Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

cheron skrev:
Dexter skrev:
cheron skrev:Hmmmm.... Tror jeg skal kjøpe opp en del dekk i standard dimensjon i Tyskland neste gang jeg drar ned å ha på lager her hjemme...
Hva er standard-dimensjon? Jeg måtte jo bestille for å få det jeg ville ha i den dimensjonen som jeg må ha... "alle"! har 120x70-17, men jeg må ha 120x60-17
Tipper du kjører ukurant fordi forrige eier har satt på noe jall han fant hos sin lokale dekkpusher... :[-(
Nope, dette står i vognkortet...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Mellom framdekket og framskjermens bakkant er det en klaring på ca. 2-3mm. Det betyr at ingen annen høyere timensjon ville passet...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Vulcan
Innlegg: 33
Registrert: 14 apr 2010, 11:19
Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Vulcan »

Dexter skrev:
Vulcan skrev:Hvor lang tid tok det fra det ble registrert på DPD, før det var i Oslo?

Jeg har jo også bestilt dekk fra samme leverandør den 19/5, og sendte mail til dem den 7/6 med beskjed om at hvis de ikke klarer å ha det fremme hos meg senest 15/6 ønsker jeg å avbestille hele dekket. Skal jo kjøre sørover på sykkelen den 16. Dagen etter fikk jeg mail om at varen nå ble sendt fra tyskland, og at leveringsdato var beregnet til 17/6. Ringte umiddelbart til dem med klar beskjed om at jeg tok ikke mot noe dekk etter den 15/6, men fikk da til svar at dekket sikkert var fremme førstkommende fredag eller mandag.

Er høvelig provosert, og i følge DPD var dekket i Flensburg i dag tidlig.
Sporingen min var noe unøyaktig siden transportstreiken gjorde at det ikke kunne tas inn til norge, så det lå ei stund i nordtyskland. Da streiken var over kom dekket til norge på 1 døgn. Men nå var det jo kaos hos Tollpost som DPD bruker i norge. Jeg var å henta dekket mitt, og jeg kan skrive under på at det var kaos! Jeg var inne på terminalen å kikka... Men om det er sendt nå slik at det er i "fart" så skal det nok ikke gå fryktelig lang tid... men 15. er jo kort tid, det er ikke så mye transport i løpet av helga... uansett så har du angrefrist, men du risikerer vel da å betale for returfrakt. Ta heller dekket, om enn noe sent å selg det videre eller ha det i reserve.
Vet ikke om jeg orker å bruke to dager av ferien min på å vente på et dekk, selv om jeg tenker å ta lang ferie. Skal kjøre 170 mil til Halden, og sykkelen skal ikke tilbake hit. Blir veldig upraktisk, med mindre man kan avtale å få levert dekket lengre sør i landet, slik at jeg kan bytte underveis.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Du kan jo forsøke å få endre leveringssted til en plass du kan hente det selv på tur nedover, men det kan sikkert også være en "risiko" at du passerer før dekket har kommet frem... tror nok at en plan-B kan være tingen...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Globe »

Bestill deg dekk du Vulcan, levert her i Trondheim, så skal jeg ta en prat med Vianor om skifte :thumleft ..bare et tilbud ;e

Brukeravatar
Vulcan
Innlegg: 33
Registrert: 14 apr 2010, 11:19
Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Vulcan »

Globe skrev:Bestill deg dekk du Vulcan, levert her i Trondheim, så skal jeg ta en prat med Vianor om skifte :thumleft ..bare et tilbud ;e
God ide :-) Så snart jeg ser at dekket er kommet til Oslo, kan jeg ringe og be dem sende det til deg i Trondheim heller hvis det er mulig, så stikker vi innom der. Men jeg har bare ca 1-2 mm mønsterdybde igjen midt på bakdekket, og regner med at det blir ca 130 mil å kjøre til Trondheim (ytre riksvei)...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av AJ »

Globe skrev::redface :-k .....nesten så jeg må ta turen, kun for å få med meg den :-k

...hmmmm..kan jo være så mangt, både innen sjanger, og tekstuelt innhold :-k
Ja... nå kan du lure ;e
Forblir en godt bevart hemmelighet til Treffet er i gang og låta spilles. Da vil nok alle skjønne at den er tilegnet nettopp deg, ja :knegg
Uten at det dermed er sagt at alt som uttrykkes i låta stemmer. Det har jeg nemlig ingen klokkeklar formening om :8-[
Du lurer fælt nå, tenker jeg... :8-[ :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Nå sitter jeg her og vurderer om jeg skal ta turen til Lillestrøm for å kjøpe det o-grose-mest-fantastiche liggeunderlag! Gidder jeg det da? Noen som vil være med?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av AJ »

