå vertfall Gjøra Camping så virkelig bra ut. Om det ikke er servering der så kan man sikkert ta med seg litt grillmat. Om JEG hemger meg på som har den luksusen at jeg kjører bil så kan jegbta med noen engangsgriller og evt. handle litt mat hvis noen vippser meg noen kroner.
Jeg kan evt. også handle ØL.
Det kommer litt ann på datoen om jeg faktisk kan, men selvbrakt kan være like godt som servert da slike steder uansett sjelden har noen fekstjernes restauranter.
Merk at jeg ikke kommer til å kjlre verden rundt for å finne spesifikke matvarer. Det dem ikke har på Kiwi eller Rema gidder jeg ikke lete etter. Men jeg kan sikkert svinge innom polet som ligger i samme bygg som Rema her jeg bor.
Hvis du vil ha en fantastisk campingopplevelse i Tivedens nasjonalpark, er det et par ting du bør tenke på. Unngå de mest populære helgene i høysesongen – det blir fort overfylt. Bruk en pålitelig nettside som camping tiveden for å finne skjulte perler og detaljer om fasilitetene. Skal du telte i naturen, velg et sted nær vann, men ikke for tett på stiene. Husk gode myggmidler og en skikkelig sovepose – nettene kan bli kalde, selv om sommeren!
Valget er tatt! Forumtreffet legges til Gjøra Camping 15. - 17. august!
-
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600 2011
Re: Forumtreff 2025 - Vestland/Romsdal - første forslag Ørsta Camping
Sist redigert av simka den 17 mar 2025, 15:59, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Forumtreff 2025 - Vestland/Romsdal 15. - 17. aug. 2025. Men hvor?
Jeg holder med Kjellv. Han er lommekjent der oppe og om jeg ikke er lommekjent så er jeg kanskje den her inne som har vært mest i disse områdene på tur.
Så Gjøra Camping får også min stemme.
Så Gjøra Camping får også min stemme.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Gjøra Camping har bekreftet at det finnes felleskjøkken, og det finnes egnet grillplass.
Da er det vel klart for velge treffsted?
Da er det vel klart for velge treffsted?
- Bjerknez
- Kontakt:
For min del holder jeg med kjellv. Gjøra camping :)
Ørsta ligger alr for malplassert til for dem som kommer nordfra. Dessuten MÅ man jo ikke ha 5 stjernes middag når man er på tur. Det enkle er ofte det beste :)
Ørsta ligger alr for malplassert til for dem som kommer nordfra. Dessuten MÅ man jo ikke ha 5 stjernes middag når man er på tur. Det enkle er ofte det beste :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Samme for meg hvor det blir, jeg sørger for gourmetmiddag uansett for egen del med Sunnmørsk bacalao, jeg
.
Enkelt og greit tilberedt på felleskjøkken eller eget medbrakt turkjøkken
.
Med godt drikke til
.

Enkelt og greit tilberedt på felleskjøkken eller eget medbrakt turkjøkken

Med godt drikke til

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
4-5 timer i forskjell... iflg. Google.Bjerknez skrev: 17 mar 2025, 21:56 For min del holder jeg med kjellv. Gjøra camping :)
Vel, mye for noen, andre ikke, vil jeg tro...

Og hvor mange forventer man kommer nordfra... ?
Men for all del, Gjøra Camping er helt greit.
Men herfra kan man glemme å legge fellestur til Måløy og Kannesteinen og Vestkapp......
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Det har ingenting med at det er langt å gjøre. Ørsta ligger Malplassert til av flere grunner. Eller mer malplassert enn andre steder er vel mer riktig å si. Jeg tenker ikke for MIN del denne gangen.jeg stikker innom med bil så for meg kan det hølje ned,AJ skrev: 17 mar 2025, 23:564-5 timer i forskjell... iflg. Google.Bjerknez skrev: 17 mar 2025, 21:56 For min del holder jeg med kjellv. Gjøra camping :)
Vel, mye for noen, andre ikke, vil jeg tro....
Og hvor mange forventer man kommer nordfra... ?
Men for all del, Gjøra Camping er helt greit.
Men herfra kan man glemme å legge fellestur til Måløy og Kannesteinen og Vestkapp......
Ørstad_Kannesteinen_Vestkapp.png
Været på vestlandskysten er svært ustabilt og ofte går det et slags skille når man kommer litt lenger inn i landet. Ørsta ligger også mer utsatt for mye turisttrafikk og Ørsta er et lite sted med mye gjennomfart av turister.
Jeg forholder meg bare til det kjellv skrev tidligere egentlig. Han er tross alt lommekjent i området og har bodd der mer eller mindre hele livet. Jeg vet også at været er ekstremt ustabilt på vestlandet og når ting skal bestemmes på forhånd så tror jeg man kommer lengst med å helgardere seg best mulig med tanke på et best mulig resultat. For jeg regner med de fleste ønsker et best mulig utgangspunkt dor en fin tur og Oppdal området ligger lettere tilgjengelig.
Personlig har jeg vært maaange ganger i Ørsta og det er ikke akkurat verdens navle. Det er et lite trangt sted som nevnt med ferger tet på og mye turisme og trafikk.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Forrige MCsiden.no forumtur (Pre-høst tur, som vi kalte det dengang) var i august 2011, om de som er interessert kan lese mer om her. Mange sider, men start her og få med dere bilder og videoer:
viewtopic.php?p=146804#p146804
Utrolig flott vær, også i Ørsta og på Vestkapp, og særdeles god stemning
!
Overnattet på Nesjartun Camping få km. fra Nordfjoreid og hadde altså en skikkelig bra tur til Måløy og videre til Vestkapp (Stadlandet) i det været uten antydning til vind. En uforglemmelig opplevelse!
For øvrig var ingen av de som har vært med på forumtreffene siden 2017 med dengangen.
Veldig heldig med været selvfølgelig siden det som oftest ikke er slik på den tiden vi var der, jfr. dette innlegget i annen tråd om årets treff...:
viewtopic.php?p=447282#p447282
Utrolig flott vær, også i Ørsta og på Vestkapp, og særdeles god stemning

