Får å komme inn på MCsiden.no trenger man Internett.
Og vi som bor i utkanten er helt avhengig av firmaer som leverer tjensten som gjør at vi kommer på Internett .
Egen server er dessverre et særdeles lite aktuelt alternativ når man i beste fall har ADSL til rådighet... Ingen fiberkabel og sånt no' her vi bor, dessverre...
Vi var Tele2 kunder i mange år. Så ga Tele2 seg med den tjenesten vi hadde og "solgte" kundebasen sin NextGenTel. Vi ble overtatt tidligere i år og leveringen av interett har fungert for det meste greit siden da.
Men i helgen skjedde det noe; forbindelsen ble plutselig bare borte lørdag 10. juli... Ikke var det tordenvær og vindfullt med trær som faller over linjene og denslags. Med andre ord, ingen forståelig grunn til hvorfor telefonlinja plutselig døde.
Siden da har jeg nesten slitt på meg magesår over den elendige!!!

kundebehandlingen jeg har fått fra dette firmaet!
- Lang ventetid på telefon
- Ikke tilbud om å bli oppringt pga. lang ventetid (noe bl.a. Telio har...)
- Ingen konkrete svar på hva feilen er og når den forventes å bli feilrettet
- Ingen som ringer tilbake og orienterer til tross for at jeg som kunde utrykkelig ber om dette.
- "Kryptiske" beskjeder, som neppe kan kalles kundevennlige - se nedenfor...
Og jada! kunne nevnt enda mer, men orker rett og slett ikke. Dette lite kundevennnlige NextGenTel fenomenet har eksitert i mange år, har jeg endelig fått med meg, etter et søk på Internett.
Senest den 13. juli har kunder gitt uttrykk for hva de mener og som kan lesers her:
http://www.anbefalt.no/omtale/1004085111/" onclick="window.open(this.href);return false;
Problemet her hjemme er fortsatt ikke løst - jeg har ingen (IP)telefonforbindelse (ja, vi er av de som fortsatt har hjemmetelefon i tilelgg til mobiltlf. ...) og ingen internettforbindelse.
Fem arbeidsdager har åpenbart ikke gitt noe resultater og svaret fra NextGen Tel er det samme som det har vært hele tiden -"vi kan ikke si noe om hvor lang tid feilrettingen vil ta".
Og til alt overmål får jeg "kryptiske" e-poster som dette:
NextGenTel.jpg

Er'e mulig!?
Heldigvis har jeg fått låne et ICE mobilnett av min eldste sønn mens han er på ferie og har dermed rimelig grei nett-tilgang, forhåpentlig inntil Ventelo kobler seg på innen et par-tre uker.
Og da er det endelig farvel og et tupp i ræva til NextGenTel
Makan til firma har jeg aldri vært borti!
Elendig kundeservice!!
Jeg leste e-posten til Ventelo-fyren jeg snakket med og han lo da han hørte hva NextGenTel hadde fått seg til å skrive.
I tillegg til å være inkompetente på service og feilretting virker det jo som at dette firmaet lider av en slag paranoia.
NextGenTel? Aldri mer!!!

Møkkafirma - rett og slett!!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.