Norgestreffet 2010

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Norgestreffet 2010

Legg inn av AJ »

NAF MC Trondheim fikk prisen for flest klubbdeltakere. Gizmodude og cbrdama er to av dem :prf

Her fra teltet hvor premieutdeling foregikk; mye skråling og god stemning :-)
Norgesstreff 2010 premieutdeling.jpg
Seinere på kvelden snakket vi litt spøkefullt om å registrere oss som medlemmer av MCsiden.no neste gang og se om vi kan dra i land seieren på Norgestreffet 2011 i Steinkjer... :-)
Kunne vært morsomt, det :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

Jeg var en tur og tok ned teltet i går ettermiddag.
Jordet krydde nå av måker og rumenere som sloss om restene etter treffet.
Naboenen synes nok det ville vært bedre om treffarrangør rydda opp
- det så IKKE bra ut. :[-( Helt utrolig hvor mye en flokk måker får dratt utover.
Mye hadde vært løst med skikkelige containere vil jeg tro. Rumenerne plukka flasker/bokser og gjensatte telt levde nok utrygt ;e
Lokalpressa har nok en artikkel i dag (ikke på nett) og bare postitive vibber :thumleft så det virker som dette ihvertfall fremstår positivt i publikums øyne :D
Vi trengte litt positiv MC-omtale heromkring nå. Har vært mer enn nok 1%-kritikk hele våren,
og det får all MC-aktivitet til å fremstå i et dårlig lys.
Alt i alt et trivelig treff synes jeg :D hyggelig å treffe "gamle" kjente fra forumet igjen.
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Selv om det var ting som kunne vært langt bedre endte det vel med at mange (de fleste, kanskje...?) opplevde Norgestreffet som positivt, også blant lokalbefolkningen.
Og det er bra!

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Det var helt klart mye å kritisere Fredrikstad mc for, når det gjelder treffet. Både når det gjelder søppelhantering, toalett, dusjer og ikke minst vannposter. For å ikke snakke om innmeldingen som var et totalt kaos.
Men for oss som var der på treffet og gjør det vi bestandig gjør på treff, hadde det veldig hyggelig. Traff mange venner som det er lenge siden jeg har snakket med. Enkelte faktisk to år.
Fruen og ego, hadde en kjempeflott helg, trods det litt dårlige været.
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

AJ skrev:NAF MC Trondheim fikk prise for flest klubbdeltakere. Gizmodude og cbrdama er to av dem :prf

Her fra teltet hvor premieutdeling foregikk; mye skråling og god stemning :-)
Norgesstreff 2010 premieutdeling.jpg
Seinere på kvelden snakket vi litt spøkefullt om å registrere oss som medlemmer av MCsiden.no neste gang og se om vi kan dra i land seieren på Norgestreffet 2011 i Steinkjer... :-)
Kunne vært morsomt, det :knegg
Er neste Norgestreff i Steinkjer??...det er jo nesten i nabolaget mitt det :bananas :bananas

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Norgestreffet 2011 - http://nmcu.org/norgestreff-i-2011-til-steinkjer" onclick="window.open(this.href);return false; (10.-13. juni 2011)

Jeg har allerede satt det i kalenderen, så gjenstår det å se om jeg kommer meg dit da, men det er planen
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Nå har vi også kommet hjem (tok en tur innom Sverige også) og må si at det var et kjempetreff men det var ikke arrangørene som var grunnen til det.

Takket være flotte mc'ister rundt om fra Norge, ble det kjempegreier og vil takke alle de som vi møtte....

Og "Koffer itj mc" klarer nok det som de ikke i Fredrikstad klarte, nemlig å gjennomføre et skikkelig Norgestreff :punch
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
OleB

Legg inn av OleB »

Nå har jammen lokalpressa fått med seg at ikke alt var helt på plass hos Fr.stad MCC :=D>
men så har det jammen vært mye pepper å få på kommentarsidene på nett-artikkelen også

Arrangøren tar i dagens avis "betinget selvkritikk" som jeg forstår det ;e har vel ikke lyst til å legge seg helt på rygg

FBs artikkel:
http://www.f-b.no/nyheter/fikk-liten-ti ... -1.5403429

Tidligere sak med kommentarer:
http://www.f-b.no/nyheter/lagde-fest-fo ... -1.5396236

Det jeg synes er underlig er at det virker som det er helt tilfeldig hva som blir gjort hos arragør av div Norgestreff. Jeg ville forventet at NMCU hadde en slags manual for hva som måtte være på plass ved et slikt treff - dette treffet skjer jo en gang i året, og det kan da ikke være så grådig vanskelig å ta vare på gode og dårlige erfaringer for å unngå ihvertfall de grove feilene.

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

Da har jeg lagt ut en kort artikkel i http://www.bikeport.no/article.php?id=2670&p= der jeg henviser til artiklene i Fredrikstad bladet.

De sier egentlig det meste (kommentarene) og da "trenger" jeg vel ikke å nevne noe annet enn at det startet dårlig og avsluttet ikke bedre akkurat...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Skal bli interessant å lese om Norgestreffet i NMCU's MC-Bladet. Regner med at det kommer en artikkel i neste nummer...

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

NMCU er nok litt rundere i kantene når de omtaler treffet vil jeg tro :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

cbrdama skrev:NMCU er nok litt rundere i kantene når de omtaler treffet vil jeg tro :-k
Du har nok rett i det, ja.
Men det blir nok sagt mye innenfor 'fire vegger' som gjør at det blir lenge til neste gang Norgestreffet legges til Fredrikstad...

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

"Koffer itj mc" trenger ikke å gjøre det så veldig mye bedre for å lykkes med et bedre treff :knegg

Brukeravatar
OleB

Legg inn av OleB »

AJ skrev:
cbrdama skrev:NMCU er nok litt rundere i kantene når de omtaler treffet vil jeg tro :-k
Du har nok rett i det, ja.
Men det blir nok sagt mye innenfor 'fire vegger' som gjør at det blir lenge til neste gang Norgestreffet legges til Fredrikstad...
Tar jeg ikke feil hadde NMCU ingen til å arrangere årets treff og Fredrikstad MCC fikk en forespørsel. Nå er ikke det noen unnskyldning for å gjøre slett jobb, men jeg synes det er rart at ikke NMCU har en form for "overvåkning" her. Det arrangeres tilsvarende treff hvert år - med vekslende hell har jeg hørt - og som jeg forstår det er dette "NMCU-treffet". Allikevel virker NMCU totalt fraværende når årets arrangement foregår. Hadde venta meg mye mer profilering og ikke minst tilstedeværelse av NMCU som organisasjon.
Når NMCU setter merket sitt på et treff burde det jo også innebære et visst ansvar for å etterse at det mest nødvendige var på plass.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Wenche Jordfald og Morten Hansen fra NMCU fra på plass på lørdag i hvert fall og fikk nok med seg en del av det som foregikk og hva mange treffdeltakere syntes om forholdene...

Uansett så er årets Norgestreff avviklet og det er kommet mye kritikk mot arrangørene og er man villig til å møte kritikken og lære av den så kan ting bli så mye bedre senere.
Jeg liker meg godt i Fredrikstad-området og sånn sett kommer jeg gjerne tilbake på MC-treff her senere :thumleft

Svar