Helgen ble brukt til å se mer på forgasserne.
Justeringsskruen for tomgang var for åpen, noe som førte til at turtallet steg til 4k når motoren ble varm.
Deretter var det på tide å sette inn denne lille saken:
Colortune plugges til hver enkelt sylinder når motoren er varm, for å vise blandingsforholdet mellom luft og drivstoff når denne antenner i motoren. Blandingsskruen på forgasserne justeres deretter for å oppnå blåfargen vist over.
Kan ikke si at min er helt "der" ennå, blåfargen jeg ser er mye lysere, i tillegg til at man ikke ser tenning på sylinder 2&3. Men tenning er tilstede, ettersom manifoldene blir varme.
Når dette er gjort på alle sylinderne, kan man synkronisere hver forgasser til å gi på like mye ved hjelp av denne:
Carbtune virker på den måten at den måler vakumet som forgasserne skaper. Poenget er at man har en forgasser som betegnes som referanseverdien (i dette tilfeller nr. 3 av 4), og man justerer nr. 4 til 3, deretter 2 til 3, og deretter 1 til 2.
Da mørket senket seg på fredag, så det ut til at jeg hadde skrudd nr. 2 litt mye, noe som førte til at turtallet på tomgang steg til rundt 2k. Kommer til å jobbe med den ikveld for å få denne ned.