Kjøpe min første sykkel

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Thomas-NO
Motorsykkelen din: Honda CBR 600

Kjøpe min første sykkel

Legg inn av Thomas-NO »

Har funnet en gammel, men bra holdt Honda CBR 600. Kjørte opp i 96, men har ikke eid sykkel å minimalt med kjøreerfaring siden da :s
Har no funnet ut at jeg skal kjøpe sykkel, å har reservert meg denne http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1274735990" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har spesielle synsunkt anng denne sykkelen? Noe spesielt jeg må se etter når jeg ser på den?
Det er feil med radiatorviften, men det er jeg inneforstått med. Kan kjøres på landevei, men er uegnet i bykjøring så lenge den er i ustand...

takker for svar :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Kjøpe min første sykel

Legg inn av AJ »

Heisan og velkommen hit til MCsiden.no, Thomas-NO :thumleft

Ser ut til at du har funnet en bra sykkel å starte med. Prisen er det ingenting å si på. Men tror det kan være lurt å sjekke nærmere "Feil m/vifte til radiator", som det står i annonsen.
Er sikkert ikke store kostnaden, men bør sjekkes likevel siden vannkjølte motorsykkelmotorer har behov for kjølevifte på varme dager. Og de kommer nok i år også... ;-);)

Thomas-NO

Legg inn av Thomas-NO »

AJ skrev:Heisan og velkommen hit til MCsiden.no, Thomas-NO :thumleft

Ser ut til at du har funnet en bra sykkel å starte med. Prisen er det ingenting å si på. Men tror det kan være lurt å sjekke nærmere "Feil m/vifte til radiator", som det står i annonsen.
Er sikkert ikke store kostnaden, men bør sjekkes likevel siden vannkjølte motorsykkelmotorer har behov for kjølevifte på varme dager. Og de kommer nok i år også... ;-);)
jada, jo... Skal ta en titt på det :) Vet ikke hvor i landet du kommer fra, men æ bor nesten på Nord Polen, så skal nok gå bra å få sykkelen kjørt hjem uten den vifta surrende ;e
Men det blir jo seff prioritert når sykkelen kommer hjem, kan jo ik bruke den i bykjøring når den går varm.
Men om vi no ser bort fra den vifta, å ser på sykkelen generelt. Det er en driftsikker og grei sykkel. Som med regelmessige oljeskift, og pluggbytter varer lenge?

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Kjøpe min første sykkel

Legg inn av Globe »

Hei Thomas-NO :vs og velkommen til mcsiden.no :=D>

Kjenner selv ikke den modellen du vurderer, men det er det nok andre her som gjør ;e

Skal bli spennende å følge med på hva du kjøper deg, og du får følge oss opp i din vei tilbake til status som mc-fører :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Thomas-NO skrev: Vet ikke hvor i landet du kommer fra, men æ bor nesten på Nord Polen, så skal nok gå bra å få sykkelen kjørt hjem uten den vifta surrende ;e
Men det blir jo seff prioritert når sykkelen kommer hjem, kan jo ik bruke den i bykjøring når den går varm.
Men om vi no ser bort fra den vifta, å ser på sykkelen generelt. Det er en driftsikker og grei sykkel. Som med regelmessige oljeskift, og pluggbytter varer lenge?
Jeg bor drøye seks mil nord for Oslo og hører at kjølevifta kobler seg på av og til på varme sommerdager. Men ikke altfor ofte, så akkurat dette med kjølevifta er nok ikke et særlig stort problem :-)

Kanskje viktigere å sjekke olje (bytt gjerne med en gang etter kjøp) og plugger. Bytter man olje og plugger rimelig kjapt kan man være trygg på at i hvert fall disse tingene er i orden.

Uansett, lykke til med kjøp av sykkel og lykke til med en riktig god MC-sesong! :thumleft

Thomas-NO

Legg inn av Thomas-NO »

AJ skrev:
Thomas-NO skrev: Vet ikke hvor i landet du kommer fra, men æ bor nesten på Nord Polen, så skal nok gå bra å få sykkelen kjørt hjem uten den vifta surrende ;e
Jeg bor drøye seks mil nord for Oslo og hører at kjølevifta kobler seg på av og til på varme sommerdager. Men ikke altfor ofte, så akkurat dette med kjølevifta er nok ikke et særlig stort problem :-)

Kanskje viktigere å sjekke olje (bytt gjerne med en gang etter kjøp) og plugger. Bytter man olje og plugger rimelig kjapt kan man være trygg på at i hvert fall disse tingene er i orden.

Uansett, lykke til med kjøp av sykkel og lykke til med en riktig god MC-sesong! :thumleft

Jupp, takker å bukker så langt :)
Skal oppdatere med bilder av klenodiet når/om jeg får den hentet, på førstkommende Tirsdag :)

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Viften er grei å teste. Bare å koble ledningene direkte på batteriet, går den da, så er det temp-føleren som starter vifta som er dårlig. Jeg hadde nok koblet viften direkte på batteriet vha en bryter som nødløsning. Evnt at den starter når motor er i gang, dersom jeg skulle kjøre langt.

Gjorde dette med en bil engang, fungerte glimmers (måtte bare huske å koble fra hver gang man stoppet) :redface

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hvis du som meg er reparasjonsukyndig,ville jeg fått ordnet vifta før kjøp !
Ellers er vel japsesyklene å regne som veldig driftssikre,ville ihvertfall ikke
betenkt meg.
Så lykke til,og hils beboere ved fjell og fjord i det høye nord. :thumleft :knegg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar