GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Re: Globes Logg: Søken etter ny MC...BMW 1150GS er i søkelys

Legg inn av OleB »

Globe skrev:...takker for innspill...og jeg liker fargen veldig godt! Den er jo faktisk litt skinnende blank ;e

Tror denne har kommet inn i en favorittkategori hos meg nå..... :-k
Må si meg enig med Globe
Og grunnen er det som flere er inne på over her - dette er funksjon først og fremst.
Ikke et vondt ord om "crome-gjengen", men for meg er det hva som funker som er 1.kriterie. Stygg eller ikke kommer litt an på hva man ser - brukervennlighet (om det kan kalles det) kommer ikke av seg selv, men utvikles oftest av (industri-)designere.
Prinsippet her vil jeg tro er å fjerne alt som ikke nødvendigvis behøver å være der - spør du meg er sånt direkte vakkert :=D>
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Bilde

Takk for støtten OleB, trengte den etter at Godtvoksen har trødd en skjermlue fra Felleskjøpet godt nedover huet på meg her! ;e

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

Globe skrev:Bilde

Takk for støtten OleB, trengte den etter at Godtvoksen har trødd en skjermlue fra Felleskjøpet godt nedover huet på meg her! ;e
hæ hæ :rofl:
dette minner litt om visa til Vidar Sandbeck ;e - "min er best..." osv
[video]http://www.youtube.com/watch?v=9NUVxIceW5g[/video]
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

tagesk skrev:
jhn skrev:Har GS veldig dårlig lys eller har GS eiere dårlig syn eller e det en "image"ting?
Tror ikke GSen med sine to lyskastere med H3 har dårligere lys enn andre.
I det minste: Jeg har også Honda Transalp og den med sin ene H4 er mye dårligere enn GSen.
Særlig fordi med en H4 slukker jo nærlyset når fjernlyset tenner.
Med to H3 er begge tent.

Jeg tror heller det kommer av at kjøper du en GS da gjør du det fordi du tror på teorien
om at Form follows Function. Det vil si, hvordan noe ser ut skal avgjøres av hva det skal
brukes til. Funksjon fremfor uteseende, kan du si.
Om du er opptatt av utseende, hvordan skal du få plassert ekstralys på et smykke som en Ducati 1098S?
Det er umulig.

[TaSK]
Æ e også mest opptatt av funksjonaliteten til sykkelen.Det e vel få,kanskje ingen som kjøper
en V-strom,Varadero,KTM,Transalp o.s.v som kan sies og være i samme segment som GS
pga designen.Det e få enkelt modeller som har solgt mere enn GS og veldig mange av dem
e utsyrt som om de skal på jordomseiling men egentlig skal de bare på butikken.
Mange forlater aldri bykjernen
Av alle reise enduroene æ møte så e kanskje så mye som opp i mot halvparten en GS
og de fleste har ettermontert ekstralys mens det e sjelden man ser det på de andre
modellene.Æ trur det e vel så mye image som funksjonalitet i mange tilfeller

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: Søken etter ny MC...Nå er det TDM som vurde

Legg inn av Globe »

BMW skal besiktiges i Oslo i løpet av neste uke. HAr nå hatt dialog med eieren av denne:

[img]http://img.skitch.com/20100624-xab13tus ... i6fy1q.jpg[/img]

Har ikke sjekket om denne har skiftet TPS (Throttle Position Sensor), noe AJ påpekte som viktig for modellene opp til 2006.

1 eier, brukt merkeverksted til service og lav KM....men den befinner seg laaaangt unna. Vanskelig å komme til eier, se sykkelen og så snu for å ta flyet hjem om den ikke skulle være som forventet :-k

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Det der va jo en virkelig pen sykkel,og lav kmstand :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ja, "hørtes ut" på eieren som om den er pent behandlet, den er komplett med vesker og ryggpute på toppkofferten...den er innenfor budsjettet... :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:BMW skal besiktiges i Oslo i løpet av neste uke. HAr nå hatt dialog med eieren av denne:

[img]http://img.skitch.com/20100624-xab13tus ... i6fy1q.jpg[/img]

Har ikke sjekket om denne har skiftet TPS (Throttle Position Sensor), noe AJ påpekte som viktig for modellene opp til 2006.

