Du mener Homley som rakker ned pp sine konkurrenter for å skaffe kunder? Ikke har dem videoovervåkning i alarmpakken heller. Så har du hatt tyver i huset og alarmen går så blir dem ikke engang filmet.Abel skrev: 17 apr 2025, 16:22 Har nettopp kastet ut grisedyre og dårlige verisure. Fått inn Homely. Det er med vekterutrykning eller hva de mener det er. Jeg er pålagt å ha FG godkjent alarm med vekterutrykning, så å kjøre egenbestilt er ikke noe godt alternativ.
Det positive med homely er at det selvsagt er vesentlig billigere, og man støtter ikke kartellene Verisure og Sector. En annen meget hyggelig bivirkning er at det har blitt vesentlig bedre dekning på hjemme wifi, samt Sonos. Mistenker at systemet til verisure kjører et litt grisete nettverk som sabber til mye av andre IOT saker man måtte ha gående.
Veldig happy med Homely så langt vaffal.
Jeg synes alle alarmselskaper er helt håpløse. Det er greit med alarm. Jeg er ikke i mot det. Men jeg er i mot å betale for vekterutrykning. For hva er det egentlig du forventer at vekterne skal gjøre ved et innbrudd? Pågripe tyven(ene)? Dem er jo ikke engang på stedet før tyvene sitter hjemme og spiser frokost.
Jeg har selv hatt Sectoralarm å det var penger rett i dass. På tre år hadde jeg sikkert 30 falske alarmer og en reell en som KUNNE vært brann. Men dem dukket ikke opp før etter 45 minutter! Huset hadde brent ned før vekter hadde ankommet.
Dem ringer meg hele tiden og Homley er slett ikke bedre enn noen andre.
Jeg spurte dem hvorfor ikke deres alarmpakke hadde kamera. Da var svaret at dem fleste alarmene uansett var falske. Jeg spurte da hvorfor jeg skulle ha alarm. Det fikk jeg aldri svar på.
Bruk pengene du sparer på og ikke ha alarm på kameraovervåkning i steden.