Jeg hadde en lagrings forsikring. Det var mer enn brann og tyveri, men sjekket aldri vilkårene nøyaktig.Audi Mannen skrev: 09 apr 2025, 12:05 Gjort dette selv i de siste årene på både bil og mc som blir vinter parkert. Det er som du sier veldig enkelt. Det er kun 2 ting som er viktige å huske på.
Nr.1 er å huske å registrere igjen før bruk, kan være smart å skru av skilt og legge i hylla slik at man kommer på tanken når våren er kommet. Konsekvenser kan være økonomisk katastrofe ved uhell.
Nr.2 er at man kanskje bør vurdere en lagrings forsikring når man avregistrerer. Det er ikke en selvfølge at hus eller innbo forsikring dekker et tap ved tyveri eller brann og kanskje bare opp til en viss sum.
Easy money.
Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.
Re: Lonely rider, GPS, valgets kvaler.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider, GPS, valgets kvaler.
Jeg har vært en stor Rukka fan, og er enda. I kaldt vekslende vær så tror jeg ikke det finnes mye som er bedre enn Rukka sine Goretex pro modeller. Men, og det er et stort men. Det funker ikke for meg når det blir varmt. Når temperaturen siger opp mot 30 grader så blir jeg fort trett. Kjøre utstyret mitt har noen ventiler, men de har begrenset effekt. Etter Australia turen min i 2023 så fant jeg ut at jeg måtte ha noe lettere. Og ikke svart!
Valget ble Rev’it Component jakke og bukse i Dirt serien, pluss ei Nucleus jakke. Tanken er at når det blir så varmt at ventileringen ikke er nok, så kan jeg ta av jakka og kun ha på Nucleus jakka. Den er nemlig sertifisert for å brukes uten noe over. Bakdelen er selvsagt at jeg må ha med regntøy, men det tror jeg skal gå. Sist 3 ukers tur jeg var på så regnet det en eneste gang og det varte i 2 timer.
Jeg så en YouTube video der han sa at motorsyklister er de eneste som kjører rundt i Goretex i solskinn. Og jeg må innrømme han har et poeng. Uvant å ha brunt kjøreutstyr, men håper det er bedre enn svart.
En annen fordel er at jakka er så lett at den enkelt kan brukes som ei vanlig ytterjakke når man er av sykkelen. Og den har avtagbar hette som og er en fordel.
Hvis noen påstår jeg er påvirket av Itchy Boots, så er det helt riktig. Hun bruker denne jakke kombinasjonen og det var der jeg fikk ideen. Jeg lurte på om jeg skulle ta ei vanntett bukse siden det er litt mer styr å ta ev og på regnbukse, men når jeg prøvde buksa så var den så behagelig at det ble sånn.
Valget ble Rev’it Component jakke og bukse i Dirt serien, pluss ei Nucleus jakke. Tanken er at når det blir så varmt at ventileringen ikke er nok, så kan jeg ta av jakka og kun ha på Nucleus jakka. Den er nemlig sertifisert for å brukes uten noe over. Bakdelen er selvsagt at jeg må ha med regntøy, men det tror jeg skal gå. Sist 3 ukers tur jeg var på så regnet det en eneste gang og det varte i 2 timer.
Jeg så en YouTube video der han sa at motorsyklister er de eneste som kjører rundt i Goretex i solskinn. Og jeg må innrømme han har et poeng. Uvant å ha brunt kjøreutstyr, men håper det er bedre enn svart.
En annen fordel er at jakka er så lett at den enkelt kan brukes som ei vanlig ytterjakke når man er av sykkelen. Og den har avtagbar hette som og er en fordel.
Hvis noen påstår jeg er påvirket av Itchy Boots, så er det helt riktig. Hun bruker denne jakke kombinasjonen og det var der jeg fikk ideen. Jeg lurte på om jeg skulle ta ei vanntett bukse siden det er litt mer styr å ta ev og på regnbukse, men når jeg prøvde buksa så var den så behagelig at det ble sånn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.