1 eier, brukt merkeverksted til service og lav KM....men den befinner seg laaaangt unna. Vanskelig å komme til eier, se sykkelen og så snu for å ta flyet hjem om den ikke skulle være som forventet :-k
Eieren av denne skal ha fått brev om TPS'en slik jeg også gjorde. Men for 2006 modellene ble dette senere korrigert fordi det viste seg at denne årsmodellen hadde den nye oppdaterte TPS'en.
Det er mulig dette også gjelder 2005 modellen. Men for å være på den sikre siden kan det være lurt å kontakte Yamahaimportøren.

Ellers ser dette ut til å være en meget pen og velholdt sykkel med god bagasjeplass :thumleft
Lav km. er heller ingen ulempe... :P

Egentlig burde du se å få prøvekjørt en TDM så snart som mulig sånn at du vet mer om dette er en aktuell sykkel for deg eller ikke :janikk
Skulle det være det så er det bare å satse på denne sorte skjønnheten ;-);)

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=23057628 R1150GS, 43500km, 2001 modell, Prisantydn 85 000,- må vel sies å være en rimelig pris...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Da har jeg noen dager med hektisk reisevirksomhet foran meg. Torsdag skal min Suzuki få ny eier, og jeg sitter igjen med fire hete kandidater p.t. Blir nok mange prosesser i underbevisstheten frem til da :-k

Jeg satt med såpass mange alternativer at jeg har gjort en totalvurdering og har da disse 4 favorittene.....så langt :scratch

[img]http://img.skitch.com/20100625-pfeg82id ... maxru3.jpg[/img][img]http://img.skitch.com/20100625-mjgjmsu7 ... tgxwd9.jpg[/img]
[img]http://img.skitch.com/20100625-exgj9jpy ... 5bwu2q.jpg[/img][img]http://img.skitch.com/20100625-83eay5ga ... 6r4j78.jpg[/img]

Har finn.no/mc som "startside" for tiden, oppdaterer meg jevnlig på nye objekter inn og bevegelser innenfor de som jeg allerede har sett på. Spennende tider....prosessen er halve moroa ;-)

Innser at det er vesensforskjeller innenfor disse 4 utvalgte både hva gjlder utstyr, kjøreegenskaper og til dels bruksområder (landevei, bykjøring, småkjøring, o.l.) men med noe begrenset egenerfaring blir det en hjerne/hjerte/øyne/lommebok-vurdering kombinert med ren nysgjerrighet som nok til syvende og sist gjør at valget faller på..... :notlistening ......to be continued... ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg: Jakt på ny MC-står nå igjen med 4 kandidate

Legg inn av AJ »

Fire flotte kandidater dette som egner seg godt til turer med bagasje og passasjer :thumleft

Blir spennende å se hva du ender opp med til slutt ;-);)
Du har vel neppe tenkt å være uten MC det meste av sommer'n så vi regner med at du tar et valg rimelig snart, kanskje allerede innen neste helg?

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Innen 14 dager skal jeg sitte på ny MC! :thumleft. Er reiseklar for kjøp og henting fra og med neste helg!

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Av disse, lurer jeg på om jeg hadde gått for VRF'en, eventuelt BMW'en.

Har ikke prøvd noen av disse syklene, men tror VRF'en og BMW'en hadde falt mitt hjerte nærmest.

Med BMW'en blir du GARANTERT sett! ;-)

Lykke til med både salg og kjøp, uansett hva det blir til.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Onsløv skrev:Lykke til med både salg og kjøp, uansett hva det blir til.
Takker! Artig prosess, men litt vanskelig å bevare roen!! :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kan vel neppe forvente annet enn at jeg anbefaler enn den sykker'n som er morsomst å kjøre i dette selskapet, nemlig TDM'en :P
Fin for to på tur og kjempemorsom som 'streetfighter' :jada:

Svar