Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 15 jun 2023, 17:45
- Motorsykkelen din: Ingen foreløpig
Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Hei! Jeg utvider snart A1-lisensen min til A2, så jeg trenger en motorsykkel som passer til mine behov. Sykkelen vil ikke bli brukt til daglig pendling, i stedet vil jeg ha en sykkel jeg kan bruke til både lengre og kortere turer i helgene og i fritiden generelt. Jeg kommer også til å kjøre en del frem og tilbake fra Trondheim til Stavanger og Trondheim til Oslo. Jeg har ingen planer om å kjøre off-road, men det kan jo selvsagt hende. Jeg vil gjerne ha plass til en passasjer og noen bagger også.
Tidligere har jeg eid en Yamaha MT125 som var en veldig gøy liten sykkel, men jeg kunne ikke kjøre den mer enn 3-4 timer før jeg trengte en pause. Jeg har aldri kjørt en sykkel større enn 125, så jeg setter pris på alle anbefalinger!
I dag sjekket jeg rundt hva som er tilgjengelig i noen butikker, og for øyeblikket vurderer jeg:
- KTM 790 Adventure
-- For mye off-road for mitt bruk?
-- Er den pålitelig nok?
-- Har hørt at det er en "morsom" sykkel, hva det nå enn betyr.
- Yamaha Tracer 700:
-- Kanskje den mest kjedelige sykkelen ut av alternativene, eller?
- BMW F750GS:
-- Beste og mest fancy display jeg har sett på en motorsykkel, stort pluss for meg personlig.
-- Er den også morsom å kjøre, eller er det bare komfort som er fokuset her?
Bonusting jeg kunne tenkt meg på sykkelen:
-- Mørk, knakende lyd: Jeg digger lyden av MT07 med et godt anlegg som Akropovic. Jeg vil ha så god og kraftig lyd som mulig.
-- Telefonforbindelse på displayet
-- Jeg liker morsomme elektroniske ting som fartsskiltgjenkjenning på BMW.
Selvfølgelig ville det beste vært å prøvekjøre alle sammen en gang jeg får lisensen min, men jeg er redd det ikke er mulig på grunn av høy etterspørsel akkurat nå, så jeg må kjøpe eller bestille en snart for å få den i denne sesongen
Alle anbefalinger eller kommentarer vil bli satt pris på, og det kan selvfølgelig være en sykkel jeg ikke har nenvt også!
Tidligere har jeg eid en Yamaha MT125 som var en veldig gøy liten sykkel, men jeg kunne ikke kjøre den mer enn 3-4 timer før jeg trengte en pause. Jeg har aldri kjørt en sykkel større enn 125, så jeg setter pris på alle anbefalinger!
I dag sjekket jeg rundt hva som er tilgjengelig i noen butikker, og for øyeblikket vurderer jeg:
- KTM 790 Adventure
-- For mye off-road for mitt bruk?
-- Er den pålitelig nok?
-- Har hørt at det er en "morsom" sykkel, hva det nå enn betyr.
- Yamaha Tracer 700:
-- Kanskje den mest kjedelige sykkelen ut av alternativene, eller?
- BMW F750GS:
-- Beste og mest fancy display jeg har sett på en motorsykkel, stort pluss for meg personlig.
-- Er den også morsom å kjøre, eller er det bare komfort som er fokuset her?
Bonusting jeg kunne tenkt meg på sykkelen:
-- Mørk, knakende lyd: Jeg digger lyden av MT07 med et godt anlegg som Akropovic. Jeg vil ha så god og kraftig lyd som mulig.
-- Telefonforbindelse på displayet
-- Jeg liker morsomme elektroniske ting som fartsskiltgjenkjenning på BMW.
Selvfølgelig ville det beste vært å prøvekjøre alle sammen en gang jeg får lisensen min, men jeg er redd det ikke er mulig på grunn av høy etterspørsel akkurat nå, så jeg må kjøpe eller bestille en snart for å få den i denne sesongen
Alle anbefalinger eller kommentarer vil bli satt pris på, og det kan selvfølgelig være en sykkel jeg ikke har nenvt også!
- SveinHa
- Innlegg: 713
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Bare for å ha nevnt det som en mulighet. Jeg har også bare A2 og kjøpte meg en BMW R1100RS med 90Hk/66kW og strupet den ned til 35kW så den er godkjent som A2 sykkel. Står litt om den her: https://www.sveinha.com/j3/index.php/bi ... 100rs-1993
I det daglige fungerer den som en vanlig 1100 kubikker med skikkelig bånndrag og jeg har snaut nok gitt full gass noen gang i det hele tatt... Strupingen begrenser gasspådraget til ca 40%.
I det daglige fungerer den som en vanlig 1100 kubikker med skikkelig bånndrag og jeg har snaut nok gitt full gass noen gang i det hele tatt... Strupingen begrenser gasspådraget til ca 40%.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Anbefaler ingen sykkel men en Garmin XT har det du etterspør av fungsjoner, de fleste som kjøper sykkel kjøper også GPS i tillegg :) Morro å være i kjøpemodus da men uansett hvor mye du leser om de forskjellige så kompenserer ikke det for en prøvetur men det hjelper på spec og utstyr for å få oversikt. Du får sette opp en oversikt med de aktuelle og huke av plusser / minuser til du ser hva du ønsker. Lykke til 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 180
- Registrert: 13 okt 2019, 00:13
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
ktm 790 ADV er også gøy å kjøre på asfalt. Lav tyngdepunkt gjør den veldig flikkbar.
Tenere 700 har samme motor som MT07 og har også tilvalget med å ha Akra-potte, hvis det er lyd du er ute etter. Når det er sagt, så har ktm 790 også 270 grader veivaksling + Akrapovic potte, så de to høres omtrentlig likt. Mer offroad orientert enn gateorientert. Mer topptung enn KTM'n.
BMW F750GS har jeg ingen erfaringer med.
Uansett, jeg har litt forbehold på å kjøpe full effekt MC, som strupes ned til 35W. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på dedikerte A2 MC, som kommer til å bli mye kjappere enn de alternativene du nevnte her, og dette er pga Effekt/Vekt forhold er bedre enn nedstrupet versjon av tung-mc.
Har du vurdert KTM 390 Adventure? med rett potte, så kan du få gromlyd fra singelsylinder dunkeren også.
Andre A2 MC i samme segmentet: BMW G310GS? Honda CBX500? (Litt i tyngste laget)
Tenere 700 har samme motor som MT07 og har også tilvalget med å ha Akra-potte, hvis det er lyd du er ute etter. Når det er sagt, så har ktm 790 også 270 grader veivaksling + Akrapovic potte, så de to høres omtrentlig likt. Mer offroad orientert enn gateorientert. Mer topptung enn KTM'n.
BMW F750GS har jeg ingen erfaringer med.
Uansett, jeg har litt forbehold på å kjøpe full effekt MC, som strupes ned til 35W. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på dedikerte A2 MC, som kommer til å bli mye kjappere enn de alternativene du nevnte her, og dette er pga Effekt/Vekt forhold er bedre enn nedstrupet versjon av tung-mc.
Har du vurdert KTM 390 Adventure? med rett potte, så kan du få gromlyd fra singelsylinder dunkeren også.
Andre A2 MC i samme segmentet: BMW G310GS? Honda CBX500? (Litt i tyngste laget)
Sist redigert av Greddy den 15 jun 2023, 20:13, redigert 1 gang totalt.
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
CB500X er en romslig høyreist sykkel som jeg har kjørt en del kilometer på og motor på 500 cc med 48 hk i den klassen der må vel være bra … Honda er Honda :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 15 jun 2023, 17:45
- Motorsykkelen din: Ingen foreløpig
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Takk for svar og anbefalinger. Jeg tror jeg går for en MT07 selv om tanken først var å gå for adventure/sports touring. Dette er fordi en nyere MT07 faktisk er ganske komfortabel har jeg funnet ut, og jeg synes personlig en slik naked sykkel er mye penere enn adventure type sykler selv om de er mer praktiske på lange turer. I tillegg kan jeg få ordentlig grom lyd med et akrapovic anlegg som faktisk er lovlig :)
- SveinHa
- Innlegg: 713
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Høres lurt ut. Jeg kjørte MT07 da jeg nylig oppgraderte til A2 og likte den, lettkjørt og grei.
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
utforkjøring69 skrev: 24 jun 2023, 16:33 Takk for svar og anbefalinger. Jeg tror jeg går for en MT07 selv om tanken først var å gå for adventure/sports touring. Dette er fordi en nyere MT07 faktisk er ganske komfortabel har jeg funnet ut, og jeg synes personlig en slik naked sykkel er mye penere enn adventure type sykler selv om de er mer praktiske på lange turer. I tillegg kan jeg få ordentlig grom lyd med et akrapovic anlegg som faktisk er lovlig :)
Er ikke mye lyd i lovlig akra på mt-07, du må ut med db killer for å få noe lyd og da er den ikke lovlig uansett, dessuten bråker den da så mye at det blir ubehagelig å kjøre med. Jeg kappet av noen cm av db killer å det gjorde underverker på lyden og ser også lovlig ut hvis biltilsynet stopper deg.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Jeg har "storebroren" til F750GS (F850GS), det er i hvert fall den av de nevnte kanditatene som er best utstyrt i utgangspunktet på basismodell.
Varmeholker og ABS Pro (gyro) er standard, samme gjelder gratis navigasjon med alle verdens kart og uten begrensninger (ikke noe abonnement/Pro features). Telefon, Spotify/mediaspiller-integrasjon gjennom BMW Connected appen (gratis) og 5 år full garanti, veihjelp osv.
Jeg har ikke brukt løs GPS-enhet etter jeg kjøpte denne.
Apropo lyd, der går det an å skru av resonator-boksen og sette på et bypass-rør (fra f.eks Aliexpress) som gir en annen lyd.
Ingen kapping så det er reversibelt, jeg har vel og merke ikke gjort dette på min.
Varmeholker og ABS Pro (gyro) er standard, samme gjelder gratis navigasjon med alle verdens kart og uten begrensninger (ikke noe abonnement/Pro features). Telefon, Spotify/mediaspiller-integrasjon gjennom BMW Connected appen (gratis) og 5 år full garanti, veihjelp osv.
Jeg har ikke brukt løs GPS-enhet etter jeg kjøpte denne.
Apropo lyd, der går det an å skru av resonator-boksen og sette på et bypass-rør (fra f.eks Aliexpress) som gir en annen lyd.
Ingen kapping så det er reversibelt, jeg har vel og merke ikke gjort dette på min.
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 15 jun 2023, 17:45
- Motorsykkelen din: Ingen foreløpig
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Hmm, men det er vel bedre lyd i lovlig akra enn stock, eller? Tenkte å ta ut db killer når det passer med litt ekstra lyd. Lovlig akra på ny sykkel koster 20k hos forhandler, men er det bedre å installere et billigere anlegg for å spare noen kroner hvis jeg skal ha ut DB killer likevel kanskje? Det jeg er på jakt etter er den gromme, kraftige lyden i MT-en. Har ikke vært borti ikke-stock anlegg før så jeg vet ikke hva man risikerer hvis man blir stoppet av politi f.eks... har hørt at politiet har blitt strengere på det, men er det fortsatt innafor å bruke ikke-godkjente anlegg?Berbu skrev: 24 jun 2023, 21:18utforkjøring69 skrev: 24 jun 2023, 16:33 Takk for svar og anbefalinger. Jeg tror jeg går for en MT07 selv om tanken først var å gå for adventure/sports touring. Dette er fordi en nyere MT07 faktisk er ganske komfortabel har jeg funnet ut, og jeg synes personlig en slik naked sykkel er mye penere enn adventure type sykler selv om de er mer praktiske på lange turer. I tillegg kan jeg få ordentlig grom lyd med et akrapovic anlegg som faktisk er lovlig :)
Er ikke mye lyd i lovlig akra på mt-07, du må ut med db killer for å få noe lyd og da er den ikke lovlig uansett, dessuten bråker den da så mye at det blir ubehagelig å kjøre med. Jeg kappet av noen cm av db killer å det gjorde underverker på lyden og ser også lovlig ut hvis biltilsynet stopper deg.
Edit: etter å ha googlet litt så ser det ut til at å kjøre med ikke-godkjent anlegg kan føre til problemer enten ved teknisk kontroll eller hvis man havner i ulykke og det viser seg at sykkelen ikke er lovlig. Ja da blir det nok lovlig akra til 20k

Edit 2: når du sier at du kappet av db killer, er det av stock potte eller? Og er det en lovlig modifisering, eller lovlig nok til at ingen ville brydd seg (vegvesenet, forsikringsselskap osv)?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Ja det er bedre/finere lyd i lovlig Akrapovic enn i originalanlegget. Man må klare å skille mellom begrepene.
Husk at finere lyd ikke er det samme som høyere lyd.
Akrapovic gir en dypere tone, og med db killer i er det ikke for mye støy heller.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Husk at finere lyd ikke er det samme som høyere lyd.
Akrapovic gir en dypere tone, og med db killer i er det ikke for mye støy heller.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Db killer i lovlig akra består av 2 rør og en flens, ved å kappe av litt på di 2 rørene åpner du opp til et annet kammer med mindre lyddemping men beholder enda utseende som lovlig og litt av lyddempingen fra db killer. Kutt av en cm om gangen til du er fornøyd med lyden.
Ny db killer koster Ca en tusenlapp så du kan kjøpe en ny å ha liggendes i reserve hvis du blir stoppet eller angrer.
Hvis du forventer rå lyd blir du definitivt skuffet av lovlig akra med db killer, lyden blir mørkere en original men alt for lav. Med måling av db er vel lovlig akra tilsvarende original som ved euro 5 betyr muse stille..
Ny db killer koster Ca en tusenlapp så du kan kjøpe en ny å ha liggendes i reserve hvis du blir stoppet eller angrer.
Hvis du forventer rå lyd blir du definitivt skuffet av lovlig akra med db killer, lyden blir mørkere en original men alt for lav. Med måling av db er vel lovlig akra tilsvarende original som ved euro 5 betyr muse stille..
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 15 jun 2023, 17:45
- Motorsykkelen din: Ingen foreløpig
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Takk for info ang. eksos. Etter å ha sett litt mer på hva som finnes der ute på markedet gikk jeg faktisk for en ny Kawasaki Ninja 650 i stedet, uten noe tredjeparts eksosanlegg foreløpig. Det kan jeg evt. ta senere siden man ikke får noe kratig lyd som er lovlig uansett.
- trondareo
- Innlegg: 4
- Registrert: 26 jun 2023, 00:42
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85TT og Moto Guzzi V65 Lario
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Skal du kjøre langt? Tenk komfort da blir du sliten av lyden og trenger god sittestilling. Selv om man kan kjøre med sports sykkel på langtur. ( noen som husker en australier ? Tror jeg) så blir du fort lei av å lide. Og det begrenser mc livets muligheter.
Hilsen Trond
Måtte dine veier bli tørre og svingete
Måtte dine veier bli tørre og svingete
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 15 jun 2023, 17:45
- Motorsykkelen din: Ingen foreløpig
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Ja jeg skal kjøre langt, det er derfor Ninja 650 appellerer spesielt godt til meg ettersom det er er en veldig komfortabel sykkel, men samtidig ser sportslig ut. Synes Ninja-en ser ekstremt bra ut, og i mørkere gråfarge har ikke sett en A2 sykkel som ser bedre ut etter min mening. Sittestillingen er faktisk veldig lik en street fighter som z650 og mt07, sitter kun littegranne lengre frem. Her (https://youtu.be/gNdC4icBOb8?t=197) er en video som viser det ganske bra.trondareo skrev: 26 jun 2023, 22:45 Skal du kjøre langt? Tenk komfort da blir du sliten av lyden og trenger god sittestilling. Selv om man kan kjøre med sports sykkel på langtur. ( noen som husker en australier ? Tror jeg) så blir du fort lei av å lide. Og det begrenser mc livets muligheter.

-
- Innlegg: 173
- Registrert: 22 mai 2020, 15:47
- Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2005 Honda VFR800/ 2021 BMW R1250RS
- Bosted: Tønsberg
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Tror absolutt du blir bra fornøyd med dette valget, har kjørt noen kilometer med ninja 650 som A2 og ble postivt overrasket, letthåndrt og kvikk, godt bunndrag og god motorbrems. Ikke no problem å kjøre med passasjer på denne heller, stabil og god -tross størrelsen.
