MCsiden.no får ny eier, blir del av et stort internasjonalt forum!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar

MCsiden.no får amerikanske eiere fra 1. mai

Avstemmingen ble avsluttet den 03 apr 2025, 13:02

Hæ!!
2
29%
Så bra!
3
43%
Nei, dette liker jeg ikke!
2
29%

Stemmer totalt: 7

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

MCsiden.no får ny eier, blir del av et stort internasjonalt forum!

Legg inn av AJ »

Breaking news!!

Etter at jeg for en tid tilbake ble kontaktet av det som trolig er verdens største forum for motorsyklister, www.advrider.com, har vi nå, etter en del samtaler og forhandlinger, kommet til enighet i dag om at ADVrider overtar MCsiden.no.
advrider.png
Legger ikke skjul på at jeg synes det er litt stas å bli lagt merke til internasjonalt og at MCsiden stadig er i vekst og utvikling.
Jeg legger heller ikke skjul på at tilbudet fra amerikanerne rett og slett var for godt til at jeg ikke kunne si nei.

Dermed havner altså MCsiden.no i USA.
Men – og dette er viktig – MCsiden forsvinner ikke i "det store sluket".
Det viktigste premisset for overtakelsen er at MCsiden får en egen og godt synlig avdeling på ADVrider.
Alt innhold på forumet vil bli b estå, ivaretatt på beste måte og videreført slik at dere som brukere i dag vil kunne fortsette å bruke MCsiden så nær opp til på samme måte dere gjør i dag.
Dog med ADVrider forumets design, smileansikter og eksterne utvidelser og en mindre framtredende forumlogo enn hva vi har i dag.

Eierskiftet skjer om nøyaktig en måned, altså 1. mai, for å gi dere brukere den tiden dere eventuelt har behov for å gjøre dere opp en mening og avgjørelse om dere ønsker å være med på den nye spennende reisen til MCsiden.no.

De av dere som ikke ønsker dette pga. president Trump eller av andre årsaker, eller har ting dere lurer på i forbindelse med overtakelsen og egen brukerkonto tar kontakt med meg på PM så tar vi det på en ryddig måte derfra.

For egen del er det både med en god dose tristhet og samtidig lettelse etter mange års drift jeg nå overlater forumet til solide folk som jeg er sikker på vil videreføre og utvikle MCsiden til beste for oss brukere mot nye høyder i lang tid framover!

Alt til sin tid, er det noe som heter .
En æra er over om en måned,
Men der en dør lukkes åpnes som regel alltid en ny.
Så ta sjansen på å være med på denne reisen!

Dette blir spennende!
Så, hva mener folket om dette?
Avgi din stemme og kom gjerne med dine kommentarer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Nineball
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800

Re: MCsiden.no får ny eier, blir del av et stort internasjonalt forum!

Legg inn av Nineball »

:vs
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

Today is April fools day.
Believe nothing & trust no one.
Just like any other day 😉
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

SveinHa skrev: 01 apr 2025, 13:19 Today is April fools day.
Shit, det hadde jeg glemt.... men det er nok akkurat det dette er :crazy:
@AJ Den var ikke så gæærn den der, men jeg stusset litt på det valget :D

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Må si jeg hadde mine tanker rundt denne overgangen og friskt i minne et annet norsk forum (ikke mc forum) som ble kjøpt opp og integrert i en annen nettportal som aldri ble det samme. Ja det er 1. april i dag som var plaster på såret ;)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

KevinmsR6
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Legg inn av KevinmsR6 »

🤩😂😂
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

SveinHa skrev: 01 apr 2025, 13:19 Today is April fools day.
Ja, ja... :P
Da er det 2. april og verden går videre som før... :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Den der var for lett AJ.

At du gir fra deg eierskapet er ikke akkurat veldig sannsynlig. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 02 apr 2025, 07:44 Den der var for lett AJ.

Å joda, er betalingen god nok, så overlater jeg glatt styringen til andre :vs .

