Hvor er det gratis parkering i Oslo sentrum

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Dchris95
Motorsykkelen din: Honda crf 300 rally 2023

Hvor er det gratis parkering i Oslo sentrum

Legg inn av Dchris95 »

Hei allesammen, etter en konstant mål på å finne ut om hvordan parkering er for motorsyklister så tenkte jeg å dele hva jeg har funnet ut

Ifølge Apcoa så er det gratis parkering for MC i alle Apcoa parkerings plasser så lenge du parkerer i mc områder eller ikke står til hinder eller parkerer på designerte mc plasser

Onpark har også noe muligheter men har fått konfirmert at Nydalen p-hus, Paleet(minus plan 15), Solli p-hus og Galleriet p-hus har gratis mc parkering (har etterspurt en liste)

legger til med ett par bilder på mailene jeg har fått. Vurderer å kanskje kompilere en liste for dere som ønsker å parkere i sentrum. Morsomme er at jeg har faktisk fått bot når jeg står på gratis mc parkering i sommer, legger til en vedlegg på mailene jeg har fått, bare for å konfirmere. Hadde vært flott om noen kunne legge til sine erfaringer på mc parkering og hvordan det hadde vært, kanskje jeg lager en google sheet på hvor det er mulighet å parkere i oslo

Bilde

Bilde

HeddaB
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell

Re: Hvor er det gratis parkering i Oslo sentrum

Legg inn av HeddaB »

Kan dette kartet hjelpe?
https://experience.arcgis.com/experienc ... 2%3A300686

Står ikke om plassene er gratis, men vil jo tro det.

Brukeravatar
Dchris95

Legg inn av Dchris95 »

HeddaB skrev: 13 aug 2024, 22:52 Kan dette kartet hjelpe?
https://experience.arcgis.com/experienc ... 2%3A300686

Står ikke om plassene er gratis, men vil jo tro det.
jo, disse er gratis men er eid av oslo kommune. De jeg listet er i hovedsak p-hus som er privat eid.

HeddaB
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell

Legg inn av HeddaB »

Dchris95 skrev: 12 aug 2024, 13:16 Hei allesammen, etter en konstant mål på å finne ut om hvordan parkering er for motorsyklister så tenkte jeg å dele hva jeg har funnet ut

Ifølge Apcoa så er det gratis parkering for MC i alle Apcoa parkerings plasser så lenge du parkerer i mc områder eller ikke står til hinder eller parkerer på designerte mc plasser

Onpark har også noe muligheter men har fått konfirmert at Nydalen p-hus, Paleet(minus plan 15), Solli p-hus og Galleriet p-hus har gratis mc parkering (har etterspurt en liste)

legger til med ett par bilder på mailene jeg har fått. Vurderer å kanskje kompilere en liste for dere som ønsker å parkere i sentrum. Morsomme er at jeg har faktisk fått bot når jeg står på gratis mc parkering i sommer, legger til en vedlegg på mailene jeg har fått, bare for å konfirmere. Hadde vært flott om noen kunne legge til sine erfaringer på mc parkering og hvordan det hadde vært, kanskje jeg lager en google sheet på hvor det er mulighet å parkere i oslo

Bilde

Bilde
Parkerte i Nydalen P-hus i kveld. Da jeg søkte opp reg.nr kom det opp at jeg skulle betale. Men da prøver jeg å la være, og kan henvise til mailen du har fått hvis det viser seg at jeg får faktura.
Blir spennende å se! Håper du får en liste. Rart det ikke er gratis i alle OnePark p-hus. Håper det er gratis på Vulkan f.eks.

Brukeravatar
Dchris95

Legg inn av Dchris95 »

ja onepark kan være iffig. Men hadde hørt med dem direkte kanskje det er visse kriterier som må oppfylles

Brukeravatar
NorthViking
Motorsykkelen din: H-D Fat Boy Evo 1999

Legg inn av NorthViking »

Takk for info. Noen flere som har bekreftet disse plassene, evt. funnet andre?
"I need your clothes, your boots and your motorcycle."

Svar