Nei, nei, nei...her må jeg nok komme inn og stoppe spekulasjonene...
En skal ikke ha fått med seg mange av mine innlegg her inne (spesielt her i egen logg) før en skjønner at jeg er litt glad i "BLING"..chrome, polish, "dunk-dunk-lyd" og "classic look"..og der tilfredsstiller min nåværende Suzuki Volusia dette, stort sett!
Men, jeg må si jeg er gledelig overrasket over min fru, midt oppi denne sene 40-års krisa mi, hvor hun viser en stor glede av å sitte på og være med på tur, på motorsykkel. Hun synes det er stas å oppleve kjøreturen og her snakker vi om en dame som ikke er så veeeldig begeistret for bilturer. Men, på motosykkel, ja se det liker hun og smiler fra øre til øre :) Vi har ikke hatt så mange turene sammen enda, men de kveldsturene og litt lengre dagsturene vi har hatt har vært en fryd....for oss begge.
Så, om vi skal kunne realisere turpotensialet vi mener er i oss så tror jeg nok vi må se oss om etter en litt annen sykkeltype. Så mine tanker heller mot en mer egnet Touringbike av en eller annen type og merke. Her har jeg ingen klare merke og/eller modellpreferanser.
Har sett, med stor nysgjerrighet, på Suzuki V-Strom 1000, Honda CBR og VFR og Yamaha TDM. Sitter å surfer på Finn.no med store våte øyne, ser nå enda grundigere på sykler som står parkert og som jeg treffer langs veien.
Jeg blir nok å satse på noe slikt etterhvert her, noe en kan planlegge langturer med, hardcase bagasjemuligheter, og som lettere kan ta inn over seg mine "gadgetfreak tendenser" hva gjelder små og litt større tilegg til standardutsyr. En sykkel som kan gi god sittekomfort for min viv og en utfordrende, behagelig, inspirerende, motiverende, aktiviserende og tilfredsstillende kjøreposisjon og kjørestil for meg
Første fase for meg nå blir å finne noen modeller å ta i nærmere øyesyn. Jeg trenger litt kubikk (bunndrag og styrke), så noe under 900 kubikk er ikke særlig aktuelt (tenker jeg da). En viktig del av første fase er å få høre noens anbefalinger av og erfaringer med ulike modeller. Så; jeg vil være veldig takknemlig for din anbefaling(er) og erfaing(er) med slike modeller.
Mottar da gjerne forslag til modeller og typer, hvilke jeg bør se etter og/eller holde meg unna

Regner med og legge meg på et budsjett på 100.000,- (+/-).