Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jeg tok Neil og lunka meg en tur "Toten rundt" i ettermiddag. Det var ikke så veldig varmt, men det gikk da an. De har noe slags kampanjedager hos GMS, så jeg svingte innom for å se om de hadde noe interessant. Det var ikke så mye. De hadde 25% på dekk, men jeg trenger ikke nye dekk nå. Ellers hadde de fått inn en intressant sykkel som var til salgs for kunde. Det var en Ducati ST3 ABS, gild og rød med originalt kuffertsett + toppboks. Vet ikke hvor mye den hadde gått, for den hadde digitalt speedometer og kilometerteller. Kunne ha vært noe det med en sportstourer i tillegg til de syklene jeg har. Men det stopper seg selv, jeg har ikke råd. Så det ble bare en kaffekopp på meg i dag. Jeg vart heldig med været helt til jeg skulle ned fra Lensbygda, da kom det ei lita skur. Og det regnet da jeg kjørte hjem igjen etter å fylt tanken på Esso nede i gata. Så da blir det vasking en eller annen gang i løpet av helga.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag var det Velte-petter sin tur til å bli luftet. Det ble den etter hvert så vanlige "Totenrunden". Det er vel snart så jeg må utvide repertoiret med Hurdalsrunden. Jeg har med vilje latt være å kjøre der fordi det er så humpete øverst i Skrukkelia denne tida. Men det var godt kjøre-føre i dag, med nesten 20 grader og sol. En ideell kombinasjon for meg. :thumleft
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Dristet meg ut i gråværet med Velte-petter i dag. Det ble ikke mer enn den etter hvert så vanlige Totenrunden. Jeg ville ikke dra så langt bort fra teltet om det skulle komme ei byge. Heldigvis stod lykken den kjekke veps, og jeg kom hjem like tørr som jeg reiste ut. Lite trafikk med sykler i ettermiddag. Er det blitt slik at folk bare kjører lengre turer i helgene mon tro? Nå trenger begge syklene mine sårt til en vask. Insekter og støv har lagt seg på de fleste steder. Men en omgang med vann og såpe ordner den saken.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tok storvasken i dag. Jeg vaska begge syklene. Og da jeg var ferdig tok jeg og trillet en totenrunde med Neil. Det var merkelig lite sykler ute i dag også, enda det er god temperatur og fint vær. Det er ekstra kos med en tur på nyvaska sykkel. :prf
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:Tok storvasken i dag. Jeg vaska begge syklene. Og da jeg var ferdig tok jeg og trillet en totenrunde med Neil. Det var merkelig lite sykler ute i dag også, enda det er god temperatur og fint vær. Det er ekstra kos med en tur på nyvaska sykkel. :prf
DET har du rett i ! :mc2 :mc5 :mc_p: :mc6
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag tok jeg Neil med på en Hurdalsrunde. Den går fra Lena til Byrudstua på Rv 33. Derfra er det 126 svinger den drøye mila over Minneåsen til Hurdal Torg. Derfra kjører jeg 180 opp Skrukkelia til Lygna. Og fra Lygna bærer det Rv 4 til Mjørlund, hvor jeg svinger av og tar 244 gjennom Kolbu til Lena igjen. Det er en fin ettermiddagstur med svinger av alle slag. Det som ikke er så fint er den dårlige veien øverst i Skrukkelia. Der er det godt og dumpete. Og så kunne det vært spandert ny asfalt på 244 i Kolbu, den er ikke god. En liten advarsel hvis det er noen som har tenkt å kjøre Skrukklivegen; Sauen er sluppet på beite der, og går i vegkanten. Det er vel ikke noe å beite på ute i terrenget enda.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det ble bare Totenrunden med Neil i ettermiddag. Det er en passe svingom som ikke tar så lang tid. Men det er merkelig hvor lite sykler det er å se på veiene nå om dagen. Det er nesten ingen som er ute. Og nå som det er så fint å kjøre, passe varmt og lite insekter. Men det er nå det samme for meg. Jeg kjører da litt. :D
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

:mc7 I dag kjørte jeg til Charlottenberg,om Skarnes nedover og Våler tilbake.En samlet distanse på omlag
330 kilometer,men merkelig nok holdt håndledda bra !! :oh :dontknow Fikk mest problemer med akterenden.. :\m/:

