MC-ulykker

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Re: MC-ulykker

Legg inn av OleB »

-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

frankh
Motorsykkelen din: Blablabla

Legg inn av frankh »

Det er ikke så lett å se om det er noen vikepliktskilt på det bildet. Kan det være det ene tilfellet hvor bilisten faktisk _ikke_ hadde vikeplikt?

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Manglende vikeplikt-skilt betyr normal vanlig høyreregel. Er det forkjørsvei skal det ALLTID være vikeplikt-skilt på innkommende veier
Det er det samme for skylda hvem som har den...

frankh
Motorsykkelen din: Blablabla

Legg inn av frankh »

Dexter skrev:Manglende vikeplikt-skilt betyr normal vanlig høyreregel. Er det forkjørsvei skal det ALLTID være vikeplikt-skilt på innkommende veier
Selvsagt. Men jeg mente jo bl.a. at jeg ikke ser ut i fra bildet hvem som kom fra høyre. Ei heller er jeg kjent i området.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En skadd da MC kolliderte med lastebil

Gikk heldigvis etter forholdene bra med MC-turistene fra Frankrike.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Tja.... en goldwing med sidevogn og tilhenger han vel ikke kalles motorsykkel lengre? :[-(
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Det er jo rett borti veien her... ikke veldig brei vei der

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:Tja.... en goldwing med sidevogn og tilhenger han vel ikke kalles motorsykkel lengre? :[-(
Hm... :-k
Ikke helt uenig i det, nei...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

I Brumunddal mandag,MC og bil kræsjet i rundkjøring,..bilisten så ikke MCen.... :scratch 8) :notlistening :dontknow
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Nei, nei,nei... :sorry
Triste greier...:

MC-dødsulykke i Fr.stad...

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Når det gjelder å blinke seg til en eller annen side så er det laaaangt ifra skjelden at noen blinker i det de svinger. Da har en vel strengt tatt ikke bruk for blinklyset lengre, da ser de fleste hvor de har tenkt seg uansett, men i gitte tilfeller så kan det oppstå ulykker som dette. Nå sier ikke jeg at det er det som har skjedd her, men det ville ikke forundret meg, så det kunne vært interessant å høre ALT hva det vitne egentlig har sett...

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

..opplevde en veldig lik situasjon som sistnevnte og selvfølgelig tragiske ulykke, for et par år siden.

Vi var to sykler på tur, jeg først, vi tok igjen tre biler , og ville forbi. Helt greit så langt, men så oppdaget jeg at den første bilen sakket av litt mens vi lå på siden av bil nr 3, da kom bremseberedskapen. Det neste som skjedde var at bil nr. 1 svingte til venstre og binket omtrent samtidig. Da ble det jo full brems, bilisten oppdaget også meg og bremset han også
kompisen min bak meg holdt nesten på å kjøre på meg.
Det ende opp litt pussig med at det stod tre biler stillestående med to mororsykler stillestående ved siden av.

Det gikk bra den gangen men fy pokker det var nære på.
Man må alltid ta et overblikk og hvis det er noe som kan gå galt, så regn med at det gjør det!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Så var det på han igjen...

http://www.abcnyheter.no/norge/100711/m ... n-pa-hitra" onclick="window.open(this.href);return false;

nei nei nei... :sorry

Vi trenger særlig ikke disse ulykkene som både har fatalt utfall OG hvor det kan fremstå som at MC-føreren har kjørt som om fanden var ettern...

Brukeravatar
R.B
Motorsykkelen din: suzuki intruder 1400

Legg inn av R.B »

ja, nå var det min ](*,)

skulle møte broren min til en cruise tur i østfold. starter opp sykkelen og kjører avgårde, kommer ca 2 km hjemmefra i noen krappe svinger hvor jeg da får en bil imot som ligger godt over halvveis i mittkjørefelt :thumleft
jeg må da gjøre en rask unnamanøver for ikke å bli truffet av bilen og havner deretter i grøfta rett ved siden av fjellveggen.
det var jo en jævla fin tur...bilen stakk avgårde og sykkelen har fått hard medfart...ambulansen kom og etter en tur på legevakten fikk jeg vite at alt var bra med meg, noe som jo er fint...

imorgen går turen til politiet og forsikringsselskapet, får håpe de ikke gjør livet enda surere for meg ved å være vanskelige med å gi meg en erstatning.
må få reparert sykkelen fortest mulig og komme meg ut på veien igjen :mc1

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

To ungdommer alvorlig skadd i ulykke i Risør
...uregistrert (!) MC og 18 og 16 år gml

Tror på en måte at det går et skille i statistikken mellom de som kjører med fullt utstyr på egen sykkel og de som ikke gjør det

Apropos biler halvveis over... jepp skremmende mange av de og hadde vært utrolig lett for politiet å kontrollere (bare stille seg opp i en sving) for å luke bort de verste... men det gjøres aldri. Istedet får vi mange stygge og upraktiske midtdelere som gjør at man blir liggende bak biler som kjører 60-70 i 80-sonene, men som merkelig nok gasser på til 90 når det blir 2 felt et lite stykke...

Apropos biler som svinger til venstre idet man skal kjøre forbi - har gjort det til vane å speide etter avkjøringer på venstre side før jeg setter igang med forbikjøring - ellers kan du banne på at det er derfor bilisten kjører ekstra sakte.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar