Selv skulle jeg gjerne ha tatt et år i Finnmark,var der i 1973 på militærtjeneste på Porsangmoen. :-)Dexter skrev:Fint at du fikk en bra tur da! Når det gjelder stedsnavn så tror jeg ikke jeg skal begi meg ut på den akkurat... selv om jeg har kjørt der mange ganger så har jeg ikke studert natur og sted så innstendig at jeg kan peke ut stedene sånn helt uten videre. Siste gangen jeg kjørte der var da jeg flytta fra Finnmark på denne tiden i fjorGodtvoksen skrev: Det var en herlig tur i storslått dramatisk natur, slik bildene viser.
Det er få steder i verden som kan konkurrere med denne naturskjønnheten.
Da du har kjørt her flere ganger så setter vel du stedsnavn på disse bildene fra turen...![]()
Men da var det dessverre lite interessant å se seg omkring,annet enn tullturer på permisjonstur...
Men minnes at du vel er i Forsvaret,så meniges forskjellige fritidsinteresser kjenner du.
På sommeren fisket jeg forresten mye med kamerater,i Lakselva og fjellstrøka innafor Halkkavarre.

Og du har vel oppdaget at enkelte menige bare blir dummere,mer mistenksomme og korka med åra,
og det vil jeg be om unnskyldning for.