I dag ble det en tur til Motorport på Jessheim for å prøvekjøre Aprilia Shiver
Sykker'n sto klar og det var bare å komme, var meldinga fra selgeren.
Mer om prøvekjøringa i "AJ Arena..." bloggen.
Jeg kjørte den gamle veien over til Maura idag, men angret rimelig fort på valget. Fra Skjerva var veien lite trivelig å kjøre på siden det var kjørt på et lag med grus hele veien til Nannestadgrensa.
Grus oppå asfalt er ikke ideelt for MC selv om dekket hadde blitt kjørt til såpass at det gikk greit. Men det er fortsatt langsgående felter med løsgrus og kommer man borti disse begynner sykker'n "å svømme"... Ingen god følelse og svingene på veien ble forsert i 'trehjulsykkeltempo'...
Litt bedre vei fra kommunegrensa, men ikke mye siden det her var mange hull og sprekker i veien. Noe det var mindre av på Lunner-siden nettopp fordi grusen hadde dekket til disse.
Regner med at det blir ny asfalt etter hvert på strekningen, skjønt helt sikker kan man aldri være. Kanskje eier av veien (kommunen...?) mener det holder med grusen...?
Vel, jeg kom nå helskinnet fram til rv. 35 ikke langt unna Åmalkrysset. Og oppdaget at jeg hadde glemt lommebok med førerkort og hele pakka
Kjørte hjem igjen og fór straks tilbake; denne gang med lommebok...
Ble dermed en nesten dobbelt så langt tur enn hva jeg hadde tenkt...

Gjorde ikkeno' siden det var strålende kjørevær!
Her noen bilder fra dagens tur, fra veien rett ved her vi bor, fra Oppdalslinna, gamleveien og nyveien (Rv35):
[album]658[/album] [album]659[/album] [album]661[/album]
[album]662[/album] [album]663[/album] [album]664[/album] [album]665[/album]
I morra?
Kanskje til Vormsund? Eller kanskje årets første tur til Tyrigrava?
Vi får se... :-)