Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Når er mopeden ferdig på verkstedet da ?
Senest fredag ble jeg lovet.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:
Pollti skrev:Når er mopeden ferdig på verkstedet da ?
Harrem deler da??????? :scratch
Jeg hadde med dekk, nye bremseklosser og ny bakdemper som er importert av Mizzukikonkurenten på Verdens ende.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Bare bakdemperen kom via mine klammehender ?

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Simringen foran blir plukket ut, målt og erstattet med nye uorginale. Går ikke an å vente på deler fra denna importøren i Telemark.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:Han er jo tung rundt øra.. Den derre FM sender'n funker svært dårlig...
Si ikke det, leste akkurat i medlemsbladet til HLF at systemet cosslink som jeg bruker, kan avlyttes på flere kilometers avstand med rette utstyret. Godt jeg ikke er shizofren og lider av overvåkningsfobi. :notlistening

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Klarer du 30 000 km i år da????? Kraftig på etterskudd nå...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

Gammelgutt skrev:
cheron skrev:Han er jo tung rundt øra.. Den derre FM sender'n funker svært dårlig...
Si ikke det, leste akkurat i medlemsbladet til HLF at systemet cosslink som jeg bruker, kan avlyttes på flere kilometers avstand med rette utstyret. Godt jeg ikke er shizofren og lider av overvåkningsfobi. :notlistening
Pøtt... Du er bare gal.. :lol
You'll never walk alone

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:Klarer du 30 000 km i år da????? Kraftig på etterskudd nå...
Er bare ca. 200 mil på etterskudd, så det skal jeg nok kjøre inn.

gbruaset
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS

Legg inn av gbruaset »

Jeg liker stilen din! hvor mange mil kjører du pr dag i snitt, 15?

Brukeravatar
cheron

Legg inn av cheron »

gbruaset skrev:Jeg liker stilen din! hvor mange mil kjører du pr dag i snitt, 15?
femten?!

Nei nei... Gubben cruiser en liten foremiddagstur ned til sørlandet han før han snur...
You'll never walk alone

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

10 mil er bare en liten svingom. Tar gjerne en søndagstur og spiser lunch på Bygland i Setesdal og reiser hjem etterpå. Da kjører jeg over Dalen til og Nissesal tilbake, det er en nydelig tur. :prop:

Lengste dagsturen i fjor ; Sandvika-Klekken-Grua-Gjøvik-nesten til Lillehammer-Valdres-Gol-Nesbyen-Langedrag-Numedal-Kongsberg-Notodden-Hjartdal der jeg fikk en kopp kaffe hos en kamerat før jeg snudde-Kongsberg-Drammen-Hurumlandet.Sandvika. 800 km var den turen. :bananas :mc7

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev: Men Mizzuki skuffer igjen, delesjefen påstod til meg at slitedeler skaffet de på max 14 dager fra sentral lageret i Tyskland.... De brukte ca 6 uker på å skaffe meg luftfilter.
Nå er det vel 6 uker siden Lillebror bestilte simringer, men de har forsatt ikke ankommet. Håper jeg får igjen Il Tempo i morgen, med nye uoriginale simringer.

TrondA
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF

Legg inn av TrondA »

Litt tilbake til bagasjeløsning:
To buesager kan demonteres. Ta så utgangspunkt i bakre fothviler - brenn av fjærbelastet ledd til selve fotstøtten med vinkelsliper eller sveis. Tilbake står festet til ramma. Festet sveises til buen på saga slik at de vender med buen opp i flukt med hjulskjermen. Dermed har man et godt feste til myke sportsbagger av de fleste slag. Dette er en billig og god løsning allerede brukt av RR-gutta...

Så vil jeg bare ønske deg god tur videre på en liten Hyosung som ikke fortjener pes fordi importøren svikter den... Min største medfølelse i denne stillestående tid...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Gammelgutt skrev:10 mil er bare en liten svingom. Tar gjerne en søndagstur og spiser lunch på Bygland i Setesdal og reiser hjem etterpå. Da kjører jeg over Dalen til og Nissesal tilbake, det er en nydelig tur. :prop:

Lengste dagsturen i fjor ; Sandvika-Klekken-Grua-Gjøvik-nesten til Lillehammer-Valdres-Gol-Nesbyen-Langedrag-Numedal-Kongsberg-Notodden-Hjartdal der jeg fikk en kopp kaffe hos en kamerat før jeg snudde-Kongsberg-Drammen-Hurumlandet.Sandvika. 800 km var den turen. :bananas :mc7
Gammelgutt :gk ,klarte ikke å dy meg, \:D/ men du ER vel fra Nisse :gk ..dal ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

TrondA skrev:Litt tilbake til bagasjeløsning:
To buesager kan demonteres. Ta så utgangspunkt i bakre fothviler - brenn av fjærbelastet ledd til selve fotstøtten med vinkelsliper eller sveis. Tilbake står festet til ramma. Festet sveises til buen på saga slik at de vender med buen opp i flukt med hjulskjermen. Dermed har man et godt feste til myke sportsbagger av de fleste slag. Dette er en billig og god løsning allerede brukt av RR-gutta...

Så vil jeg bare ønske deg god tur videre på en liten Hyosung som ikke fortjener pes fordi importøren svikter den... Min største medfølelse i denne stillestående tid...
Hvorfor gjøre det så vanskelig :scratch . Bakre fothviler med feste er skrudd fast på bakramme, bare å bytte ut bakre bolt med en lengre og skru fast på innsiden. Om det ikke skrudd fast på rammen går det an og bytte ut "bolten" som går igjennom fothvileren og sette inn en lengre gjenget bolt med mutter og montere festet der.

Svar