Erling skrev:Ja veivalget var utmerket.
Har kjørt de veien mange ganger, etter å ha bodd 11 år i Stavanger, og er å anbefale.
Gode bildemotiver også, og tydeligvis bra kamera.
Hvilken type og innstilinger brukte du?
Her er brukt vanlig digitalt pocket kamera...et Nikon coolpic og et Canon IS et eller annet...
Innstillingten varierer mellom "Landskap" og automatisk, og noen ganger prøver jeg meg fram med og uten blitz selv i sterk sol..
Tror det er gjort en del med moderne kamera for å få bedre ( nesten kunstig) fargegjengivelse..
Pixel'n er på 7 M på det ene 10 på det andre.. Jeg tror også høyere pixler som det er nå også gir "fetere" bilder, mer nyanser i fargene og flere detaljer.
Jeg tilstreber også å finne støtte for kamera dvs lener meg/ kameraet til vegg, buske, stein osv slik at det er så rolig som mulig... selv om det er "bilde stabilisering" i kameraene.
Jeg har sans for kamera med "søker" ( titte vindu for øyet )...dessverre blir dette mer og mer borte

Tror man holder kameraet mer rolig når man har det mot hode enn på mer eller mindre strake armer og titter i en solblendet skjerm...
Har jo et speilreflekskamera liggende osgå

..men gidder ikke ha med "alt det der" ..
Å ta bilder er vel blitt en cool hobby med årene, ja.. tar vel et par tusen hvert år..land og strand rundt.... og bruke de som skjermsparter på pc'n både hjemme og på jobb...