Da har jeg hatt en ny lunchtur til Setesdalen, startet hjemmefra kl 0700. Eg fekk eit himla veir yvi heia milla Kongsberg og Nutødden, det regnet heilt til Flatdal rett fyri Seljord. Men så klarnet det opp og det ble sol bare sol videre. Fyllte bensin og tømte "tanken", fant fram tørre hansker og skiftet til neoprensokker(padlesokker), de gamle støvlene fra Bullfighter lekker også som en sil. Senere på dagen fikk jeg telefon fra Hansons skinn på Nordby om at det sto et par nye støvler og venter på meg, Lindstrands har godtatt reklamasjonen på de gamle.
Denne gangen tok jeg av på Brunkeberg og kjørte om Nissedal på veien til Setesdal. Spiste litt peanøtter og drakk litt i Nissedal sentrum. Rett syd for Nissedal var noe rart som krøp over veien midt i kjørefeltet, jeg ble sittende og glo på dette rare, det var en frosk. Men plutselig ble den padde.......flat. Det stemmer visst det som sies, at dersom en låser blikket på det en skal unngå, så kjører en rett på det. Klarte ikke å svinge unna. Tok av fra hovedveien ved Froland (trur eg) og tok en liten svingete morsom vei nesten uten trafikk.
Var på Bygland ved ettiden og spiste en bedre lunch med gamle posbestyrerinnen, grillet entrecot med hjemmelaget kålsalat.
Bygland kirke.
[album]631[/album]
Gamle skogskolen der jeg var elev for 40 år siden.
[album]632[/album][album]633[/album]
Stabburet på Ose, som jeg skrev om etter forrige turen.
[album]634[/album]
Dalen Hotell.
[album]635[/album]
Hjemveien gikk over Dalen i Telemark, men før jeg kjørte opp på fjellet stoppet jeg og tok på fleecegenser og regndress, det blåste ganske friskt og kjentes litt kalt. Rett etter Morgedal oppdaget jeg plutselig en "buskmann" i grøften, pokker hadde 95 på meteret, 86 i reell hastighet. Da blir det vel en liten bot tenkte jeg, men så ingen stoppost. I 70 sonen mellom Notodden og Sagrenda rett før Elgsjøen cafè var det jammen en "buskmann" til og nå lå jeg over 80, trodde det var åttisone. Men så ingen stoppost nå heller. Dexter fortalte etterpå at de ofte gjemmer stopposten og at de bare er ute etter "vertsingene" og ikke de som kjører rolig litt over fartsgrensene.
Var som dere sikker forstår, innom Dexter og fikk hjelp til å legge ut disse bildene, det er fortsatt for vanskelig for en slik gammel pc-analfabet som meg. Dexter og Nasseline var like blide som sist, de var visst lettet over at det ikke var noen "vitner" som ringte på?.
Var hjemme igjen kl 2330. 720 km ble det på denne turen.
Il Tempo rundet 36000 km på turen.
2008;........26000 km
2009;........32000 km
2010;........14000 km