"Evike-treff" / Lågendalen 2010

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Låst
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: "Evike-treff" / Lågendalen 2010

Legg inn av AJ »

Dexter skrev: Dersom noen ønsker så kan vi kjøre samla fra Hokksund (Langebru gjestgiveri/Shell - dobbel rundkjøring som det ikke er mulig å bomme på) Ser for meg ettermiddag-ish mellom 15-17. Meld tilbake hva som passer
Kanskje dette passer for oss også. Kona jobber og mulighetene for å slutte litt tidligere er vanligvis ikke så gode, men kanskje det lar seg gjøre på fredag.
Får hun til det så er vi fort på plass i Hokksund ved 17:00 tiden :prf

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

evike skrev:Krysser fingrene for at Yr bare har delvis feil. Lørdag og søndag er jo helt flott, bare de nå kan avbestille noe av vanninga på fredag så blir det strålende.

Vi driver og rydder i garasjen, sånn at vi kan sitte "innendørs" fredags kveld, hvis alt er vått. Dessverre har vi ikke plass til alle i huset for overnatting, så det er telting fra fredag til lørdag som kan bli litt vått... Men alt utstyr kan være i garasjen, sånn at det i tilfelle BARE er telt og ikke noe annet ute.
Ikke har jeg kontaktene i orden med de der oppe for å dirigere været og ikke kan jeg trylle, men jeg håper jo at noe skal snu på fredag.

Undres på om det ikke er en liten mulighet for at kanskje en tørr garasjen med hardt gulv er å foretrekke foran ett vått telt for personer i stedet for utstyr....

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:Forresten, Globe, du som har lengst kjøretur. Hvordan ligger du an? Ser det ut som du kommer eller må vi klare oss uten deg?

EDIT! Det er jo flere som har lang vei da... hvordan ligger dere an?

Er stadig i tenkeboksen...har satt av fredagen som reisedag, ikke umulig at jeg kan ta en første etappe på torsdag ettermiddag/kveld for å komme frem i noe rett tid på fredag. Ser for meg Trondheim - Elverum på torsdag :-k overnatting på Elgstua. Har en heavy jobreiseuke på mandag - torsdag uken etter, så jeg må komme med hjem "i rimelig tid" på søndag. Men muligheten til å kunne tilbringe noe av helga sammen med dere drar veldig!! :thumleft

Har vært og kjøpt inn "sissybarbag" i dag, i stoff, med regntrekk ;e ....jeg skal sitte litt til her i tenkeboksen, så får vi se hvordan jeg eventuelt skal løse dette.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ville være veldig hyggelig om du kommer :thumleft
Vi satser det meste på å komme selv! Gleder oss!! \:D/

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg vurderer å ta det som en dagstur på lørdag, ned om morgenen bli med på tur og hjem igjen på kvelden.

Brukeravatar
merce
Motorsykkelen din: honda vfr800 1998

Legg inn av merce »

samme her Gammelgutt , hvilken vei har du planlagt ned eventuelt ? kanskje jeg kan henge meg på deg nedover :[-o<
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)

I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Dexter skrev:Tenker jeg skal forsøke å planlegge litt fram mot fredag. Er det noen som føler for å reffes noe sted på "min" side av lågendalen for å kjøre samla til evike? Hvem og når (ca.)? Så får vi planlagt en oppsamling for de som ønsker. Jeg må sannsynligvis helt til Hønsefoss for å hente det dekket mitt.
Møter deg gjerne i hønsefoss.
Det tar jeg litt tidligere på dagen da. Om ingen er interessert i oppsamling, så kjører jeg deretter til min faste frisør i Larvik for en hårklipp før treffet :knegg
Også interessant, mulig for flere å henge seg med der? Pris?
Har gratisklipp når jeg kommer hjem, men skulle gjerne ha gjort noe midlertidig. :D
Dersom noen ønsker så kan vi kjøre samla fra Hokksund (Langebru gjestgiveri/Shell - dobbel rundkjøring som det ikke er mulig å bomme på) Ser for meg ettermiddag-ish mellom 15-17. Meld tilbake hva som passer
Jeg har fått overnatting i Holmestrand, så jeg møter gjerne hvem som helst hvor som helst (nesten) om været ikke er for ille.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Onsløv skrev: Møter deg gjerne i hønsefoss.
Må gjerne henge deg med oss fra Hønefoss. Vi kommer nemlig fra denne kanten, men er fortsatt usikre på når vi får dratt her fra Lunner. Tar for øvrig ca. en halvtime fra Lunner til Hønefoss. På motorsykkel. Litt lenger tid med bil... :roll

Brukeravatar
Onsløv

Legg inn av Onsløv »

Globe skrev:
Dexter skrev:Forresten, Globe, du som har lengst kjøretur. Hvordan ligger du an? Ser det ut som du kommer eller må vi klare oss uten deg?
EDIT! Det er jo flere som har lang vei da... hvordan ligger dere an?
Meg du tenkte på? Er i Oslo jeg ;-) Så har ikke så lang vei.
Er stadig i tenkeboksen...har satt av fredagen som reisedag, ikke umulig at jeg kan ta en første etappe på torsdag ettermiddag/kveld for å komme frem i noe rett tid på fredag. Ser for meg Trondheim - Elverum på torsdag :-k overnatting på Elgstua. Har en heavy jobreiseuke på mandag - torsdag uken etter, så jeg må komme med hjem "i rimelig tid" på søndag. Men muligheten til å kunne tilbringe noe av helga sammen med dere drar veldig!! :thumleft
Jeg har lovet sambizen å komme hjem til middag, så jeg drar nok kanskje før kaffeen har trekt på søndag. Ca 8 timers kjøretid ifølge google maps.

Brukeravatar
Onsløv

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:
Onsløv skrev: Møter deg gjerne i hønsefoss.
Må gjerne henge deg med oss fra Hønefoss. Vi kommer nemlig fra denne kanten, men er fortsatt usikre på når vi får dratt her fra Lunner. Tar for øvrig ca. en halvtime fra Lunner til Hønefoss. På motorsykkel. Litt lenger tid med bil... :roll
Kanskje det. Dere kom litt senere dit? ca 17? Vi får se.
Sender deg og Dexter nummeret mitt på PM. Så kan vi avtale nærmere på fredag?

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Onsløv skrev: Har gratisklipp når jeg kommer hjem, men skulle gjerne ha gjort noe midlertidig. :D
.
Om du skal ha mellom 3 og 12 mm så kan det la seg ordne helt gratis, av samme frisøren som jeg bruker. :terge

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

merce skrev:samme her Gammelgutt , hvilken vei har du planlagt ned eventuelt ? kanskje jeg kan henge meg på deg nedover :[-o<
Tenkte å kjøre Drammen-Vestfossen-Eidsfoss-Hvittingfoss, om det ikke blir for mye fosser for deg?.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:
merce skrev:samme her Gammelgutt , hvilken vei har du planlagt ned eventuelt ? kanskje jeg kan henge meg på deg nedover :[-o<
Tenkte å kjøre Drammen-Vestfossen-Eidsfoss-Hvittingfoss, om det ikke blir for mye fosser for deg?.
Hm...
du glemte vel Hønefoss... :knegg

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Hårklippen må vi ta på Lørdag da dersom vi kjører fra Hokksund kl. 17. fredag. Koster vel Kr. 120,- Er en av våre nye landsmenn som jeg har funnet. Walid heter han visst. Han er kjapp, og det er godt nok. :thumleft

Når stenger Alu-shoppen i Kvelde da? evike eller KM vet?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Viktig info følger:

a) ALU-shoppen i Kvelde drar ned presenningen kl. 18. Alternativt forslag: Vi kjøper inn en kasse eller to og videreselger. Da må ingen sladre på oss, for da skulle vi nok hatt skjenkebevilling...

b) Husk å ta med plater å ha under støttene. Parkeringsplassen vår er relativt myk!

c) Regnværet blir nå mindre og mindre. I går var varselet for fredag totalt på 39 mm. Nå står det bare 11 mm. Fortsetter vi sånn, så blir det ikke regn overhodet!! Kan alle vennligst stikke hodet ut av vinduet og blåse i samme retning (f.eks. vestover - der er de vant til nedbør) så kanskje vi kan holde det vekk fra oss i Larvik!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Låst