Den store MC-camping tråden!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Den store MC-camping tråden!

Legg inn av Bjerknez »

Ser at Amok Draumr 5.0 med liggeunderlag, tarp etc. koster rundt 5.000 kroner. Ikke så ille pris egentlig, med tanke på at man har en full overnattingsløsning inkludert myggnetting etc.

Men man er avhengig av to trær med passe avstand, så ikke noe å bruke på snaufjellet....

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

Prøver å holde vekt/volum nede så vedovn har aldri vært vurdert men den her var jo snasen, liten når flatpakket og stor underholdningsverdi når "slår opp" pipa på 2m på 1 sekund (se 4:30) :O Og i fjelltelt (moddet litt for gjennomføring av pipe) nesten identisk med det har selv. Koker biffer på vedovnen og holder teltet godt og varmt.

Ikke så ofte trenger vedovn men var litt morsom da. Ser ut som veier et par kilo og 500USD så ikke så billig.

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Hvis en ikke skal være våken hele natta for å mate den miniovnen så blir det kaldt uansett.
Dette er vel gjennomgangstonen blandt de som har testet slikt om vinteren.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

mekkern skrev: 25 aug 2024, 06:09 Hvis en ikke skal være våken hele natta for å mate den miniovnen så blir det kaldt uansett.
Dette er vel gjennomgangstonen blandt de som har testet slikt om vinteren.
Ser den :-) Men bedre trøtt en kald, sover ikke så mye om fryser uansett...

Kanskje ikke mest egnet for MC, mer egnet om uti skauen i dagesvis (kanskje ha med noe tørt for opptenning) og baserer seg på å ordne ved underveis og da i den kalde årstiden, om bare for matlaging er vel gassbluss by far enklest uansett. Så mulig heller skulle vært postet i "Den store Camping tråden!" på Fjellforum :knegg
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
BC45
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800

Legg inn av BC45 »

Jeg har veldig lyst til å dra på mc-tur til vestlandet i midten av mai før det blir altfor mye turister. Noen som vet om campingplassene stort sett er åpne da?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 15 apr 2025, 15:19 Jeg har veldig lyst til å dra på mc-tur til vestlandet i midten av mai før det blir altfor mye turister. Noen som vet om campingplassene stort sett er åpne da?
Det vil jeg tro dem fleste er. Men jeg anbefaler også å bruke Airbnb. Da kan du få en egen hytte som ikke ligger inne på en campingplass ved siden av 20 andre hytter. Som regel er det billigere også. Vertfall utenforhøysesong.

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 15:22
BC45 skrev: 15 apr 2025, 15:19 Jeg har veldig lyst til å dra på mc-tur til vestlandet i midten av mai før det blir altfor mye turister. Noen som vet om campingplassene stort sett er åpne da?
Det vil jeg tro dem fleste er. Men jeg anbefaler også å bruke Airbnb. Da kan du få en egen hytte som ikke ligger inne på en campingplass ved siden av 20 andre hytter. Som regel er det billigere også. Vertfall utenforhøysesong.
Airbnb kan absolutt være et godt alternativ på regnværsdager. Jeg tenkte å telte på godværsdagene, og da er det like greit å bruke campingplasser.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 15 apr 2025, 16:41
Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 15:22
Airbnb kan absolutt være et godt alternativ på regnværsdager. Jeg tenkte å telte på godværsdagene, og da er det like greit å bruke campingplasser.
Regner med det er din sykkel i avataren? Må si jeg likte den fargekombinasjonen. Det er nesten så jeg kan sinat den ikke så så illemut med toppboks heller. Den ser nesten littmintegrertnut i forhold til de blanke stålkistene som mange har. :)

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 16:48 Regner med det er din sykkel i avataren? Må si jeg likte den fargekombinasjonen. Det er nesten så jeg kan sinat den ikke så så illemut med toppboks heller. Den ser nesten littmintegrertnut i forhold til de blanke stålkistene som mange har. :)
Det er ikke min sykkel på bildet, men min ser helt lik ut. Skal skifte ut bildet så snart jeg får tatt et godt bilde av min egen.
Jeg synes også fargekombinasjonen er veldig fin. Liker at den skiller seg litt ut.

Her er et bilde av min. Jeg har ikke klart å tilpasse det størrelsen som kreves for å bruke som avatar ennå.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Her har du avataren din :)
IMG_1622.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 17:19 Her har du avataren din :)

IMG_1622.jpeg
Takk, nå funket det :twothumbs: Litt mye rart i bakgrunnen som ødelegger bildet litt, men det får gå så lenge :D

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

BC45 skrev: 15 apr 2025, 17:31
Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 17:19 Her har du avataren din :)

IMG_1622.jpeg
Takk, nå funket det :twothumbs: Litt mye rart i bakgrunnen som ødelegger bildet litt, men det får gå så lenge :D
Nå kan du krysse av en av punktene på gjøremålslisten og gå sesongen i møte med et smil :knegg

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 17:47 Nå kan du krysse av en av punktene på gjøremålslisten og gå sesongen i møte med et smil :knegg
Ja, nå kan jeg endelig senke skuldrene og bare nyte resten av sommeren :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Veldig glad for at jeg løftet en tung bør fra dine skuldre. Jeg er også veldig glad for at jeg fikk unnagjort den gode gjerningen for 2025 som jeg ga i nyttårsløfte til meg selv i år.

Brukeravatar
BC45

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 15 apr 2025, 18:12 Veldig glad for at jeg løftet en tung bør fra dine skuldre. Jeg er også veldig glad for at jeg fikk unnagjort den gode gjerningen for 2025 som jeg ga i nyttårsløfte til meg selv i år.
:lol

Svar