Tore L, sin MC Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Erik_B70 skrev: 30 apr 2025, 21:25 Gratulerer med ny flott sykkel :twothumbs:
Takk for det Erik :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Gammelsmurfen skrev: 30 apr 2025, 22:40 Gratulerer med nok en ny MC! Var vel hallelujah-stemning oppe på Lunner og tenker jeg :D , selv om du varslet vel for noen dager siden at du vurderte å bytte. Sånn det er å pensjonere seg kanskje, noen pendler til Granca på vinteren mens andre planlegger MC for neste sesong :-)
Takker for det, og tror det blir en stund til neste MC bytte nå :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

haakeik skrev: 30 apr 2025, 20:55 Gratulerer med ny Guzzi, Tore. Den er en av de fineste klassisk utseende mc`er som finnes i dag :thumleft
Bytter du Tigern til Stelvio v100 neste år?
Takk for det Haakon, jeg håper i vert fall at jeg kan få tatt den i nærmere øyesyn, og muligens en prøvetur med en Stelvio.
Men Tigeren er jeg så fornøyd med at den skal få bli i stallen en stund til :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Da er 1.mai turen ferdig, og det ble 145 km rundt om kring i Østfold. Det begynner å løsne litt mer må, og føler at å bytte inn BSA'en var et riktig valg. BSA'en var morro å kjøre, men den fikk ikke fram smilet like mye som V7 gjør. Etter dagens etappe kjenner jeg det i baken, og ble veldig kald ettervært. Det å kjøre nakensykkel, gjør at du får mye vind hele tiden på overkroppen. Men jeg føler ikke at det er noe stort problem opp til 100 km/t, men over det begynner det å bli plagsomt. I dag fikk jeg dra motoren til litt over 4000 rpm, før varsel lampene begynte å lyse rødt og i displayet skriker det - skift gir. 😀 Men de 500 rpm jeg fikk ekstra, gjorde at det var litt mere fart og spenning å kjøre i dag enn i går. Så jeg gleder meg til sykkelen er innkjørt og en har fulle rettigheter 😀
Mange sykler på veiene i dag, men jeg klarte ikke å finne flere Guzzier som var å kjørte der jeg var. Da er det snart middag, og så får vi håpe det kan bli flere mil i morgen. Her et bilde fra et av stoppene ved Circle K, i Rakkestad.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39782
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 01 mai 2025, 15:56 Mange sykler på veiene i dag, men jeg klarte ikke å finne flere Guzzier som var å kjørte der jeg var.
Det er nok kun noen ytterst få av oss som tør å ta sjansen på tråkke utenfor opptråkkede og tildels nedslitte stier... :crazy:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39782
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Mer og mer fornøyd denne Guzzieieren, også etter dagen Romeriksrunde :-) :
BlueBro 6.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

To blå, stilig :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

dypen skrev: 03 mai 2025, 17:52 To blå, stilig :thumleft
Ja, dette er stilig når vi kan møtes med to blå V7'ere - du skulle ha blitt med i dag du også @dypen :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 03 mai 2025, 18:11
dypen skrev: 03 mai 2025, 17:52 To blå, stilig :thumleft
Ja, dette er stiling når vi kan møtes med to blå V7'ere - du skulle ha blitt med i dag du også @dypen :D
Hadde vært hyggelig det men to avtaler i dag så var dagen over :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Fint kjøre vær i dag, er på en runde til Halden, Holtet, Halden, Fredrikstad og så tilbake til Sarpsborg 😀
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39782
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 04 mai 2025, 12:39 Fint kjøre vær i dag, er på en runde til Halden, Holtet, Halden, Fredrikstad og så tilbake til Sarpsborg 😀
Heldig dere i Østfold. Her var det 2 grader i morges. Og kun 7 mens jeg skriver dette. Og mye kald vind... :-|

