Hvilke signaler sender vi ut??

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av RuneMC »

Jeg har en jakke som det står "Bullfighter" i store bokstaver på ryggen.
En gang jeg hadde parkert kom en eldre kar bort til meg og spurte "- så du er en Bullfighter?"
Hvorpå jeg måtte forklare ham at det var et butikk-/klesmerke og ikke en klubb, og deretter vekslet vi noen ord om sykkelen min og han fortalte litt om sin egen kjøring i ungdommen rundt på Hurumlandet på grus/gjørme-veier før det ble asfalt og slikt...

Litt fornøyelig for meg selvfølgelig - dette med å ta feil av et klesmerke og et klubbmerke, men det viser at det er mye som går hus forbi når man ikke er aktiv motorsyklist - og nok en grunn til å ikke ha en slik generell regel.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av Mysil »

Min holdning til dette fenomenet vi har her i Haugesund er at politiet (med politikerne) er på ville veier.
Det er i første rekke politiet som har kjørt denne saken og "trumfet" gjennom hos politikerne at MC-folk er styggedom og fyfy.

TV-programmene om HA og Outlaws (Bandidos?) som gikk på NRK og TV2 i vinter har blitt brukt for å vise de lokale politikerne hvor farlig det er med disse MC-gjengene. Det virker på meg som om politikerne har slukt all informasjon rått og latt politiet få viljen sin her i byen.

Det er heldigvis massiv motstand mot "anbefalingen" fra bystyret blant lokalbefolkningen, ikke bare i MC-miljøene, men også blant menigmann.
Dessverre er det sånn at de lokale utestedene med overveiende sannsynlighet kommer til å bli straffet ved å miste skjenkebevillingen i neste konsesjonsrunde om de ikke stenger ute MC-folket.
Men, som det er kommentert flere steder, så er det vel så mye bråk og problemer med fotballfans i fotballdrakter. Skal man da forby disse og?
Det er dessverre slik at enkelte grupper tydeligvis fortsatt blir diskriminert pga uvitenhet i Norge idag...

Og eg har heller ikke løsningen for hvordan folket skal lære oss å kjenne...

Pollti

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av Pollti »

Jeg er langt på vei enig med Dexter, men jeg tror at vi må se litt anderledes på dette. Det er dypt forankret i den norske folkesjelen en sterk tro på at Staten vet vår eget beste enn det vi gjør selv. Og når hva som oppfattes av mange som maktpersoner utpeker en gruppe mennesker i sammfunnet som ikke troverdige så vil mange henge seg på dette og bifalle det. Jeg kommer garantert til å få hysterisk latteranfall ved synet av feks Deaf Riders og Holy Riders bli nektet adgang på en kafe :knegg
Jeg er litt enig i at MC folket til dels uniformerer seg men det gjør andre og når de praktiserer hobbien sin. Seilere,camping folket og Amcar folket uniformerer seg de også. Så hvor skal en dra grensen ? Forresten så er jeg mot Data Lagrings Direktivet også. Jeg liker dårlig slike holdninger om at en blir "dømt" på denne måten. Storebror ser deg samfunnet er her for lengst.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av jhn »

Det kunne kanskje være en ide å forby spesifike symboler?

Gammelgutt

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg får få meg skinnvest med MA-merket på, da blir jeg vel nektet adgang fordi det er lite å tjene på en avholdsmann?. :lol

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av Globe »

Mottok 2 merker i dag, samt visittkort for mcsiden.no. :thx
De skal medbringes på neste tur og leveres ut :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Mottok 2 merker i dag, samt visittkort for mcsiden.no. :thx
De skal medbringes på neste tur og leveres ut :thumleft
Bra!
Delte ut et par visittkort i dag jeg også :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hvilke signaler sender vi ut??

Legg inn av rogg »

Vest med klubbnavn...uniform :scratch

Tja.... uniform..politi...flyvere....NSB... :-k de her da uniform..med navn på klubben ...eee... firmanavnet på... Nei dette blir å dra den for langt...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar