Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 20 mar 2025, 09:09 Jeg satset på periodisk faste, gikk ned fra 98 til 80 over tid. Og så lenge jeg holder meg til 8/16 spisemønster er vekta stabil. Unner meg fortsatt litt kos om kvelden i helgene. Tror det er en sunnere måte å gjøre det på. I tillegg er det sunnere for tarmen med 16 timer hvile. Spesielt for meg som har ulcerøs kolitt.
Vi finner alle vår måte å gjøre det på. Hva andre mener om hvordan jeg slanker meg på bryr meg midt i ryggen :)

Toalmar
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Toalmar »

Jeg har prøvd i lengre tid og ikke legge på meg, det er også en måte og gjøre det på :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 20 mar 2025, 18:00 Jeg har prøvd i lengre tid og ikke legge på meg, det er også en måte og gjøre det på :lol
Haha, ja så absolutt. Kanskje den beste måten også. Men for min del så synes jeg det går greit med en sjau i ny å ne :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg montert et nytt tilskudd i smarthjem systemet mitt :)

Så nå er den gamle dørlåsen blitt erstattet med Yale Doormal L3S som da er en smartlås som kan åpnes og lukkes med nøkkelkort, kode, telefon etc. man kan også via appen gi midlertidige koder til håndverkere etc. som skal inn mens jeg ikke er hjemme osv.

Så kan man selvsagt sture alt uansett hvor i verden man er :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Etter noen dager med Yale Doorman dørlåsen så må jeg si den funker veldig bra :)

Senest i går fikk vi nytte av den da vi hadde en fra Telia som skulle fikse fiberinntaket mitt. Behagelig og kunne gi han en midlertidig kode som jeg laget i appen hvor jeg kunne sette tidsbegrensning på koden etc.

Jeg kan selvsagt også låse og låse opp døren via appen, uansett hvor i verden jeg er, å jeg kan automatisere den via Homey pro.

Låsen var jo ikke direkte billig. Den kostet 6.200 norske riksdaler å da må man mntere den selv. Dette er forholdsvis enkelt hvis man har en dør av nyere årgang. Det hadde selvsagt ikke jeg, så jeg måtte tilpasse litt med stemjern etc. Det er selvsagt plankekjøring hvis man har gjort det noen ganger, men sett gjerne av ett par timer så er du sikker.

Bruksanvisningen bør leses NØYE. Bruker man feil feil skrue på feil sted vil man stå i fare for å skru i filler hele låsen.

De aller fleste som klarer og bytte hjul på bilen klarer og få til å montere denne låsen tror jeg. :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har samme låsen. Kjøpt på Elkjøp. Den første fikk en motorfeil etter få uker og ble til slutt byttet på garanti. Etter det har den fungert feilfritt.
Si fra hvis du klarer å legge den inn i Homey, for det har ikke jeg klart.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev: 26 mar 2025, 08:27 Jeg har samme låsen. Kjøpt på Elkjøp. Den første fikk en motorfeil etter få uker og ble til slutt byttet på garanti. Etter det har den fungert feilfritt.
Si fra hvis du klarer å legge den inn i Homey, for det har ikke jeg klart.
Den la jeg inn i Homey rett etter installering. Funket som bare det. :)
Hvor er det det gikk galt for deg?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 11 mar 2025, 16:45 Ahh... i dag klarte jeg ikke vente lenger. Da er sommerhjula på :)

Ser jo vesentlig bedre ut må jeg si, selv om vinterhjulene slett ikke så så ille ut dem heller.

IMG_1255_Original.jpeg
Da har jeg fått rotet meg til å ta bedre bilder av bilen med sommerhjulene på:
2025-mars28-4.jpg
2025-mars28-3.jpg
2025-mars28-2.jpg
2025-mars28.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Omdal
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.

Legg inn av Omdal »

Veldig fin bil. Ser veldig tøff ut og er nåkk en drøm å kjøre.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Omdal skrev: 28 mar 2025, 10:14 Veldig fin bil. Ser veldig tøff ut og er nåkk en drøm å kjøre.
Takk for det :)

Ja, dette er virkelig en kjøremaskin :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Sitter på toget fra Oslo etter en fyllefest hos gamle kjente.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må bare si at den fargen er den fineste fargen jeg har hatt på en bil noen gang.

Den har litt perleeffekt som synes godt i sterkt sollys, for da får den litt "gullskjær". Skal se om jeg får tatt bilde av dette en dag også :)
BMW i4 M50.jpg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Fortsatt blank og fin etter at vinterens klamme hender har sluppet taket :)
1.jpg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Etter at jeg installerte Homey Pro og har testet ut dette nå over tid, så må jeg si at dette fungerer utmerket. Automasjoner i heimen er ganske tilfredstillende og noe man fort blir vant til. Stemmestyring er i mine øyne gammeldags og kleint.

Feks. Når jeg kommer hjem fra jobb så slår lysene seg i huset på automatisk og når jeg drar slår dem seg av. Når jeg slår av alarmen på telefonen om morgenen så aktiveres klimatiseringem av bilen automatisk og garasjeporten åpnes samt lysene i stuen dimmes gradvis på.

Alt skjer automatisk uten at jeg trenger å aktivere noe som helst.

Det hender jeg glemmer å lukke garasjeporten når jeg drar på jobb, å da har jeg laget en regel om at jeg skal få en beskjed på telefonen som minner meg om dette. Porten vil uansett lukke seg automatisk etter etter 60 minutter.

Den eneste bakdelen her er HVIS det skulle vise seg at det står en bil i åpningen. Porten deler jo ikke bilen i to selvsagt, men den er kraftig nok til å lage stygge merker og kanskje bulk i bilen som evt. står der. Så jeg må finne en måte som gjør at porten ser om det er en bil der.

Mange måter å fikse det på tror jeg, men har ikke kommet så langt enda. Jeg er også ganske sikker på at dette ikke blir noe problem, men greit å helgardere seg. Jeg vet der er noen porter som registrerer objekter i åpningen og stopper opp. Er det noen som vet hvilke sensorer som blir brukt i de tillfellene?

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Fotocelle på tvers i lysåpningen, virke som laser mot et refleks, mykje brukt på porter

Svar