Kunne blitt med, jeg. Men må nok gjøre en del andre ting i dag... :-|
Dessuten har jeg liggeunderlag/madrasser :-) Men lurer likevel på om jeg skal kjøpe et par som veier mindre... :-k
Får evt. bli senere i sommer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av evike »

Har en sånn ting som heter Jobb... (og det er ille nok at jeg surfer litt). Ser på regnværet og tenker på treffet, men skulle forøvrig gjerne vært med en tur til Drammen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Endelig nytt framdekk!

Legg inn av Dexter »

Siden vår alles venn Globe slet litt med å komme så tenkte vi nå likevel å gjøre plass til også på et av bildene. Her kan du lime inn et bilde av deg selv så kan du late som at du også var med :knegg :thumleft
Bilde

Hvis du lurer på hvor du står så er det bare å følge fingern til AJ :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - bilde til ære for Globe

Legg inn av Globe »

:lol :lol Her blir det å leke seg litt med Photoshop...I'll be there ;e :lol

Mange takk for bildet :=D> :thx

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - bilde til ære for Globe

Legg inn av Dexter »

I går ble det en dags-tur til Fredrikstad for å besøke Norgestreffet. Etter noen minutters planlegging dagen før avtalte jeg og merce å kjøre ilag nedover. Vi møttes på Shell Skollenborg for avreise kl. 0900 sharp!
[album]609[/album]
Her kommer merce kl. 0859 (all klaring er god klaring ;e )

Vi kjørte først til Bilrema på Lierstranda, jeg måtte kjøpe meg en skivelås - bare for sikkerhetsskyld. Billig forsikring, om enn ikke at de beste så er det nå bare ikke å trille bort sykkelen da...

Deretter kjørte vi gjennom Oslofjord-tunnelen og stoppet på en Shell ikke så lenge etter at vi kom over på E6. Dette passet bra siden det akkurat da kom en liten regnskur. Etter en kopp kaffe fortsatte vi videre. Siden ingen av oss er spesielt kjent på disse veiene var eneste holdepunkt for oss at vi skulle til Fredrikstad og vi skulle inn på vei 110. Første avkjørsel merket med vei 110 ble fulgt. Dette var tydeligvis ALT for tidlig, men vi fulgte den til vi nesten sto midt i Fredrikstad sentrum. Først da var det mulig å få øye på noe som kunne minne om merking til Norgestreffet. Merkingen var riktignok litt mangelfull, så vi kjørte litt frem og tilbake før vi endelig fant frem. Tenk å ikke få til noe så enkelt som å merke veien til treffet! Jaja, vel fremme så det meste litt tilfeldig ut, men vi fikk nå parkert og fikk betalt oss inn på dagspass.

På treffplassen var det enda en del folk som ikke hadde avsluttet festen. Vi traff også på mekkern som var i gang med frokost nummer 2, etter å ha spasert bort på Bilrema etter nytt batteri. Han hadde visst fått nådestøtet akkurat da han skulle kjøre sykkelen til oppmerket område ;e Bra Bilrema ikke er så langt unna.

Vi traff også på Fru Rogg og gizmodude. Noe senere kom også Rogg som hadde måttet foreta noe nødredning av lavvo. Det blåste nokså friskt der kan man si. AJ og BakPå kom også etterhvert og vi fikk nå utvekslet både visittkort og nødvendige høflighetsfraser :prf Siden jeg har en del familiære forpliktelser så var det bare å pakke meg hjem igjen etter en stund. merce ble igjen så returen ble heller ensom.

Alt i alt en fin dag, litt regn og en del vind på turen, men det gikk greit. rulla 36mil før jeg var hjemme igjen. Fylling viste et forbruk på 0,4 l.pr.mil. Noe høyere enn normalt, men dette skyldes nok noe høyere hastighet på E6 og vind.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Fikk forresten besøk av Gammelgutt her om dagen. Det var hyggelig.

Til alle dere som ferdes forbi her, stikk gjerne innom! PM for mobilnummer og kart/adresse.

Bilde
"Il tempo petit" på besøk hos "Lille Grønne"
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Gammelgutt »

Alzheimer light?.

Svar