1. det er ikke vanlig at man opplever innbrudd i løpet av livet. Men hvis det skjer så er man jo forsikret. Stort sett tar dem verdigjenstander som TV, stereo, mobiler, pc etc. dette kan jo lett erstattes. Bilder og slikt lagrer vel de fleste en kopi av i skyen i dag. La oss si man i gjennomsnitt opplever to innbrudd i løpet av livet og dem får med seg verdigjenstander med verdi 50.000 kroner hver gang. Altså 100.000 kroner, som man i stor grad for dekket via forsikringen med egenandel på rundt 5.000 kroner.Flattop skrev: 01 mar 2023, 17:24 Hadde innbrudd for omlag 20 år siden, og har hatt alarm siden. Ingen innbrudd siden da.
Har seriekobled brannvarsling, vakt på alle dører og vinduer som det er naturlige å sikre, samt kamera/bevegelsessensor.
Alle de gangene jeg har klart å gjøre noe dumt med brann sensorer, plukke ned i forbindelse med oppussing eller slite kodepanel av veggen (etter en kveld med gode/dårlige venner og rause mengder alkohol) så har selskapene som leverte alarmene ringt i løpet av minuttet.
Så det fins gode erfaringer med alarmer.
Har trådløst fra Verisure og er svært fornøyd.
Så tar man prisen for hva alarmselaskapet tar i løpet av et liv med en årlig sum på 5000 kroner. La oss si man har hatt alerm i 50 år. Det blir 250.000 kroner,
Ganske mye dyrere enn en egenandel på 5.000 kroner som du forøvrig uansett må ut med...
2. Når det gjelder det du skriver om at dem ringer skulle jo bare mangle. Dem ringte meg også... med en gang. Men det satt jaggu meg langt inne før dem gadd å sende en vekter. For det er nettopp denne itrykningen man i stor grad betaler for.