Ny feil ang start av MC

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LØST: Start av MC

Legg inn av Globe »

Duville skrev: JADA jeg skjønner at du har fått dette til og gratulerer med det, man hva pokker brukte du stearinlyset til under denne jobben - de står "nevnt" under "verktøy" :dontknow
Hmm..det var jo problemer med tenning...så kanskje dette med stearinlysene var en reserveløsning :lol

mekkern
Innlegg: 7667
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: LØST: Start av MC

Legg inn av mekkern »

spørs jo litt på hvilken type "tenning" også... :knegg
ellers gir stearin god gli... :-J -på ski ja....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: LØST: Start av MC

Legg inn av Gammelgutt »

og god gli i gamle kommodeskuffer og glidelåser.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: LØST: Start av MC

Legg inn av Baron von Waffel »

Fra startproblemer til glidemidler. :scratch :-k

Nå gjelder det å få sesongen på gli. :mk
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: LØST: Start av MC

Legg inn av Duville »

Baron von Waffel skrev:Fra startproblemer til glidemidler. :scratch :-k

Nå gjelder det å få sesongen på gli. :mk
Deilig når saken er løst på en billedlig og god måte til en billig penge og saken kan ta en vending som er bare for moro skyld --- :-)

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: LØST: Start av MC

Legg inn av kuleberg »

fint å se du løste problemet. Hadde nettop problem med samme bryter på min. Plutselig fikk jeg ikke startet den, og var null respons da jeg trykket startknapen. På min sykkel er i tillegg bryteren på girene gåen, så det hjelper ikke å ha den i fri så jeg er avhengig av å holde inne clutchen hver gang jeg skal starte. Regner medå bytte denne bryteren ved neste oljeskift, siden olja kommer ut hvis jeg skrur løs denne bryteren (venligst IKKe spør hvordan jeg vet det:P )

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: LØST: Start av MC

Legg inn av Duville »

kuleberg skrev:fint å se du løste problemet. Hadde nettop problem med samme bryter på min. Plutselig fikk jeg ikke startet den, og var null respons da jeg trykket startknapen. På min sykkel er i tillegg bryteren på girene gåen, så det hjelper ikke å ha den i fri så jeg er avhengig av å holde inne clutchen hver gang jeg skal starte. Regner medå bytte denne bryteren ved neste oljeskift, siden olja kommer ut hvis jeg skrur løs denne bryteren (venligst IKKe spør hvordan jeg vet det:P )

Hvordan vet du det da? :sk?

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Ny feil ang start av MC

Legg inn av Onsløv »

For å gjøre en kort historie mye lengre: *mas


Gikk tom for strøm på sykkelen (ikke min feil), fikk lurt litt strøm inn på batteriet,
og det ble foretatt gjenoppliving med booster direkte på starteren. (pga køddent batteriplassering)

Etter noen dagers kjøring i Lofoten, så jeg at oljelampa og bensinlampa lyste av og til. Dette gjør de til vanlig når jeg trykker inn startknappen.

Tenkte ikke noe mer på dette, frem til en dag vi kjørte i masse regnvær. Fikk null respons når jeg trykket inn startknappen, ingen lys og ingen klikk og ingen reaksjon i starteren.

Fikk dytta den i gang og fungerte fint videre, ble brukt som startmetode en god del ganger, da jeg tenker at kanskje fukten har laget dårlig kontakt i startknappen.

Får tid til å begynne litt feilsøking, og finner ut at sikringer, rele og starter er tilsynelatende i orden. Jeg prøvde å lage til en ledning fra start-rele til jord som kjører starteren, men den falt ut da jeg fikk montert alt sammen igjen. Sambizen er pent nødt til å fortsette med å være dytte-kvinneskap.

Dere har sikkert skjønt at jeg har ressonnert meg frem til at sikringer, rele og starter er OK. Det kan være en dårlig kontakt en plass, eller noe jeg har begynt å tenke på, når jeg begynte med å skrive dette innlegget, det med lysene som plutselig blinket, som om jeg prøvde å kjøre starteren, det kan kanskje være en ledning som har gnagd borti et eller annet og fått jording via godset.

Tenkte kanskje noen her kunne tenke seg andre feilkilder jeg ikke har tenkt på?

I morgen får jeg forhåpentligvis litt opphold og får lånt meg et multimeter og får sjekket litt mer.

Har også tatt kontakt med Ride i Trondheim som forhandler Yamaha, de kunne ta en kjapp feilsøking når jeg får flyttet meg til Trondheim.

Takker for evntuelle innspill, den som treffer "spikeren på hodet" med hensyn til nøyaktig hvor feilen ligger, belønnes med en alu på et treff. :D

Uansett, jeg har kjempeflott dytte-kvinnskap med på turen, men hun begynner å bli lei av å dytte den i gang :terge. Men jeg kommer meg nok hjem igjen til verktøy for bedre feilsøking.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Ny feil ang start av MC

Legg inn av Onsløv »

Jeje, benyttet et par timer av kvelden til å feilsøke litt på start-knapp problemet mitt. Demonterte ene kåpa, setet og bensintanken for anledningen.

Startknappen fungerer ok, så det er brudd i en ledningen som går fra kontakten foran ved styret og bakover til krets-releet.

Må av med tank, luftfilterboks og kanskje sidekåper for å få fulgt ledningsnettet skikkelig, så jeg monterte sykkelen delvis sammen igjen, siden sykkelen faktisk er eneste kjøretøyet jeg har for tiden.

Så jeg får avvente videre feilsøking til vi har kjøpt oss nytt bur, evnt til vinteren, såfremt jeg har skruplass.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Pollti

Re: Ny feil ang start av MC

Legg inn av Pollti »

Feilpost

Svar