
AJ Arena...
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Kjørte Aprilia Bravo (?) 850 idag med automat og trykknapp gearing. Jeg gikk på trynet før jeg kom til sykkelstia. Ikke no clutch håndtak og fører med lav IQ for ny haitekk gikk dårlig i sammen. 

Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Aprilia Mana 850 kanskje?Pollti skrev:Kjørte Aprilia Bravo (?) 850 idag med automat og trykknapp gearing. Jeg gikk på trynet før jeg kom til sykkelstia. Ikke no clutch håndtak og fører med lav IQ for ny haitekk gikk dårlig i sammen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
RuneMC skrev:Aprilia Mana 850 kanskje?Pollti skrev:Kjørte Aprilia Bravo (?) 850 idag med automat og trykknapp gearing. Jeg gikk på trynet før jeg kom til sykkelstia. Ikke no clutch håndtak og fører med lav IQ for ny haitekk gikk dårlig i sammen.
Nyydelig sykkel det der...

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Som allerede nevnt står det mer italiensk på prøveprogrammet mitt. Moto Guzzi 1200 Sport er neste og det blir vel omtrent som dette
:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=KJhuw_qlI_U[/video]
Og så må jo Benelli T-Rek 899 eller 1130 også prøves en gang i løpet av sommeren
[video]http://www.youtube.com/watch?v=CwH-5LyANYE[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=KJhuw_qlI_U[/video]
Og så må jo Benelli T-Rek 899 eller 1130 også prøves en gang i løpet av sommeren

[video]http://www.youtube.com/watch?v=CwH-5LyANYE[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Jeg trodde HG skulle lære å kjøre av deg, ikke omvendt?.Pollti skrev:Kjørte Aprilia Bravo (?) 850 idag med automat og trykknapp gearing. Jeg gikk på trynet før jeg kom til sykkelstia. Ikke no clutch håndtak og fører med lav IQ for ny haitekk gikk dårlig i sammen.

- Bubbu
- Innlegg: 898
- Registrert: 20 mar 2010, 20:35
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
- Bosted: Trondheim
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
TDM er en fin sykkel, liker sittestillingen så om det blir TDM eller ikke får tiden vise. Men det blir helt sikkert noe i den stilen.AJ skrev:He-he...Bubbu skrev:Skal du selge ? Hvor mye skal du ha? Kommer å ser på den jeg![]()
Vel, jeg skal ikke si at den ikke er til salgs.
Meeen... ikke riktig enda, hadde jeg tenkt...![]()
Må i alle fall prøve Moto Guzzi'en først.
Selger'n skulle visst lage et "meget godt tilbud" hvis det viser seg at jeg kommer til å like den.
Prøvekjøring skulle visst la seg ordne innen en uke eller to.
Det gleder jeg meg til
Ser ellers ut til at du og TDM kler hverandre godt![]()
Ps se avtar blidet.

(The Beast )
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Frode har en Benelli 1130 til salgs. Designet er bare til å en viss kroppsdel til å gå i stram givakt når en ser den. 160 kg og 174 hk er bare rått. Også har den vanlig clutch 

Sist redigert av Pollti den 07 jul 2010, 07:07, redigert 1 gang totalt.
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
RuneMC skrev:Aprilia Mana 850 kanskje?
En sånn en var det . Savnet clutch håndtaket jeg og dette trykknapp greiene tror jeg en trenger en tilvenningsperiode på. Grei nok å kjøre med kassa i automat mode. Dette er ikke en sykkel jeg vil vurdere å kjøpe i det hele tatt pga gearskifte opplegget.
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Ingen kroppssdel i giv akt her pga. Benelli, så en på Vindfjelltun i går. Og når en vet hvilken importør det er så mister i allefall jeg lysten på noe slikt.Pollti skrev:Frode har en Benelli 1130 til salgs. Designet er bare til å en viss kroppsdel til å gå i stram givakt når en ser den. 160 kg og 174 hk er bare rått. Også har den vanlig clutch

- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Eftersom de lages her i landet er det ingen importør å mislike.Gammelgutt skrev: Ingen kroppssdel i giv akt her pga. Benelli, ....
Men hva er det Benelli som man skal like så intenst?
Her i landet kan man enkelt få tak i deler.
Det er til og med en forhandler her i byen (Pisa).
Men mange tusen kilometer borte - ønsker man virkelig å være én av de fem personene som skal finansiere et norsk delelager?
Hvor stort blir det delelageret?
Made in Italy: Kjøp Ducati eller Moto Guzzi (du får Italiensk "kvalitet" med på kjøpet)
Design: Kjøp Ducati.
200 HK: Kjøp Ducati
1000 km på én dag: Kjøp Moto Guzzi.
Har jeg glemt noe?
Nei, AJ, vi venter med spenning på rapporten fra Moto Guzzi.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Kommer en grundig omtale så snart den er klar for prøvekjøring. Akkurat nå venter demo-modellen på en del til bakbremsene...tagesk skrev: Nei, AJ, vi venter med spenning på rapporten fra Moto Guzzi.
[TaSK]

Hvorfor, vil kan sikkert spørre?
Jo, selger opplyste at det kom en italiensk Moto Guzzi'ist innom Motorport i Oslo som måtte ha hjelp til å fikse bakbremsen Guzzi'en sin. Delen var (selvfølgelig...?) ikke på lager, men for å yte god service overfor den langveisfarende skrudde man likeså godt av den aktuelle delen på demo-modellen, som altså fortsatt står der uten vital bakbremsekomponent...