Begynner å dra på seg noen km. nå, Guzzi'en :-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1684
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 04 mai 2025, 12:48
Tore L skrev: 04 mai 2025, 12:39 Fint kjøre vær i dag, er på en runde til Halden, Holtet, Halden, Fredrikstad og så tilbake til Sarpsborg 😀
Heldig dere i Østfold. Her var det 2 grader i morges. Og kun 7 mens jeg skriver dette. Og mye kald vind... :-|

Begynner å dra på seg noen km. nå, Guzzi'en :-) .
'
Det blåser katter her lenger opp på østlandet (oslo/akershus), bor på 250 moh og her røsker det godt i kastene.
15 m/s i følge yr.... skulle egentlig kjøre tur i dag (den tredje på en uke), men droppet det.
Syns det er litt pes på høy adventuresykkel hvor man sitter oppreist med kastvind fra siden, den får godt tak.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

Flott vær men lav temperatur og kald vind.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 04 mai 2025, 12:48
Tore L skrev: 04 mai 2025, 12:39 Fint kjøre vær i dag, er på en runde til Halden, Holtet, Halden, Fredrikstad og så tilbake til Sarpsborg 😀
Heldig dere i Østfold. Her var det 2 grader i morges. Og kun 7 mens jeg skriver dette. Og mye kald vind... :-|

Begynner å dra på seg noen km. nå, Guzzi'en :-) .
12-13 grader og fint vær men, men det blåse jo litt. Fruen var på hytta i Skjeberg / Ullerøy og hun dro hjem pga for mye vind, så det er ikke helt vindstille her. Men da får en finne noen kjøreveier som det går bra å kjøre, merket ikke så mye til vinden egentlig når jeg kjørte.
Rundet 750 km nå @AJ, så det begynner å hjelpe :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39782
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 04 mai 2025, 14:29 Rundet 750 km nå @AJ, så det begynner å hjelpe :D
Altså halvveis til målet, ideelle 1500 km.... ;)
For joda, disse flotte luftkjølte Guzzimotorene vil gjerne ha en del km. mer enn andre MC-motorer.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39782
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Som vi kort var innom da vi stilte klokken på V7'ern din i går så vi at MGCT - tractioncontrol - var satt på nivå 2.
Altså på mest inngripende innstilling.
Ved kjøring under vanlige forhold er dette unødvendig. Bør derfor settes til nivå 1.
Men dette fikk vi ikke til... :-k

Etter å ha tenkt meg om litt så mener jeg å huske hvordan man gjør dette, nemlig ved å trykke på startknappen og holde den inne mens motor er i gang, til MGCT vises i kjørecomputerfeltet for å så å skifte fra 2 til 1 evt, 0 med et kjapt nytt trykk på startknappen.
0 anbefales ikke, kjør på 1.

Så... ut i garasjen og prøv :-) !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

AJ skrev: 04 mai 2025, 15:03 Som vi kort var innom da vi stilte klokken på V7'ern din i går så vi at MGCT - tractioncontrol - var satt på nivå 2.
Altså på mest inngripende innstilling.
Ved kjøring under vanlige forhold er dette unødvendig. Bør derfor settes til nivå 1.
Men dette fikk vi ikke til... :-k

Etter å ha tenkt meg om litt så mener jeg å huske hvordan man gjør dette, nemlig ved å trykke på startknappen og holde den inne mens motor er i gang, til MGCT vises i kjørecomputerfeltet for å så å skifte fra 2 til 1 evt, 0 med et kjapt nytt trykk på startknappen.
0 anbefales ikke, kjør på 1.

Så... ut i garasjen og prøv :-) !
Dette fungerte, men jeg får bare 2 eller 0 - 1 er ikke et alternativt
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39782
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 04 mai 2025, 17:55
AJ skrev: 04 mai 2025, 15:03 Som vi kort var innom da vi stilte klokken på V7'ern din i går så vi at MGCT - tractioncontrol - var satt på nivå 2.
Altså på mest inngripende innstilling.
Ved kjøring under vanlige forhold er dette unødvendig. Bør derfor settes til nivå 1.
Men dette fikk vi ikke til... :-k

Etter å ha tenkt meg om litt så mener jeg å huske hvordan man gjør dette, nemlig ved å trykke på startknappen og holde den inne mens motor er i gang, til MGCT vises i kjørecomputerfeltet for å så å skifte fra 2 til 1 evt, 0 med et kjapt nytt trykk på startknappen.
0 anbefales ikke, kjør på 1.

Så... ut i garasjen og prøv :-) !
Dette fungerte, men jeg får bare 2 eller 0 - 1 er ikke et alternativt
Hm... :-k

Hva med å klikke kjapt et par ganger? 1 burde jo absolutt dukke opp... :scratch
Kanskje prøve å holde startknappen inne litt lenger til forhåpentligvis 1 dukker opp?

Har endret verdien fra såvel 0 til 1 og 2 selv et par ganger, men er ikke lenger kar om å huske helt eksakt (eller tilfeldig... :dontknow ?) hva jeg gjorde, dessverre...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Ble en kjøretur og prøvde mens jeg kjørte og da gikk det i orden så nå står den på 1
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39782
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 04 mai 2025, 18:58 Ble en kjøretur og prøvde mens jeg kjørte og da gikk det i orden så nå står den på 1
Så bra!

Rare Guzziløsninger, men det funker bare man vet hvordan man gjør det ;) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

For de som vil bli mer kjent med hvordan en nyere retro Moto Guzzi V7 Special er, kan jo ta en titt på denne snutten på youtube -

Må si Moto Guzzi har klart å lage en ( gammel ) moderne sykkel, som ser ut som syklene når jeg var ung, og som har mye Sharm, ungdommelighet i en moderne utførelse. Veldig lett kjørt, nok power tross beskjeden 65 hk, 2 ventiler pr syl, luftkjølt, ikke et arsenal av sensorer og elektronikk som sier fra om alt og som kjører sykkelen for deg, her har du ABS og Traction control eller MGCT som Moto Guzzi kaller det, resten må du klare selv. Her har du ikke 5 kjøre moduser, som setter opp sykkelen for deg i alle tenkelige situasjoner, her har du en og det er deg selv som er kjøre modusen. Slik som det var på 70 og 80 tallet, du måtte kjøre sykkelen selv og tenke litt før du vride rulle helt i bonn.

Dette tar meg litt tilbake i tid da jeg kjørte Suzuki GS 650 Katana, dog var dette en luftkjølt 4 syl, rundt samme vekt som Guzzien, 73 hk ( tror jeg ), kardang, skivebremser og ellers lite elektronikk som kunne hjelpe deg, den hadde olje kjøler, noe som V7 ikke har. Men kjøreegenskapene var jo helt forferdelige i forhold til dagens moderne Guzzi, du måtte bryte den ned og opp igjen, men V7 danser av gårde og er utrolig lettkjørt. Konstruktørene har kommet et stykke på vei, men å lage lettkjørte sykler :D

For dere som er på jakt etter en moderne retro, prøv en V7 også, særdeles artig sykkel å kjøre. Selv om jeg bare har 800 km med erfaring på V7, kan jeg varmt anbefale den :twothumbs:
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 869
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Bosted: Kristiansund

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Audi Mannen »

Gratulere med ny flott sykkel. Regner med denne er et hakk eller to opp fra BSA på kjøreegenskaper?
Yamaha XJR 1300

DAE
Innlegg: 362
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Bosted: Samnanger, Vestland

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av DAE »

Så diskuteres det om motoren står på langs eller på tvers har eg hørt🙂

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7076
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av dypen »

Mye bra informasjon på video’n men også en del vare promotering :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 1065
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av Tore L »

Audi Mannen skrev: 05 mai 2025, 09:46 Gratulere med ny flott sykkel. Regner med denne er et hakk eller to opp fra BSA på kjøreegenskaper?
Blir veldig urettferdig å sammenligne med BSA'en, det er sykler i to forskjellige verdener i utfoldelse og kvalitet :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Svar