startvansker
startvansker
Hei, jeg har en kawasaki ninja zx6R 96 mod, den er vanskelig å starte, må "leke" litt med gassen og chåk.. etter en del weeening kommer den,
spesielt når den er varm, tips?
mvh Jarle Jenssen
spesielt når den er varm, tips?
mvh Jarle Jenssen
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: startvansker
Hey og velkommen hit til MCsiden.no, JENSSEN
Første jeg tenker på er plugger og luftfilter... Har du sjekket disse tingene?
Har selv et Pipercross ettermarkedsfilter i min Yamaha TDM og etter å ha renset dette og oljet med den oljen somn fulgte med i 'cleanin kit'et' gikk sykker'n merkbar renere og bedre.
Tett (skittent) filter og slitte plugger er ofte årsak til startproblemer.

Første jeg tenker på er plugger og luftfilter... Har du sjekket disse tingene?
Har selv et Pipercross ettermarkedsfilter i min Yamaha TDM og etter å ha renset dette og oljet med den oljen somn fulgte med i 'cleanin kit'et' gikk sykker'n merkbar renere og bedre.
Tett (skittent) filter og slitte plugger er ofte årsak til startproblemer.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
jo takk...
Nei, jeg har ikke gjort noe som helt med den.. hvordan mener du at jeg skal "vaske" filteret?
hva annet trur du det kan være?
takk for svar
Nei, jeg har ikke gjort noe som helt med den.. hvordan mener du at jeg skal "vaske" filteret?
takk for svar
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Hei Jenssen
og velkommen hit til mcsiden.no :=D>
Flott sykkel, kjent modell. Har dessverre ikke kjenneskap til denne sykkelens evenutelle "luner", men det vet jeg det er flere her som har. SÅ tips for eventuell løsning kommer nok i svarinnlegg her til deg om ikke lenge!
Har du gjort noen undersøkelser? I og med at den varierer på om den er varm eller kald, har du forsøkt å bytte plugger? Har du sett på pluggene, hvordan ser de ut?
[img]http://img.skitch.com/20100615-ryi6jjin ... bwphpj.jpg[/img]
(Klikk på bildet for å se større versjon)
Lykke til, keep us posted!

Flott sykkel, kjent modell. Har dessverre ikke kjenneskap til denne sykkelens evenutelle "luner", men det vet jeg det er flere her som har. SÅ tips for eventuell løsning kommer nok i svarinnlegg her til deg om ikke lenge!
Har du gjort noen undersøkelser? I og med at den varierer på om den er varm eller kald, har du forsøkt å bytte plugger? Har du sett på pluggene, hvordan ser de ut?

har ikke gjort noe, men i morgen etter jobb, skal jeg kjøpe nye plugger, og "vaske"filteret på en måte:S:P heheGlobe skrev:Hei Jenssenog velkommen hit til mcsiden.no :=D>
- Globe
- Kontakt:
Greit med alt som er gjort
Eliminasjonsmetoden er en kjent metode
Vær sikker på at du har vaskbart luftfilter før du vasker det da
... om det er papirfilter, må det vel byttes
!

Vær sikker på at du har vaskbart luftfilter før du vasker det da

JENSSEN skrev:jo takk...
takk for svar

Har du gammalt filter i sykkelen kan det være lurt å bytte dette og se om det hjelper før du vurderer andre løsninger, som f.eks. å sette sykkelen på verksted for å få de til å lete etter årsaken til at den er tungstartet.
ok, sant nok, men jeg skal prøve dette i morgen, vakse filter/bytte. bytte plugger, så skal jeg si ifra ossen dette ble, håper dette hjelper, er veldig frustrerende:(
lønner det å kjøpe org filter? ikke biltema? plugger kjøper jeg på esso, eller no sånn!
lønner det å kjøpe org filter? ikke biltema? plugger kjøper jeg på esso, eller no sånn!
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Vil tro at så lenge du får riktig filter og rette plugger så er det saamme hvor du kjøper de hen...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Om luftfilteret er tett av dritt virker det jo som choke, og choke på varm motor fungerer dårlig.
ja, du sier noe der, dere får svar på dette løpet av uka:D
- Globe
- Kontakt:
Om du skulle ha behov for servicemanualen til din Kawa Ninja så gi beskjed. Jeg har, helt tilfeldigvis, en liggende på PC'n her, i pdf-format

kan du ikke sende den over til meg da? det hadde vært flott:D hadde vært konge å hatt:D
tatt den nå, takk for det:D menne jeg er en 96 mod,, passer det overrens?