21 BMW R1250RS 2025-
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 15 jun 2023, 17:45
- Motorsykkelen din: Ingen foreløpig
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Det lover jo godt! Gledes til å kunne kjøre om 2 ukerNineball skrev: 27 jun 2023, 18:03 Tror absolutt du blir bra fornøyd med dette valget, har kjørt noen kilometer med ninja 650 som A2 og ble postivt overrasket, letthåndrt og kvikk, godt bunndrag og god motorbrems. Ikke no problem å kjøre med passasjer på denne heller, stabil og god -tross størrelsen.
-
- Innlegg: 152
- Registrert: 30 mar 2010, 09:10
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
- Bosted: Ridabu
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Fra i dag må vi kanskje vurdere Triumph Speed 400 og kanskje aller helst Scrambler 400X. De ser jo aldeles fantastiske ut. Hvordan byggekvaliteten er, finner vi snart ut…
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Støtter denne, CB500X er en fantastisk sykkel og jeg vil si det er den beste A2 sykkelen du får tak i, spesielt etter oppgraderingene siste par år.dypen skrev: 15 jun 2023, 19:38 CB500X er en romslig høyreist sykkel som jeg har kjørt en del kilometer på og motor på 500 cc med 48 hk i den klassen der må vel være bra … Honda er Honda :)
Men et lite unntak om at det finnes bedre sykler i A klassen som du kan få i A2 versjon.
Men allikevel, god valuta for pengene og en svært god sykkel.
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 09 mai 2025, 09:46
- Motorsykkelen din: *Yamaha YZF R125 2012 [Solgt]
- Bosted: Østfold
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Vekker denne litt til live nå i 2025 da jeg sitter med samme "problemstilling". Har nylig oppgradert til A2 (fra A1) etter mange års pause og ønsker i den forbindelse en relativt rimelig og driftssikker sykkel.
Per nå vurderer jeg:
KTM Duke 690 (A2 reg.)
Suzuki GSR 600 (A2 reg.)
Yamaha MT-07 (A2 reg.)
Har prøvd å lese meg opp på de forskjellige syklene, men er ganske blandede meninger (er vel slik det er bare).
Noen som har noen innspill vedrørende disse eller evt andre sykler? Er ganske lang, og sykkelen vil bli brukt til daglig arbeidspendling samt lengre turer innimellom
Per nå vurderer jeg:
KTM Duke 690 (A2 reg.)
Suzuki GSR 600 (A2 reg.)
Yamaha MT-07 (A2 reg.)
Har prøvd å lese meg opp på de forskjellige syklene, men er ganske blandede meninger (er vel slik det er bare).
Noen som har noen innspill vedrørende disse eller evt andre sykler? Er ganske lang, og sykkelen vil bli brukt til daglig arbeidspendling samt lengre turer innimellom

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Hva med å ta en vurdering på ny KTM 390 Adventuire, Norges mest solgte MC for tiden?Langemann skrev: 09 mai 2025, 09:51
Noen som har noen innspill vedrørende disse eller evt andre sykler? Er ganske lang, og sykkelen vil bli brukt til daglig arbeidspendling samt lengre turer innimellom![]()
Men denne blir kanskje i minste laget rent ergonomisk/fysisk siden du nevner at du er ganske høy...
Motor- og kjøremessig en topp sykkel. Hadde selv en 390 Duke et par sesonger og trivdes veldig godt på den, også på langturer.
Er selv 186 cm. høy og hadde ingen utfordringer med kjørestillingen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 72
- Registrert: 24 jul 2020, 17:20
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015
Re: Anbefalinger til ny A2 sykkel 2023
Her har du perfekt mc for pendling og noe lengre turer, ny utgave av Honda CB500X som også er en suveren Mc.
Sett sidevesker på en av disse 2 og du har en perfekt tursykkel.
https://www.finn.no/mobility/item/400880016
Sett sidevesker på en av disse 2 og du har en perfekt tursykkel.
https://www.finn.no/mobility/item/400880016