Fint kjørevær,mye sykler og treff på Morokulien og Løten ! :D
Litt sliten,men fornøyd :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag ville jeg spise middag på Eidsvoll Verk, så jeg tok Velte-petter og reiste i vei. Da er det å kjøre 33 til Minnesund og så holde seg på gamle E-6 innover til Verket. Innhalerte en bedre middag på gamle Nebbenes. Derfra kjørte jeg 180 på østsiden av Hurdalssjøen til Hurdal Torg, og videre opp Skrukkelia til Lygna. Østsiden av Hurdalsjøen er en fin vei med endel svinger. Men selvsagt ikke som Minneåsen. Fra Lygna kjørte jeg Rv4 til Gjøvik. Det er ikke den mest spennende veien å kjøre sykkel på, men-men. Fra Gjøvik er det 33 som "gjelder" når jeg skal tilbake til Lena. Tok en avstikker på gamleveien i Nordlia om Kapp og gamleveien over Kapphøgda. Det er morsommere å kjøre disse gamle veiene med lite trafikk og mer svinger, i motsetning til nyveiene. Der svinger det jo nesten ikke, bare korrigerer kursen av og til.
Pogo

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Desmo skrev:Det ble bare Totenrunden med Neil i ettermiddag. Det er en passe svingom som ikke tar så lang tid. Men det er merkelig hvor lite sykler det er å se på veiene nå om dagen. Det er nesten ingen som er ute. Og nå som det er så fint å kjøre, passe varmt og lite insekter. Men det er nå det samme for meg. Jeg kjører da litt. :D
Satt i buret på torsdag og Lørdag (tur / retur) hjemmefra (nesten Lindesnes) og til Hadeland og jeg kan ikke huske å ha møtt på så mange sykler som på denne turen.

Du har nok ikke vært på rette stedet eller så har dere holdt samma farten i samme retningen...... da møter du ikke mange.

Antakeligvis er det en MCer mindre etter torsdagen siden en kjappis ble stoppet på motorveien av onkel med blålys og greier og der er det liten vits i å kjøre 30 for mye og bli stoppet - enten holder du køa eller så kjører du fort :D og da er sjansen stor for å bli fotgjenger.....

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Måtte ta en tur med Velte-petter i ettermiddag. Det skal visst bli regnvær og kjøligere innover mot helga. I dag var det helt topp å kjøre Totenrunden. Men det var forsatt lite sykler ute i dag også. 125ere og mopeder er ikke medregnet. Dem formelig kryr det av når det er opphold og +grader. Lurer på når det blir ferdig med anleggsarbeidet i Nordlia og Skreien, det er visst gangvei som lages begge steder. Det hender det ligger jord og grus på veien der dem driver, og det kan komme som en ubehagelig overraskelse. Har ikke lyst til å innta horisontalen etter å ha mistet veigrepet på en grusflekk. Det kan bli både dyrt og vondt.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Desmo skrev:125ere og mopeder er ikke medregnet

Hmm. Aktiv diskremenering ? :-k

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ja, et sted må grensa gå. :-J
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jo, jeg syntes selv best om grenseløse ting jeg da . Søndag lurer jeg på å ljuge meg bort fra å kjøre med Haus Gestapo i moped fart forresten. Cagivaen må strekke litt på hjula sine selv om den ikke er supersonisk akkurat :[-X Muligens jeg dukker opp på Smia MC. Der blir jeg sikkert ikke den eneste rare kloningen. :-k

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag tok jeg Neil med på en Hurdalsrunde. Det er helt topp kjøreforhold om dagen, passe varmt og sol. Rene drømmeforholdene for en godværsmotorsyklist som meg. :knegg Nå har dem sluppet sau på Minneåsen også, så det er litt å se etter der også nå. Nå mangler det bare kuer i Skrukkelia så er det komplett med beitedyr på Hurdalsrunden. Det blir litt mer å passe seg for på veier som går gjennom beiteområder. Kanskje vi skulle forlange gule vester på dyra også, slik at de blir mer synlige i trafikken? :lol
Pogo

Svar