Ble en liten langtur idag - ca 55 mil... ble kanskje litt i lengste laget... men men...
Startet i 11-tiden med kurs nordover. Det var en fin dag på Tyrifjorden og så noen som kjørte vannski.
[album]731[/album]
Et langt hopp framover... og et stykke nordover fra Beitostølen.... burdte vel egentlig tatt bilde av Båtskaret, men svingende der er morsomme og det gikk i friskt tempo forbi tyske bobiler og danske sightseeing-turister i mindre men ikke raskere biler
[album]732[/album]
"No ser eg atter slike fjell og dalar..." Fantastisk utsikt her i "indrefileten" av Jotunheimen...
[album]733[/album]
Dagens mål Gjendesheim !
[album]734[/album]Her ser vi innover Gjendevannet med noen tilfeldige turister benket på siden...
For den som er interessert i å kombinere MC-turen med en tur over Besseggen så er dette fullt mulig å få til på en dag. Isåfall bør man ankomme i god tid før siste båt til Memurubu som går 14:25 slik at man får tid til å parkere, kle seg om og evt kjøpe med masse drikke. Båten ankommer da Memurubu kl 15:00 og man kan gå Besseggen tilbake til parkeringen på 5-7 timer. Sist jeg gikk, for tre år siden, tok det 7 timer fordi jeg fikk krampe i begge bein etter pause ved foten av Besseggen. Men yngre/mer veltrente folk går den helt uproblematisk på 5 timer eller mindre. Men ambisjonene mine idag var ikke dette... kun å teste turen på MC og se om det er mulig... tror jeg må trene litt i forkant isåfall
[album]735[/album]Gjendine er en av båtene som frakter turister
[album]736[/album][album]737[/album] Her har tilbaketuren begynt etter en is og kaffe på Gjendesheim. Dette er Maurvangen rett ved avkjøringen til Gjendesheim - flott farge på vannet! Og selvfølgelig bilde av sykkelen ved skilt som bevis :-)
[album]741[/album]Utsikt fra litt under Vargbakken utsiktspunkt (det var totalt pakket med biler, så bra jeg stoppet her istedenfor)
[album]739[/album]En kjapp stopp på høyfjellet for å innta litt medbrakt proviant og en Mocca iskaffe
[album]738[/album]Det var endel MC'er på tur - her fra utsiktspunktet som ser utover Jotunheimvegen
[album]740[/album]Et stykke sør for Fagernes er det skiltet til Austsidevegen, så prøvde dette som et alternativ til E16. Den var ganske så trivelig, slik eldre type 1 og 1/2 bilbredde, litt småhumpete her og der, men definitivt mer å se enn langs E16. OG det beste var at jeg ikke møtte en eneste bil (!) Her fra elva Begna som gikk rett på nedsiden av en liten lomme jeg stoppet på...
Resten av veien hjem ble mest transport-etappe - avhjulpet av gamleveien (Nes i Hole og deretter Skaret). Pass på sauer langs veien fra Skaret til Sylling... de hvite ulldottene er sluppet fri på grøfte-beite!