får ikke gnist på pluggen

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
roy hansen
Innlegg: 2
Registrert: 13 jun 2010, 07:03
Motorsykkelen din: atv 200 cc loonsing

får ikke gnist på pluggen

Legg inn av roy hansen »

hei har en atv 200cc med cdi tenning, der er strøm inn til den boksen coilen sitter på men nesten ikke noe i andre enden har du noe forslag må jeg skifte den boksen eller kan det være får lite strømm inn . fikk dyttet den i gang får noen dager siden men så stoppet den så kjøpte jeg nytt batteri men får ikke gnist på pluggen så tror jeg må ha ny sånn boks til coilen

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: får ikke gnist på pluggen

Legg inn av Globe »

Hei roy hansen :vs og velkommen til oss på mcsiden.no :=D>

Tenningsfeil er lumske saker ja, kan være ledninger, cdi og plugg. Vi har en tråd her som har feilsøkt på det samme, les den og sjekk om du kan finne løsning der. Den saken løste seg elegant!

Hold oss oppdatert om hvordan det går, og hva som ble løsningen...for løsning finnes ;e :thumleft

Pollti

Re: får ikke gnist på pluggen

Legg inn av Pollti »

Prøv ny plugg.

roy hansen
Innlegg: 2
Registrert: 13 jun 2010, 07:03
Motorsykkelen din: atv 200 cc loonsing

Re: får ikke gnist på pluggen

Legg inn av roy hansen »

Globe skrev:Hei roy hansen :vs og velkommen til oss på mcsiden.no :=D>

Tenningsfeil er lumske saker ja, kan være ledninger, cdi og plugg. Vi har en tråd her som har feilsøkt på det samme, les den og sjekk om du kan finne løsning der. Den saken løste seg elegant!

Hold oss oppdatert om hvordan det går, og hva som ble løsningen...for løsning finnes ;e :thumleft
kjøpte meg ny plugg også men måtte gå får en annen i samme klasse nesten men siden det er strømm inn men nesten ikke ut på den siden som coilen sitter på så er det vel cdi boksen det er noe galt med dyrt det eller tro dette er en sylindret fire takter 200cc

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: får ikke gnist på pluggen

Legg inn av Erman »

Du kan teste hvor mye strøm som går inn i - og ut av - coilen med en multimeter, og sammenligne dette med det som står i manualen for din spesifikke sykkel/ATV.
Har du gnist på 3 av 4 sylindre, ville jeg sjekket klareringen på pluggen (avstanden mellom polene der pluggen går inn i sylinderen). Dessuten ville jeg ikke blandet ulike typer plugger.
Har du 4 sylindre og 2 av de tilsynelatende ikke tenner, kan det være coilen som ikke leverer strøm, eller leverer for lav spenning til at pluggen tenner (= må skiftes).
Har du ingen tenning på noen sylindre, må man se om CDIen er kaputt. Men dette kan man teste ved å låne en annens CDI og bytte på.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

dag100
Innlegg: 8
Registrert: 18 mai 2010, 11:45
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer 600-98

Re: får ikke gnist på pluggen

Legg inn av dag100 »

strøm inn i boksen men ikke ut, ergo er det boksen det er noe galt med..ikke plugger..

Svar