Maschev sin T7 logg: Mye glede i lite elektronikk

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Re: Maschev sin T7 logg: Mye glede i lite elektronikk

Legg inn av dypen »

Flott sykkel og flott farge kombo :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Maschev skrev: 22 apr 2025, 06:56 Kom til slutt frem til dagens utvalgte spisested, nemlig Furulund Kro i Stokke. For de som ikke kjenner til det stedet er det en tradisjonspreget kro med norsk husmannskost til relativt ok priser. Undertegnede spiste ribbe som var helt fortreffelig!
Etter endt måltid vendte vi hjemover etter nok en flott dag på sykkelen. Telte ikke nøyaktig antall mil, men det ble vel rundt 30 tipper jeg.
Furulund Kro er på toppen av lista av veikroer jeg har besøkt, ikke bare at maten er bra men lokalene er trivelige også.
"Dagens" som ikke er én hovedrett men mellom 5-7 valg inkluderer også suppe til forrett og et flott dessertbord.
Tror aldri jeg har spist bedre "Tilslørte bondepiker" enn den der, både smak og konsistens var helt perfekt.
Kona var også enig... skal garantert dit igjen.

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Furulund fekk tilogmed vist seg fram i siste sesong av Wisting

Nineball
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800

Legg inn av Nineball »

Har spist mye på Furulund gjennom årene, men kvaliteten sank betraktelig for noen år siden. Må kanskje gi det en ny sjans snart, er jo ikke lange veien for meg heller.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
Maschev
Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700

Legg inn av Maschev »

dypen skrev: 22 apr 2025, 16:20 Flott sykkel og flott farge kombo :thumleft
Takk for det! Veldig enig så klart :twothumbs:
Gammelsmurfen skrev: 22 apr 2025, 21:55
Maschev skrev: 22 apr 2025, 06:56 Kom til slutt frem til dagens utvalgte spisested, nemlig Furulund Kro i Stokke. For de som ikke kjenner til det stedet er det en tradisjonspreget kro med norsk husmannskost til relativt ok priser. Undertegnede spiste ribbe som var helt fortreffelig!
Etter endt måltid vendte vi hjemover etter nok en flott dag på sykkelen. Telte ikke nøyaktig antall mil, men det ble vel rundt 30 tipper jeg.
Furulund Kro er på toppen av lista av veikroer jeg har besøkt, ikke bare at maten er bra men lokalene er trivelige også.
"Dagens" som ikke er én hovedrett men mellom 5-7 valg inkluderer også suppe til forrett og et flott dessertbord.
Tror aldri jeg har spist bedre "Tilslørte bondepiker" enn den der, både smak og konsistens var helt perfekt.
Kona var også enig... skal garantert dit igjen.
Absolutt mye man får for pengene! Pleier å være bra med folk også, noe som vitner om at det er ganske greit.
Nineball skrev: 23 apr 2025, 17:14 Har spist mye på Furulund gjennom årene, men kvaliteten sank betraktelig for noen år siden. Må kanskje gi det en ny sjans snart, er jo ikke lange veien for meg heller.
Ikke kjennskap til hvordan det var tidligere, men jeg kan se de har redusert en del på menyen. Det kan jo like gjerne være bra det, at de lager noen få gode retter. Jeg synes maten er bra hvertfall! Ta en ny runde for å finne ut :-)

Brukeravatar
Maschev
Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Tenere 700

Legg inn av Maschev »

I dag har jeg byttet både speil og satt på ny slip-on til min kjære T7.

Som nevnt tidligere i tråden gikk jeg for en Black Widow eksospotte da jeg synes denne hadde kombinasjon av vekt, pris, utseende og lyd. Knappe 2700,- med frakt og mva er en virkelig god pris :D
Nedenfor ser dere sykkel med ny potte:
Bilde
Definitivt en oppgradering av lydbilde! Og som bonus er det merkbart mindre vekt også. Har foreløpig bestemt meg for å kjøre med DB-killer på da jeg synes det er lyd nok enn så lenge.

Så var det speilene. De som sto på var de originale fra sykkelen var ny. Skal sies at Yamaha sine original speil absolutt er gode nok både rent utseendemessig og funksjon. Dessverre var venstre speil blitt skadet og satt ikke godt nok fast. Dermed ble det til at jeg like gjerne byttet de ut også. Gikk for "Doubletake" sine "Adventure" speil som så ut til å ha gode tilbakemeldinger jevnt over. Prismessig helt ok med rundt 2200 kr levert i postkassa.
Nedenfor ser dere bilder av disse på sykkel:
Bilde
Med andre ord en flott dag for sykkelen min. Det som virkelig trengs nå er en god vask av sykkelen.

Svar