Toppene er ikke så ofte man er innpå, hvert 24.000 om man følger serviceboka.tagesk skrev:Du fortjener en BMW GS.Onsløv skrev:Er ikke ferdig å demontere, må av med oljekjøler, gasswire og clutchwire før jeg kommer til toppdekselet tror jeg...
Der trenger du å ta av NULL for å komme til toppene. Og NULL for å skifte olje. Og filter. Og NULL for å skifte plugger.
Ett deksel (fire skruer) for å skifte dynamorem (hver 30.000 km). Klosser skiftes uten å ta av kalipperen.
Enkel-svinge gjør at bakdekket kan skiftes uten å demontere noe.
Motto: Intet kjede å smøre gir mer tid til å kjøre![]()
En av de aller beste MC-ferier vi har hatt var med en XJ900 vi leide i Sandefjord for noe slikt som ti år siden.
Kjørte sørnorge på kryss og tvers. Strålende sol.
[TaSK]
Skifte olje og filter bør gå relativt greit

Tennplugger kan nok bli litt tricky uten å ta av kåpa, kanskje.
Klossene bak skiftes uten å ta av kaliperen.
Klossene foran må jeg ha av kaliperen, men det er to skruer og ganske overkommelig.
Bakdekket tas nok av like enkelt som et bildekk.
Dynamoen fjernes med to skruer. (etter demontering av kåper)
Men at man må demontere så mye for å komme til batteriet, irriterte meg. Der kunne de hatt det under setet eller lignende.
Om MC'en dere leide var relativt ny, så kan det kanskje være min, da den kommer fra sandefjordstraktene

Riktignok fyller den "bare" 9 år i år.
Men ja, det blir nok en BMW eller Moto Guzzi neste gang...
