Du store alpakka, eller rettere sagt fetteren lama. Disse lamaene kan sees ved nedkjøringen til Flatdal i telemark.
[album]600[/album][album]599[/album]
Når jeg ser lamaer minner det om da jeg jobbet med dyr på sirkus.
Disse to neste bildene er utsikt fra veien ned mot Dalen.
[album]601[/album]
[album]602[/album]
Reiårsfossen på Ose i Bygland (Setesdal)
[album]603[/album]
Noen mennesker mener nok at jeg burde dra dit pepper`n gror, men Intruder mener visst at dette er rette plassen for meg
[album]604[/album]
Dagens tur.
[album]605[/album]
Ja da ble det langtur i dag. Startet ved halv syvtiden fra Sandvika, i Kongsberg måtte jeg bråbremse i en rundkjøring, det var en voksen kar som så på meg og kjørte rett ut foran meg og bråbremset. Etter Notodden sentrum er det flere rundkjøringer, hadde en yngre dame bak meg og jeg kjørte fra henne i akselreasjonen ut av rundkjøringene. Men like etter lå hun helt i hekken på meg. Så ved en rundkjøring, nær Heddal stavkirke, med midtrabatt inn mot rundkjøringen stoppet jeg og gikk av sykkelen og bort til bilen. Spurte damen om hun kunne være så vennlig og holde avstand, og minnet henne på tre sekunders regelen. Etterpå holdt hun seg et par hundre meter bak.
Første stopp var i Hjartdal der jeg var innom og sa hei og takk for sist. Så var det jo disse småstoppene for å ta bilder. Neste stopp var en drikke og tømmepause på Rysstad, så fotostopp ved Reiårsfossen på Ose. Rett etter Ose sentrum ligger det en gård kloss i veien på høyre side. Det stabburet der er bygget av skikkelig grovt tømmer. Tidligere var det et stabbur til på denne gården, det står på Folkemuseet på Bygdøy, Oseloftet.
På Bygland var jeg innom den tidligere postbestyreren og delte lunchen min med henne. Hun setter alltid pris på at "Klypa" kommer innom og hilser på. I år er det førti år siden vi ble kjent.
Veien hjem gikk via Evje og Nissedal til Brunkeberg. Veien langs Nisser er stedvis mindre god, så den egner seg ikke for fortkjøring. Men ved Brunkeberg er det masse svinger og bakker.
Hadde enn liten stopp i Nissedal for litt drikke og nøtter, liten stopp i Hjartdal og en lenger stopp hos Dexter. Der fikk jeg hjelp til å legge ut disse bildene og kartet, uten hjelp ingen bilder.
Veien var stengt ved Mjøndalen og trafikken gikk på andre siden av elven. Men jeg kjørte gamleveien til Gulskogen istedet. E 18 var stengt ved Kjellstad og det skiltet om gamle lierbakkene. Jeg kjørte på andre siden over Tranby så slapp jeg køen.
Vel hjemme igjen viste telleren 730 kilometer.