Nåvel... Skulle visst dukke opp til uka, denne delen. Så da kan det fort bli testkjøring neste uke.
Meeen... det er snakk om en italiensk sykkel med dertilhørende deletilgangsbehov i dette tilfellet og vi aner hvordan en slik situasjon kan utarte... Så ingenting er gitt hva gjelder tidspunkt for prøvekjøringen

Men jeg gleder meg vilt og begrenset uhemmet til den er klar for en svingom på svingete Romeriksveier og 100++ km/t sonen på E-6'en



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Bosted: Oslo, Dal/Brenna
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Synes dette sier mye om servicevilligheten til Motoport Oslo.AJ skrev:Jo, selger opplyste at det kom en italiensk Moto Guzzi'ist innom Motorport i Oslo som måtte ha hjelp til å fikse bakbremsen Guzzi'en sin. Delen var (selvfølgelig...?) ikke på lager, men for å yte god service overfor den langveisfarende skrudde man likeså godt av den aktuelle delen på demo-modellen, som altså fortsatt står der uten vital bakbremsekomponent...![]()
Nåvel... Skulle visst dukke opp til uka, denne delen. Så da kan det fort bli testkjøring neste uke.

Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Ikkeno' å si på servicen og for øvrig måten jeg selv ble mottatt på da jeg kom for å prøvekjøre. Mitt første møte med Motorport og absolutt en positiv opplevelseBaron von Waffel skrev: Synes dette sier mye om servicevilligheten til Motoport Oslo.

Men det jeg er en smule skeptisk til er deleleveringen til disse flotte italienske MC'ene, Moto Guzzi innbefattet...

Når Motorport sier "innen en uke" behøver ikke det bety nettopp det, men heller hva italienerne finner for godt og ikke på servicevennligheten hos Motorport...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Prøvekjørt Aprilia Shiver...
Var i Sverige på Harriethandel i dag og spiste middag på vertshuset rett ved rundkjøringen til Thonkjøpesenteret.
Da vi skulle dra fra stedet rygget jeg ut fra parkert posisjon slik jeg pleier; et bein i bakken mens jeg triller bakover og legger over klar til kjøre.
Plutselig opplever jeg at beinet sklier i en vannpytt hvor det ligger noe plast som gjør at fotet ikke får feste og sykker'n får mer helningsvinkel enn godt er og kommer over punktet hvor det lar seg gjøre å holde den igjen.
Men heldigvis! sto kona - Bakpå - rett ved på samme side og tok tak i styret og setet og bidro sterkt til at vi greide å få sykker'n på rett kjøl igjen :-)å
Men du verden! det var nære unna, som vi spøkefullt sier her jeg kommer fra, at sykker'n havnet i bakken.
Heldigvis!
gjorde den ikke det!
Så være forsiktige, folkens! Kikk en ekstra gang over skuldrene når dere rygger ut fra parkering.
Jeg tenkte ikke at vannpytten - se pil på bildet - bak oss kunne innebære noen risiko, men det var den altså i dette tilfellet...
Da vi skulle dra fra stedet rygget jeg ut fra parkert posisjon slik jeg pleier; et bein i bakken mens jeg triller bakover og legger over klar til kjøre.
Plutselig opplever jeg at beinet sklier i en vannpytt hvor det ligger noe plast som gjør at fotet ikke får feste og sykker'n får mer helningsvinkel enn godt er og kommer over punktet hvor det lar seg gjøre å holde den igjen.
Men heldigvis! sto kona - Bakpå - rett ved på samme side og tok tak i styret og setet og bidro sterkt til at vi greide å få sykker'n på rett kjøl igjen :-)å
Men du verden! det var nære unna, som vi spøkefullt sier her jeg kommer fra, at sykker'n havnet i bakken.
Heldigvis!

Så være forsiktige, folkens! Kikk en ekstra gang over skuldrene når dere rygger ut fra parkering.
Jeg tenkte ikke at vannpytten - se pil på bildet - bak oss kunne innebære noen risiko, men det var den altså i dette tilfellet...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Nesten-velt i Sverige!!
Tenker bakpå får litt ekstra fredagskos i kveld
Regner med at blodpumpa slo litt ekstra når du kjente at punktet "of no return" ble passert
Klapp på skuldra til bakpå...klapp på skuldra

Regner med at blodpumpa slo litt ekstra når du kjente at punktet "of no return" ble passert

Klapp på skuldra til bakpå...klapp på skuldra
