Ser ikkemut til at det finnes noen fotocelle sensorer til Homey Pro? Eller har jeg bare søkt på feil....?DAE skrev: 18 apr 2025, 07:40 Fotocelle på tvers i lysåpningen, virke som laser mot et refleks, mykje brukt på porter
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
En fotocelle sensor virker vel kun som en bryter, så vil tro det må være mulig og få til i Homey Pro.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Ja, en skulle tro det. Men jeg kan ikke si jeg klarer å finne noen. Men det må jo finnes? Kanskje det kalles noe annet å jeg søker på feil....?Toalmar skrev: 18 apr 2025, 10:04 En fotocelle sensor virker vel kun som en bryter, så vil tro det må være mulig og få til i Homey Pro.
-
- Innlegg: 335
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
FOTOCELLE, REFLEKS, 18 MM XU9M18MB230K
Produktnummer
4306980
Fotocelle, REFLEKS, 18 MM
Produktnummer
4306980
Fotocelle, REFLEKS, 18 MM
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Jeg klarer ikke helt å se hvordan jeg kan få implementert denne med Homey Pro. Den har en utgangsstrøm på 200mA, men det er ingen wifi, bluetooth, zigbee etc ser det ut til.DAE skrev: 18 apr 2025, 11:29 FOTOCELLE, REFLEKS, 18 MM XU9M18MB230K
Produktnummer
4306980
Fotocelle, REFLEKS, 18 MM
Jeg tenkte mer hvis det fantes en zigbee enhet med photosensor som jeg bare kunne likt på veggen og koblet til strøm og lagt til i Homey. Det er egentlig det jeg leter etter.
-
- Innlegg: 335
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Da må det legges inn et rele eller lignende, eller koble den mot porten i styreboksen, då går ikkje porten ned
-
- Innlegg: 335
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Mulig det kan kobles en plejd-pille imellom,så kan den implementeres i Homey
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Mange portåpnere har mulighet for og koble til fotocelle direkte på åpneren, har du eventuelt sjekket om det går på din?
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Har du sjekket hjemmeautomasjon forumet?
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
En perfekt dag for vask av bil i dag :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Nå har jeg tilbakelagt rundt 6.000 km. i BMW i4 M50 og har dannet meg et godt bilde over forbruket.
Temperatur har jeg lært har veldig mye å si. Ca. 15 mil lengre rekkevidde i 15 grader kontra -20 grader.
Jeg har testet den på motorvei og i 125km/t over en distanse på 6-7 mil så bruker den ca. 22kwt/100km. Batteripakken er på 81kwt å det betyr da en rekkevidde på 37 mil hvis jeg ligger konstant i 125km/t. Det må jeg si er ganske bra.
Nå er det jo ikke sommer enda, så jeg tipper over 40 mil på motorvei i 125 km/t. På landeveien i rundt 80 km/t bruker den rundt 18kw/t/100km. så da snakker vi 45 mil rekkevidde. Kanskje litt mer når det blir litt varmere. :)
Temperatur har jeg lært har veldig mye å si. Ca. 15 mil lengre rekkevidde i 15 grader kontra -20 grader.
Jeg har testet den på motorvei og i 125km/t over en distanse på 6-7 mil så bruker den ca. 22kwt/100km. Batteripakken er på 81kwt å det betyr da en rekkevidde på 37 mil hvis jeg ligger konstant i 125km/t. Det må jeg si er ganske bra.
Nå er det jo ikke sommer enda, så jeg tipper over 40 mil på motorvei i 125 km/t. På landeveien i rundt 80 km/t bruker den rundt 18kw/t/100km. så da snakker vi 45 mil rekkevidde. Kanskje litt mer når det blir litt varmere. :)
- Audi Mannen
- Innlegg: 867
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Du slår "murklossen" jeg har med god margin på kjørelengde og forbruk
. Men temperatur har veldig mye å si. Vi som holder til her oppe hos oss får nesten aldri oppnådd en kjørelengde som er oppgitt da vi utrolig sjelden har gode temperaturer. Men til gjengjeld så slipper vi -20 grader på vinteren.

Yamaha XJR 1300
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Det er sjelden det er -20 grader her også skal sies. Men det var kaldt i vinter...Audi Mannen skrev: 28 apr 2025, 14:01 Du slår "murklossen" jeg har med god margin på kjørelengde og forbruk. Men temperatur har veldig mye å si. Vi som holder til her oppe hos oss får nesten aldri oppnådd en kjørelengde som er oppgitt da vi utrolig sjelden har gode temperaturer. Men til gjengjeld så slipper vi -20 grader på vinteren.
Jeg kjenner en som har VW id4 som er vesentlig mer strømgjerrig enn min (på landeveien). Den bruker rundt 15-16kwt/100km. i 80km/t eller under.
men på motorvei er faktisk min hakket mer effektiv enn id4. :)
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Mitt forbruk hjem fra påsketur. Ikke største gjennomsnitt hastighet, men litt aktiv kjøring ble det langs Seljordstranda som det heter. Startet i -4 grader og 11,5 her hjemme. Mercedes EQC
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
Fint forbruk det der, men gjennomsnittshastigheten er jo deretter og jef vil vel også tro at du kjørte mer eller mindre vagt nedover hele veien? Det har MYE å si på forbruket.
Åssen bil hadde du igjen? Motor?
Hvis jeg skal få min ned i 16kwt så må det være nedoverbakke ja. På rettstrekket kommer jeg kanskje ned i 17-18kwt, men under det er klin umulig.
Åssen bil hadde du igjen? Motor?
Hvis jeg skal få min ned i 16kwt så må det være nedoverbakke ja. På rettstrekket kommer jeg kanskje ned i 17-18kwt, men under det er klin umulig.