Etter at jeg hadde en samtale med en Buell-eier på Super Rally (Ref. annen tråd) ble jeg litt nysgjerrig på disse syklene. Vanlige Harleyer er ikke helt min stil, men Buellen er det ikke så rent lite racing preg over. Ihvertfall ser det slik ut. Men er det noen her på forumet som har kjørt noe slik, og vet hvordan dette går og oppfører seg i forhold til f.eks en japansk R-sykkel? Og hvordan er det med priser og driftsikkerhet?
Jeg satt på Buellen og startet den, og det ristet og duret bra i den. Men en turteller hvor rødmerket begynner på 6000, er ikke helt slik jeg er vant til, og sier vel en del om karakteren på motoren. Men hvis kjøreegenskapene er bra, går den sikkert fort nok, og man kan ha det moro likevel.
En del fiffige detaljer, som f.eks bremseskiva foran.
Buell - noen som har prøvd?
- B. Sveigdalen
- Innlegg: 85
- Registrert: 18 okt 2005, 19:50
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Hundorp
- Kontakt:
Buell - noen som har prøvd?
GSX-R 750
Har ikke kjørt desverre, men vurderte lenge en XB9R (tror jeg den heter) som er en utgave av den på bilde, men med kåpe. Leste en god del tester i den forbindelse. Det den gjennomgående fikk kritikk for var motoren. Masse dreiemoment, men du kommer fort opp på rødstreken, hvilket er frustrerende når svingene kommer som på en snor. Andre V-tvinner har samme dreiemoment, men også mye å gi på topp (aprilia og ducati f.eks). En innovativ artig sykkel er det, med oljetank i svingarmen og bensintank i rammen. I tillegg nærmest vedlikeholdsfri. Hydrauliske ventilløftere og drivrem med livstidsgaranti (fom 2006).
Hvis du er så heldig å få prøvekjørt hadde det vært artig å høre hva du synes.
Hvis du er så heldig å få prøvekjørt hadde det vært artig å høre hva du synes.
-
- Innlegg: 379
- Registrert: 14 jun 2004, 23:17
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Kristiansand
Men har du sjekka testene våres da? VI har nemlig testa begge to *GRØSS*, he he:
BUELL X1 Lightning
BUELL XB9R Firebolt
BUELL X1 Lightning
BUELL XB9R Firebolt
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
- B. Sveigdalen
- Innlegg: 85
- Registrert: 18 okt 2005, 19:50
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Hundorp
- Kontakt:
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Bosted: Kristiansand
Som Indian skriver... den er like "pen"
:
Vet ikke hva dere synes, men Buell er sikker sinnsyk gøy å kjøre, men ser ikke ut! Jeg for min del vil helst sitte på en sykkel som er estetisk fin...
... men ikke alle har samme smak, jeg er helt klar over det!
Så her må vi nok si som de gamle romerne: Over smak kan man IKKE krangle ...
Nyt det fine være folkens!!
Dortmunder

Vet ikke hva dere synes, men Buell er sikker sinnsyk gøy å kjøre, men ser ikke ut! Jeg for min del vil helst sitte på en sykkel som er estetisk fin...
... men ikke alle har samme smak, jeg er helt klar over det!

Så her må vi nok si som de gamle romerne: Over smak kan man IKKE krangle ...
Nyt det fine være folkens!!
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
Frem til dags dato har jeg holdt meg til Hondas CBR og Suzuki's strålende GSX-R, men må si jeg er utrolig nysgjerrig når det gjelder Buell'n.
Feit sykkel med en enormt herlig lyd.
Har dessverre ikke hatt den glede av å prøvekjøre den selv, men det er vel kanskje et must
.
Det eneste jeg savner på Bull'n er en tanke mere hk, men hva vet vel jeg, kansje den kommer med 150 hk også?
Kunne jeg fått en Buell Lightning XB9S med like lite vedlikehold som en japansk sykkel og med rundt samme hesteantall ville jeg nok gått for den
.
"Indian" come on, get a grip.....
:
Feit sykkel med en enormt herlig lyd.
Har dessverre ikke hatt den glede av å prøvekjøre den selv, men det er vel kanskje et must

Det eneste jeg savner på Bull'n er en tanke mere hk, men hva vet vel jeg, kansje den kommer med 150 hk også?
Kunne jeg fått en Buell Lightning XB9S med like lite vedlikehold som en japansk sykkel og med rundt samme hesteantall ville jeg nok gått for den
"Indian" come on, get a grip.....

-
- Innlegg: 379
- Registrert: 14 jun 2004, 23:17
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Bosted: Kristiansand
Den X1 Lightningen som vi prøvekjørte var fabrikks trimmet. Tro meg, det var nok krefter i den.
Bremsene: HJÆÆÆÆLP! :shock: De er de beste jeg har prøvd...
:
Og Indian: Nei, den er ikke på langt nær så fin som Buellen. Har jo ikke engang felgmonterte bremseskiver. Men det er vel kanskje øyet som ser
Bremsene: HJÆÆÆÆLP! :shock: De er de beste jeg har prøvd...

Og Indian: Nei, den er ikke på langt nær så fin som Buellen. Har jo ikke engang felgmonterte bremseskiver. Men det er vel kanskje øyet som ser
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60