Overnattet på Nesjartun Camping få km. fra Nordfjoreid og hadde altså en skikkelig bra tur til Måløy og videre til Vestkapp (Stadlandet) i det været uten antydning til vind. En uforglemmelig opplevelse!
For øvrig var ingen av de som har vært med på forumtreffene siden 2017 med dengangen.
Veldig heldig med været selvfølgelig siden det som oftest ikke er slik på den tiden vi var der, jfr. dette innlegget i annen tråd om årets treff...:

- Bjerknez
- Kontakt:
Man kan være veldig heldig hvis man opplever knallvær på vestlandet og spesielt langs kysten og ikke minst Vestkapp, men det hører dessverre med til sjeldenhetene. Når man først har ankommet Gjøra Camping hvor sjansen er større for mer stabilt vær, så kan man jo uansett planlegge en dagstur derfra til Vestkapp eller området rundt hvis været er bra. Evt. et annet sted.AJ skrev: 18 mar 2025, 22:29 Forrige MCsiden.no forumtur (Pre-høst tur, som vi kalte det dengang) var i august 2011, om de som er interessert kan lese mer om her. Mange sider, men start her og få med dere bilder og videoer:
Utrolig flott vær, også i Ørsta og på Vestkapp, og særdeles god stemning!
Jeg var for eksempel i Lofoten i fjor sommer og der har jeg vært minst 30 ganger i mitt liv. Jeg giftet meg til og med der. Av de ca. 30 gangene jeg har vært der har det vært strålende vær over en hel helg kun 3-4 ganger. I fjor var jeg spesielt heldig å da er det magisk. men man kan slett ikke regne med strålende vær når man skal dit.
Hvert eneste år jeg er i Molde i 1-2 uker i strekk så er det som regel grått og trist samt relativt kaldt i juli til tider. Det er en og annen dag med strålende vær, men sjelden et helt døgn i strekk. SKal man på langtur på vestlandet må man regne med litt ruskevær på turen.
Litt ruskevær tåler dem fleste av oss selvsagt og det er ikke bare været som legger til grunn for at jeg mener Gjøra Camping er et bedre valg som nevnt lenger opp.
Men for all del. For meg kan vi leie hytte på Vestkapp. Jeg kjører bil uansett så for meg spiller været liten trille. Ikke er jeg kresen på fasilitetene heller. Legger jeg meg på skrå kan jeg til og med legge meg til å sove bak i bilen. :)
Men jeg har nå avlagt min stemme og lar det ligge med det, så får dere andre "slåss" om hvor det blir :)
-
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
Ja det var fint område det. Var med på turen i 2014. Re: PreHøstTur 2014 - 14-18 august!AJ skrev: 18 mar 2025, 22:29 Forrige MCsiden.no forumtur (Pre-høst tur, som vi kalte det dengang) var i august 2011, om de som er interessert kan lese mer om her. Mange sider, men start her og få med dere bilder og videoer:
Utrolig flott vær, også i Ørsta og på Vestkapp, og særdeles god stemning!
Lagt inn av Solo-rider » 18 aug 2014, 21:38
Hallo igjen

Takk Snikkeren for en utrolig flott tur

Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Dette var en god påminnelse å få siden jeg benyttet muligheten til å endre Youtube linkene slik at disse nå kan ses i innleggeneSolo-rider skrev: 19 mar 2025, 09:22
Ja det var fint område det. Var med på turen i 2014. Re: PreHøstTur 2014 - 14-18 august!
Lagt inn av Solo-rider » 18 aug 2014, 21:38
Hallo igjen
Takk Snikkeren for en utrolig flott turog alle sammen som var med på den for godt selskap

For interesserte er det bare å begynne her for så å bla fram og tilbake i tråden: viewtopic.php?p=227032#p227032

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det var ikke akkurat noen stormende interesse for noen av alternativene ser det ut som.
Hva skyldes det, og hva ønsker forumet?
- Bjerknez
- Kontakt:
Kjør på med Gjøra Camping mener jeg.kjellv skrev: 24 mar 2025, 09:11 Det var ikke akkurat noen stormende interesse for noen av alternativene ser det ut som.
Jeg synes det var et bra forslag. Litt avidesliggende og det er som regel lettere vær der i juli kontra kysten. :)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Eller i august...Bjerknez skrev: 24 mar 2025, 09:14 Jeg synes det var et bra forslag. Litt avidesliggende og det er som regel lettere vær der i juli kontra kysten. :)