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 02 apr 2025, 07:49
Bjerknez skrev: 02 apr 2025, 07:44 Den der var for lett AJ.

Å joda, er betalingen god nok, så overlater jeg glatt styringen til andre :vs .
Men så lenge forumet ikke har noen stor økonomisk verdi og drives uten reklameinntekter etc. så er det vel neppe noen som kommer til å slenge store penger på bordet :)

Å hvis det skulle komme noen komersielle krefter inn så tror jeg nok det "andre forumet" får seg et løft for å si det sånn. :)

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

Så ikke denne før nå i dag og siden jeg bruker å lese gjennom trådene før jeg slenger meg på tastaturet unngikk jeg å gå på limpinnen.
Men nå skal du ser at det går troll i ord AJ. når det googles og denne tråden kommer opp så ser de potensialet og klemmer til :lol .

Det komiske er at vi hjemme i stuen i går kved hadde en aldri så liten memory lane på akkurat dette med aprilspøker i media gjennom tidene. En artikkel i lokal avisa hadde en samling og jeg hadde høyt lesning spesielt saker fra vår lokal avis. Konklusjonen fra ungene var at vi skulle hatt mere slik også i dagens samfunn. Lett og god humor hvor ikke aller like høytidelig og blir krenka for alt.

Limer inn noen jeg synes var bra og man må jo tenke seg tilbake til tiden de ble skrevet i for å le.

---------------

TV-signaler fra England var tema i 1954. Kort oppsummert: det er altfor dyrt a kjøpe TV for den enkelte, men Tidens Krav har vært så heldig å komme i kontakt med et selskap som undersøker hvor langt TV-signalene fra England rekker. Klokken 10.00 i formiddag kan byens befolkning med egne øyne se det nye vidunderet, fjernsynet, i avisas utstillingsvindu. Ingeniør Ross lyktes med å få inn sending fra England i går kveld. Han kan ikke garantere absolutt feilfrie mottakerforhold, men vi tror likevel vi kan garantere levende bilder fra England i formiddag.

------------------

Som allerede nevnt hadde Aftenposten stor suksess med sin spøk fra Vinmonopolet 1950. 13 år senere prøvde Tidens Krav på noe liknende.

1. april 1963 kunne vi lese følgende i papiravisa vår:
– Brandy Special med bismak omsettes til meget lav pris. Som kjent har Vinmonopolet fått en rekke klager på en sjenerende bismak, særlig på Brandy Special og et konjakkmerke. Vinmonopolet har utredet saken, det viser seg at bismaken er kommet under lagring, og det er praktisk talt uråd å fjerne smaken uten store omkostninger. Lageret selges derfor ut til under halv pris. De forskjellige polutsalg har fått tildelt kvoter i forhold til omsetning, det faller derfor en god slump på Kristiansund ...

-----------------

I 1985 handlet det om flyalarm:
– Sivilforsvarets tyfoner skal skiftes ut. Flyalarm skal nå varsles ved hjelp av et radiosignal som virker enten radioen er slått på eller ei. Lytt på radio i dag klokken 10.00. På dette tidspunkt vil signalet «Faren over» bli meldt. De som ikke hører noe blir bedt om å ringe et telefonnummer oppgitt i avisa. Sivilforsvaret beregner en varslingsprosent på hele 92 prosent med den nye teknologien, mot bare 65 prosent med de gamle tyfonene.

------------------

Dette var noen og resten kan du lese her : https://www.tk.no/aprilspoker-gjennom-t ... 51-1663941

Du finner sikkert saker gjennom tidene fra din egen lokal avis hvis du leter i Nasjonalbiblioteket på 1. april utgaven i de respektive år.

En annen sak er at skribentene hadde et bedre ordlag før i tiden. Jeg synes dagen tekster blir for "mainstream" og lite sjel i. Det kan sikkert du bekrefta AJ? Det var bedre tekster før?
Yamaha XJR 1300

Svar