35kW kit for Honda CB750F?

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Jacob_augste
Motorsykkelen din: Honda CB750F

35kW kit for Honda CB750F?

Legg inn av Jacob_augste »

Hei

Har en Honda CB750F 1982-mod, og lurer på om det finnes 35kW-kit til denne da jeg skulle hatt nedregistrert den fra A til A2. Finner 25 kW-kit, men dette hjelper vel neppe? Noen som kan hjelpe meg på veien her?

Jacob

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Re: 35kW kit for Honda CB750F?

Legg inn av SveinHa »

25kW er jo innafor som A2 da... Har du sett her: https://greybikes.no/mellomklasse-sett/
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Jacob_augste

Ja, skal være innenfor i kW, men om jeg har forstått det riktig så er det for stor forskjell fra original effekt på 56/58 kW. At det ikke skal være en forskjell som overskrider mer enn halvparten av den originale effekten for å få dette godkjent i vognkort?

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Jacob_augste skrev: 31 mar 2025, 09:11 Ja, skal være innenfor i kW, men om jeg har forstått det riktig så er det for stor forskjell fra original effekt på 56/58 kW. At det ikke skal være en forskjell som overskrider mer enn halvparten av den originale effekten for å få dette godkjent i vognkort?
Ja, det stemmer også, du kan ikke mer enn halvere effekten.... og du må vise sykkelen hos SVV og få det innskrevet i vognkortet.

Jeg kjører med A2 sett på min BMW R1100RS fra greybikes.no og det fungerer helt supert. Om jeg skulle oppgradere lappen min til A så tror jeg ikke jeg kommer til å oppgradere sykkelen igjen ved å fjerne A2 settet for det skjer nesten aldri at jeg bånner gassen i dag og det kan være et pluss om jeg skulle finne på å selge sykkelen... A2 settet er ingen ulempe i det daglige, en har et bånndrag som en 90 hester selv om den "bare" er 48 hk.

...og... Velkommen til MCSiden @Jacob_augste :mc7
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Jacob_augste

Japp, ser den. Tusen takk for rask tilbakemelding!

Svar