Medmindre det er noe galt så skal en R-motor gå 200.000 km før det er behov for overhaling.
Min klutch varte 143.000 km og kostet 1000 euro å bytte på merkeverksted.
Alt annet vedlikehold gjør du selv. Husk: Alt du trenger å komme til, det stikker ut i friluft.
Se for eksempel på bakhjulet: Du tar det av som på en bil.
Det der er ingen off-road sykkel selv om det kanskej ser slik ut. Den veier 249 kg (eller noe slikt) og er ALT for tung
til å dra ut i skogen. En grusvei er drømmen (om enn ikke med de Tourance dekkene som står på), men altså ikke terrenget.
En GS bråker. Det er mye mekanisk støy. Det er prisen å betale for å ha alt stikkende ut i friluft. Her er ingen vann-kappe som
kan dempe motorstøy. Men so what? Girkassen høes ut som en traktor (særlig dersom du kommer fra Honda!). Fra fri og ned i
første gir deg hjertestans første gangen. Det skal være slik og girkassen varer hele sykkelens liv.
At den ikke dykker når du bremser er noe du vil elske når du vent deg til det. Og din passasjer vil elske det.
På grunn av den lange fjæringsveien er den meget komfortabel å kjøre, også med mye last.
Med unntak av H-D med sine crom'ede kataloger finnes det vel neppe noen sykkel som har et så rikt utvalg av
ting og tang du kan kjøpe til den. Fra oppvarmet sete til hundrevis av vindskjermer.
Ellers ser jeg tåkelys OG tusenmetere. Den sykkelen har vært eiet av noen som bruker hjernen til å tenke med, tror jeg.
Og den har ABS men uten servo: Den klart beste kombinasjonen.
Men den trenger nye dempere. Det er nå mulig å få de orginale overhalt, men jeg kjøpte Wilbers og har aldri angret.
Faktisk, med unntak av farven, så er den der 100% lik min.
I rest my case!
[TaSK]