Vårgretten Suzuki

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
rossinorway
Innlegg: 10
Registrert: 07 apr 2010, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR1300 Hayabusa 2007
Kontakt:

Vårgretten Suzuki

Legg inn av rossinorway »

Min 1100F 1990 modell har i 9år alltid vært gretten om våren. Ved oppstart om våren har jeg alltid satt bensinkranen i "pri" noen minutter først. Sykkelen starter alltid med en gang men bare på 3sylindre. Den fjerde har kommet etter en stund. Det er alltid nr4 som ikke vill. Det rare er att det har gått lengre og lengre for hvert år. Første våren gikk det 5min før den gikk på alle fire. Nå kan det gå en halv tank før alle tenner :scratch Har alltid skiftet plugger, olje og filter ila vinteren. I vinter tenkte jeg å bli kvitt problemet så jeg kjøpte nye coiler, pluggledninger og hetter men det er akkurat det samme. Ingen problemer med bensintilførselen. Det som er rart er att den ene coilen går til plugg nr 1 og 4 og plugg nr 1 tenner alltid men ikke nr4 :-k . Ledningene har forskjellig lengde så jeg får ikke prøvd ledning nr 1 på plugg 4.
Noen idè? Jeg klikker snart ](*,)
"I'm currently out of my mind or have stepped away from reality! Please leave a message..."
Remember to visit http://www.rossinote.com

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av mekkern »

tapper du forgasserne ved parkering om høsten?
står den på sidestøtta om vinteren eller midtstøtta?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

rossinorway
Innlegg: 10
Registrert: 07 apr 2010, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR1300 Hayabusa 2007
Kontakt:

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av rossinorway »

mekkern skrev:tapper du forgasserne ved parkering om høsten?
Ja jeg tapper alltid forgasserne for å drenere eventuelt dritt som har samlet seg ila året og for å ikke la "gammel" bensin fordampe på mekkerommet.
"I'm currently out of my mind or have stepped away from reality! Please leave a message..."
Remember to visit http://www.rossinote.com

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av mekkern »

problemet sitter i gassern til 4ern.flottør/nål eller tomgangssystemet.
spørs om ikke du bør være litt kirurg til vintern og strippe/rengjøre innmaten i forgasserne..mulig det irrer litt-som bensina løser opp etter en stund. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

rossinorway
Innlegg: 10
Registrert: 07 apr 2010, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR1300 Hayabusa 2007
Kontakt:

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av rossinorway »

For å være sikker på att det ikke var forgasserene så har jeg i vinter plukke de i filler og vasket alt i ultralydvasker. Alle dyser ble blåst og innspisert før montering. Nivået i flotørkammeret er likt på alle 4 forgasserene. Er det rart jeg klikker snart?
"I'm currently out of my mind or have stepped away from reality! Please leave a message..."
Remember to visit http://www.rossinote.com

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av Tysnes »

Hei. Er det god komp på syl nr 4 når du starter den om våren(evnt ventil som henger).

rossinorway
Innlegg: 10
Registrert: 07 apr 2010, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR1300 Hayabusa 2007
Kontakt:

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av rossinorway »

Kompresjonen er helt fin på alle sylindre, det kommer bare ikke gnist på sylinder nr4.
"I'm currently out of my mind or have stepped away from reality! Please leave a message..."
Remember to visit http://www.rossinote.com

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av mekkern »

tror fortsatt feilen ligger i gasser 4.... eventuellt tilførselen... skiftet slanger? :redface
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

rossinorway
Innlegg: 10
Registrert: 07 apr 2010, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR1300 Hayabusa 2007
Kontakt:

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av rossinorway »

mekkern skrev:tror fortsatt feilen ligger i gasser 4.... eventuellt tilførselen... skiftet slanger? :redface
Om det er ett problem med forgasser nr4 så burde uansett pluggen gnistet. Om jeg bruker start gass på nr4 så tender den fremdeles ikke.
"I'm currently out of my mind or have stepped away from reality! Please leave a message..."
Remember to visit http://www.rossinote.com

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av mekkern »

OK-forsto det slik at det var gnist.

Er ikke satt inn løse gjenger eller noe slikt i plugghullet til sylinder 4?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Vårgretten Suzuki

Legg inn av FJZZR »

Hadde akkurat det symptomet du nevner, og det var en liten sprekk øvers på dysenåla til forgasser på sylinder fire.
tuppen er av gummi, og denne blir sprød med åra. Du har byttet coiler uten at dette hjalp, komp ok, så det MÅ være forgasser.
Sylinder 1 og 4 har samme utgang på tenningsmodul, så det er ikke denne som er synderen. Det er en (veldig) liten mulighet for at sylinder 4 og ikke 1 streiker p.g.a. coilen, men den er allered skiftet.

Skift nåler og seter!! det er mitt råd.

Svar