Motorsykkel logg, «dypen» …

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 11 mar 2025, 18:18 Jeg skriver det var kaldt for det ser slik ut … men jeg kan ikke huske det var det :D
Sånne ting er selvfølgelig behørig skrevet opp i glemmeboka :knegg .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Årets første motorsykkel tur i 2025 til Lillehammer hvor jeg kjørte tur sammen med Lillehammer Motorsykkelklubb gamleveien til MC Huset Nydal for kaffe og lunsj på IKEA Hamar. Totalt 350 kilometer med ensifra varmegrader :thumleft
IMG_8511.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Fortsatt friskt i lufta på morningen, Øyern rundt i dag med Solbergfoss på ruta i 10 plussgrader strålende sol :thumleft
IMG_8688.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Den 31. mars hadde jeg en liten men koselig tur på min XS500 som ikke er nevnt i tråden her :thumleft Link til bilder:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=447662#p447662

Ja i dag var været noe helt annet en det har vært på tidligere turer i år, 18 pluss grader så da var det bare å kose seg på en ettermiddagstur.

Kjørte Leirsund, Frogner, Rånåsfoss, Blaker, Aurskog, Bjørkelangen, Fosser, Løken, Hemnes og ned til Skjønhaug med retur til Lillestrøm på østsida av Øyern med total kjøretid 2,5 timer :twothumbs:

Bilde fra Minnelund nord for Skjønhaug.
IMG_8704.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Været var like flott i dag og da ble det tur :D Setskog til Skotterud med tur innom MC Museum på Magnor for en prat med lakkerer’n, ikke bare meg der. Så videre til Arvika for en liten runde og litt mat, veksla noen ord med en kar på en flott 1600GTL. Etter det ble det litt kjøring i ingenmannsland frem og tilbake før jeg kom ned til Töcksfors, videre til Kiosken på Nesset og opp igjen til Ski nordover gjennom Oslo for å stå i vaskekø sammen med en kar med en flott knall rød Yamaha ved Skjetten senter. Tur på rundt 450 kilometer i strålende vær :twothumbs:
IMG_8713.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Omdal
Innlegg: 98
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Bosted: Sira. Flekkefjord

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av Omdal »

Fin sykkel den bmw,en din. Nå har du kjørt noen mil. Hvordan synes du den er? Er du fornøyd? Noen mener gs er litt kjedelige?. Jeg har bare kjørt en gs 1200 tror det var en 2011 model. Synes den var bra. God å kjøre og med go oversikt sitter liksom litt høyt. Fin motor med fint drag og go lyd😁
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Det går raskt mot 10k kjørte kilometer og årlig service som på tid er slutten av juni, 10k kilometer kommer først som også normalt har vært tid for nye dekk på KTM’n. Har ikke sett på dekkene enda men er lysten på rene asfalt dekk, kanskje BMW’n er snillere med dekka.

Det er som du skriver, sitter høyt med god oversikt, har sete på det høyeste foran og litt lavere bak for ikke ha følelsen av å sitte i nedoverbakke som for min del er helt gull, har styrehøyere og styre litt bakover for bedre sittestilling, motor’n er sterk med veldig bra moment og lavere gear brukes bare for ikke belaste motor med veldig lavt turtall, momentet er jo hele opplevelsen av hvordan den går. Lydbilde er en viktig del av motorsykkel for meg og denne har BMW sin Akrapovic anlegg som er bra (på K1600 kjørte jeg med original anlegg som var helt perfekt lydbilde for rekke 6’n), god vindbeskyttelse bak den store GSA tanken og vindskjermen mest loddrett. Utstyrsmessig er det ikke noe å klage på, navi med stemmestyring, lytte på radio eller musikk, er du så uheldig eller heldig at noen ringer deg når du er på tur er det enkelt å aktivere samtale som funker kjempebra. BMW’n sammen med iPhone og Sena i Shoei Neotec sørger for at det funker.

Kjørestilen min gjør at den ligger på 0,53 på mila, har også serviceavtale som var en del av tilbudet på utgående model 1250 GSA så det går noen år før jeg må betale for den biten. Kardangen på denne oppfører seg snillere vs min -13 K1600 som hadde passer 50k kilometer men det er litt smoothere å kjøre med kjede. Det var en som spurte meg om jeg var fornøyd med GSA’n, svaret mitt var ja men jeg savnet både KTM ‘n og K1600 råskap eller villskap når du tømmer geara. Han kontret momentant tilbake, da har du ikke kjørt lenge nok med GSA’n :D Mulig det men hvor lenge eller langt … har jo testkjørt utallige ganger før jeg kjøpte.

Ja jeg er fornøyd, men som nevnt den mangler det råe KTM’n hadde på toppen og du merker kardang drift på en måte jeg har vanskelig å forklare da kjedesykkel er smoothere. De som har kjørt begge deler vil skjønne hva jeg mener. Disse to tingene kan ikke være avgjørende da begge vil være positive, hva skal du med råskapen og du slipper å smøre kjede :thumleft

Alle sykler i dette segmentet er veldig like, høyreiste, tar mye bagasje pax, store og spreke med god sittestilling så ja jeg ville trives på de fleste men alle har noe som ikke de andre har. Eksempel Ducati Multistrada er vel sykkel’n jeg virkelig følte jeg satt i og ikke på.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Omdal
Innlegg: 98
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Bosted: Sira. Flekkefjord

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av Omdal »

Takker for gått utfyllende svar. Altid kjekt og høre.👍 Med den jeg kjørte følte jeg at jeg satt veldig oppå sykkelen og veldig langt framme. Liksom litt annerledes en andre mcr, men klart dette er veldig bra mc. Den er vell også en del større en ktm,en?
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …

Legg inn av dypen »

Ikke høyere eller lengre men tjukkere som er bensintankens volum som utgjør er min følelse da jeg ikke har sammenlignet målene. Sitter like godt på denne som KTM’n og som jeg har skrevet mange ganger før du justerer, tilpasser sykkel’n etter dine ønsker. Du vokser med og blir godt kjent med sykkel’n etter mange kilometer, det blir aldri det samme å låne en sykkel for å kjøre en liten tur.

Det er veldig stor forskjell på handling fra en nyere CB500X til en 1250GSA eller opp til K1600 og for all del det er mange mellom mine eksempler her. Har hele livet likt nakne lette sykler men det har skjedd noe med hode de siste årene da jeg har fått sansen for maffige eller pondus sykler og da er vi tilbake på K1600’n som du sitter godt beskyttet mot vær og vind men samtidig ha muligheten til å føre luftstrømmen rett i kroppen på en varm dag.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar