Hei,
nyrebelter har jo som kjent to funksjoner: for det ene for å hølde nyrene på plass (de stikker ellers pga. vibrasjonene) og for det andre å holde de varme. Jeg kjører med en bukse som dekker nyrene godt og ei jakke som er strammet rund livet. Er det allikevel nødvendig med nyrebelte? Hvordan er det å ha den under buksa (øvre delen vil jo går over beltet) :
Har dere noen erfaringer? Kjører dere kortere turer med belte? Er jeg bare dum og naiv å tro "at det går nok greit"?? :oops:
Ellers er her forberedelsene i gang med turen over Skagerak (med den nye ferja). Om to uker er Danmark ikke sikker lenger
Våren er i gang
Dortmunder
Nyrebelter
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Sted: Kristiansand
Nyrebelter
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Sted: Kristiansand
- B. Sveigdalen
- Innlegg: 85
- Registrert: 18 okt 2005, 19:50
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Sted: Hundorp
- Kontakt:
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Håy...
Jeg tror også det er noe som henger igjen fra gamle dager. Bare tenk på vestandaren på 60 og 70 tallet. Mange grusveier fulle av hull og vaskebrett.
De som driver med motorcross bruker vel N-belte .
Så, kjøring noen timer på "slette" asfaltveier i dag, er vel ikke det samme som den gang da jeg var liten gutt og holdt meg fast i baksetet i en boble over en grusvei som lignet mere på potetåker en vei.
Ja dere husker vel at det i gamle biler var slike stropper både forran og bak, oppe ved taket, for og holde seg fast i...
Jeg tror også det er noe som henger igjen fra gamle dager. Bare tenk på vestandaren på 60 og 70 tallet. Mange grusveier fulle av hull og vaskebrett.
De som driver med motorcross bruker vel N-belte .
Så, kjøring noen timer på "slette" asfaltveier i dag, er vel ikke det samme som den gang da jeg var liten gutt og holdt meg fast i baksetet i en boble over en grusvei som lignet mere på potetåker en vei.
Ja dere husker vel at det i gamle biler var slike stropper både forran og bak, oppe ved taket, for og holde seg fast i...
Sist redigert av rogg den 30 apr 2006, 00:24, redigert 1 gang totalt.
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Da jeg tok teorien til mc-lappen i fjor høst, ble kjøreutstyr diskutert frem og tilbake. Nyrebelte ble ikke nevnt med et ord. Så det er nok som rogg skriver.
Og jeg hadde ei boble et års tid. Varmeapparatet hadde to instillinger, kaldt og iskaldt, og den hadde et ekstra bensindrevet varmeapparat som brukte mer bensin enn bilen. : Men den var helt konge på vinterføre
Og jeg hadde ei boble et års tid. Varmeapparatet hadde to instillinger, kaldt og iskaldt, og den hadde et ekstra bensindrevet varmeapparat som brukte mer bensin enn bilen. : Men den var helt konge på vinterføre
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi