Jeg har vært medlem, men jeg føler vel på en måte at hele det NMCU greine er litt amatørmessig. Jeg forstår at det er en kjerne der som gjør mye bra og som har fått gjennom mange saker etc, men med mye rot i rekkene og generelt mye støy så synes jeg det er bedre å legge pengene andre steder.FredrikE24 skrev: 17 feb 2025, 22:58 Jeg har aldri vært medlem av NMCU og jeg lurer på om jeg noen gang vil bli det. Virker å være lite orden i rekkene. Tror nok heller jeg ville meldt meg inn i Amcar.
NMCU gjør mye bra...
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: NMCU gjør mye bra...
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Og sånn tenker mange...men når eg ringe dei og spør om dei vil sitte i styret der dei kan påvirke så er det kontant avslag..
- Bjerknez
- Kontakt:
Vi har forskjellige prioriteringer i livet alle sammen. Det at jeg ønsker at NMCU skal vokse og få mer innflytelse er ikke ensbetydende med at jeg ønsker å sitte i styret. Det at man takker nei til et styreverv er ikke ensbetydende at man er i mot det styret representerer.DAE skrev: 18 feb 2025, 06:51 Og sånn tenker mange...men når eg ringe dei og spør om dei vil sitte i styret der dei kan påvirke så er det kontant avslag..
Det er mange saker jeg støtter (økonomisk). En av dem er kreftsaken og dyrebeskyttelsen. To saker som jeg selv mener er viktigere enn å støtte NMCU, uten at jeg sier at NMCU gjør en dårlig jobb.
Jeg har ikke engang motorsykkel lenger og kommer trolig aldri mer til å kjøpe en. Da blir det naturlig for meg å prioritere annerledes.
-
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Dette er det viktigste NMCU gjør i mine øyne - veldig bra
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bra at NMCU gjør seg synlige i mediene
:
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/m ... 1.17354590
Absolutt en viktig påminnelse, dette
.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/m ... 1.17354590
Absolutt en viktig påminnelse, dette

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Enig, men sjekk/zoom litt å se på dekkene på den mc´n, bakkdekket det er jo mønsterløst på ene halvsiden og framdekket slicks.
Så i tillegg til å være nedslitt er det bakdekket skjevt slitt, mulig at det hovedårsaken til at akkurat den har gått ned for telling
Så i tillegg til å være nedslitt er det bakdekket skjevt slitt, mulig at det hovedårsaken til at akkurat den har gått ned for telling

- Bjerknez
- Kontakt:
Oj... godt observertGammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 19:35 Enig, men sjekk/zoom litt å se på dekkene på den mc´n, bakkdekket det er jo mønsterløst på ene halvsiden og framdekket slicks.
Så i tillegg til å være nedslitt er det bakdekket skjevt slitt, mulig at det hovedårsaken til at akkurat den har gått ned for telling![]()

Det der var ikke bare litt slitt heller. Bakdekket er jo helt feil slitt og fremdelket er som du sier helt slicks. Tydeligvis en som ikke brydde seg så veldig om sikkerheten i utgangspunktet.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Å starte sesongen med en motorsykkel som er tryggest mulig med tanke på dekk, bremser osv. er naturligvis enhver motorsyklist sitt ansvar.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 19:35 Enig, men sjekk/zoom litt å se på dekkene på den mc´n, bakkdekket det er jo mønsterløst på ene halvsiden og framdekket slicks.
Så i tillegg til å være nedslitt er det bakdekket skjevt slitt, mulig at det hovedårsaken til at akkurat den har gått ned for telling![]()
Nå er vel bildet i saken et illustrasjonsfoto , som vi ikke vet når er tatt...
Neppe fra årens sesongstart...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
Feil, bildet er ikke noe illustrasjonsfoto, det er fra en ulykke på Klyve i Skien 25/3.AJ skrev: 28 mar 2025, 19:44Å starte sesongen med en motorsykkel som er tryggest mulig med tanke på dekk, bremser osv. er naturligvis enhver motorsyklist sitt ansvar.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 19:35 Enig, men sjekk/zoom litt å se på dekkene på den mc´n, bakkdekket det er jo mønsterløst på ene halvsiden og framdekket slicks.
Nå er vel bildet i saken et illustrasjonsfoto , som vi ikke vet når er tatt...
Neppe fra årens sesongstart...
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ok.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 20:24
Feil, bildet er ikke noe illustrasjonsfoto, det er fra en ulykke på Klyve i Skien 25/3.
Talentløs motorsyklist der altså, som tok sjansen på å starte sesongen med nedslitte dekk...

- Gammelsmurfen
Helt klart en dårlig idé, kun et av dekkene som i det hele tatt har snev av mønster og det kun på den ene halvsiden.
Muligens feilstilling, men kan være plassering i veibane som gjør at det blir sånn også, dersom det kun er litt mønster igjen på motsatt side kan det muligens se sånn ut da det er helt nedslitt som dette.
Muligens feilstilling, men kan være plassering i veibane som gjør at det blir sånn også, dersom det kun er litt mønster igjen på motsatt side kan det muligens se sånn ut da det er helt nedslitt som dette.
Helt utrolig, legg merke til begge dekkene …AJ skrev: 28 mar 2025, 20:28Ok.Gammelsmurfen skrev: 28 mar 2025, 20:24
Feil, bildet er ikke noe illustrasjonsfoto, det er fra en ulykke på Klyve i Skien 25/3.
Talentløs motorsyklist der altså, som tok sjansen på å starte sesongen med nedslitte dekk...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1